Narzędzie w kanale korzeniowym (stomatologia).

1. Data: 2005-05-12 13:00:10

Temat: Narzędzie w kanale korzeniowym (stomatologia).
Od: "Elvgreen" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Po raz pierwszy mam taki problem.

Właśnie przyszedłem od dentysty. W trakcie leczenia kanałowego ukruszyła się
w kanale igła (nie wiem jak się to fachowo nazywa, ale chodzi o igiełkę,
którą lekarz przeczyszcza kanał). Podobno jest to "dosłownie milimetr".
Lekarz chce wypałnić kanał z ukruszonym narzędziem w środku (podobno jest
sterylna). Budzi to moje wątpliwości. Tym bardziej, że na moje pytanie "co
jeśli ząb będzie bolał" otrzymałem odpowiedź, że jeśli tak będzie to ząb
będzie trzeba wyrwać (nie ma innego sposobu leczenia) i nie sposób będzie
ustalić czy ból jest następstwem pozostawienia narzędzia czy też czegoś
innego.

Proszę o opinię i poradę co zrobić.

2. Data: 2005-05-12 18:02:09

Temat: Re: Narzędzie w kanale korzeniowym (stomatologia).
Od: Meg <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> będzie trzeba wyrwać (nie ma innego sposobu leczenia) i nie sposób będzie
> ustalić czy ból jest następstwem pozostawienia narzędzia czy też czegoś

Zdarza sie , tym bardziej jak kanały są ciasne i kręte , znam pare osób
którym utkneło
takie narzędzie w kanale , m.in. mojej dentystce , i żyją z tym
normalnie nic sie nie dzieje

pozdr Magda

3. Data: 2005-05-12 22:16:54

Od: "Henryk Modrzejewski" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> będzie trzeba wyrwać (nie ma innego sposobu leczenia) i nie sposób będzie
> ustalić czy ból jest następstwem pozostawienia narzędzia czy też czegoś

prosta sprawa. Lekarz powinien tego złamasa usunąc. Jeśli nie potrafi
kieruje do gabinetu gdzie to zrobią, płaci ten który złamał. Z takiego
powodu nie usuwa się zęba. Do zabiegu usunięcia złamasa z kanału potrzebny
jest mikroskop.
Na przyszłośc radzę leczyc kanałowo zęby u specjalisty endodonty z
odpowiednio wyposażonym gabinetem - mikroskop, RVG, RTG, asysta, kofedam.
Drogo ale w efekcie opłaca się.
Niezły kwiatek - "jeśli ząb będzie bolał" otrzymałem odpowiedź, że jeśli tak
Henryk

4. Data: 2005-05-14 21:37:44

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 May 2005, Henryk Modrzejewski wrote:

> [...]
> Drogo ale w efekcie opłaca się.
> Niezły kwiatek - "jeśli ząb będzie bolał" otrzymałem odpowiedź, że jeśli tak

zapytajcie lekarza dentyste (teraz jest taki trend do powrotu do
tego okreslenia) bo na moj gust to mi sie wydaje, ze wlasnie
to narzedzie czyli igle sie w kanale wlasnie normalnie pozostawia
i zab wypenia razem z nim

P.>
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

5. Data: 2005-05-17 18:24:27

Od: palant <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Henryk Modrzejewski napisał:

> [...]
> odpowiednio wyposażonym gabinetem - mikroskop, RVG, RTG, asysta,
> kofedam. Drogo ale w efekcie opłaca się.

kpiny sobie robisz

ty to chyba z księżyca

jakiego specjalisty endodonty- co to jest?
w poslsce takie cóś występuje?
jaki mikroskop - najlepszy elektronowy
a co przeszkadza taki kawałek w zębie

niezły jajczarz z ciebie