Nauczycielka.

11. Data: 2018-10-21 14:13:03

Temat: Re: Nauczycielka.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Akurat scenariusz już został napisany. I nawet świetny film nakręcony. ;)
> Polecam:
> https://www.filmweb.pl/film/Nauczycielka-2016-760971

Pani jak zwykle nie w kursie - vide post nr 1 w tym wątku.

--
XL

12. Data: 2018-10-21 15:06:20

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Ja jestem wolny.

13. Data: 2018-10-21 15:44:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<k...@g...pl> wrote:
> Ja jestem wolny.

Od?

--
XL

14. Data: 2018-10-21 16:23:33

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 21 października 2018 13:33:47 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> Wolne światopoglądowo są tylko zwierzęta.

Że się wtrące - nie rozumiesz znaczenia "wolny światopoglądowo".
To nie znaczy: wolny od światopoglądu w ogóle, ale wolny od jednostronnej
indoktrynacji. Czyli mający w życiu do czynienia z rożnymi światopoglądami
innych ludzi i dostosowujący światopogląd do danych empirycznych.

Czyli nie: bo tak autorytety X i Y mówią, tylko: gdyż zestawy danych
potwierdzają aktualnie bardziej X i Y niż Z.

15. Data: 2018-10-22 03:18:25

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 21 października 2018 11:00:15 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

> W szkołach nie powinno być rasistów, faszystów i fanatyków religijnych.
> Takie osobniki powinny być usuwane ze szkoły w trybie natychmiastowym.
>
> Powrotu do zdrowia życzę.
> Piotr

ty w szkole nie pracujesz, więc nie ma powodu, aby kogokolwiek usuwać;
dosadnie rzecz ujmując.

16. Data: 2018-10-22 03:46:26

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 21 października 2018 16:23:34 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki
napisał:

> Że się wtrące - nie rozumiesz znaczenia "wolny światopoglądowo".

to ty, bardzo światły i przecież porzadny człowieku, niewiele w tym temacie
rozumiesz.

> To nie znaczy: wolny od światopoglądu w ogóle, ale wolny od jednostronnej
> indoktrynacji. Czyli mający w życiu do czynienia z rożnymi światopoglądami
> innych ludzi i dostosowujący światopogląd do danych empirycznych.

co za bajki. wolne od światopoglądów są zwierzęta i inne formy istnienia,
a nie istoty myślące. jednostronną idnoktry_zację możemy więc przypisać
każdemu, kto inaczej niż my myśli.

bo przecież nie przypiszemy jej sami sobie:)

jacek

17. Data: 2018-10-22 08:08:34

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Proponuję czytać ze zrozumieniem!
Wolność światopoglądowa to wolność do poznawania i rozumienia różnych światopoglądów.
Nieograniczanie się do uznawania jednego światopoglądu np. światopoglądu
katolickiego.

18. Data: 2018-10-22 08:27:26

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 22 października 2018 03:46:27 UTC+2 użytkownik j...@o...pl
napisał:

> [...]
> każdemu, kto inaczej niż my myśli.
>
> bo przecież nie przypiszemy jej sami sobie:)

Ale ja właśnie piszę, że wolny światopoglądowo to nie jest wolny od
światopoglądów tylko nie przypisany do światopoglądu jak chłop do ziemi,
umiejący natomiast wybierać i przebierać w kulturach i światopoglądach jak
w ulęgałkach.

Nie zrozumiałeś mnie Jacku.

Iksi jest przypisana jak chłop do ziemi do światopoglądu nazwijmy to rzymskiego,
a Globik, Piotr, Khanula czy jak się tam nazywają - do oświeceniowego.
Czyli nie są do końca wolni światopoglądowo właśnie z tej przyczyny, że u nich
autorytet, to co zostało powiedziane, dyskurs - stoi przed empirią.

19. Data: 2018-10-22 09:20:15

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-10-22 o 08:27, Jakub A. Krzewicki pisze:

> Iksi jest przypisana jak chłop do ziemi do światopoglądu nazwijmy to rzymskiego,

Watykańskiego.

> a Globik, Piotr, Khanula czy jak się tam nazywają - do oświeceniowego.
> Czyli nie są do końca wolni światopoglądowo właśnie z tej przyczyny, że u nich
> autorytet, to co zostało powiedziane, dyskurs - stoi przed empirią.

To co napisałeś, to sprzeczność.
Bezkrytyczna wiara w to co zostało powiedziane, to cecha wyznawców.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

20. Data: 2018-10-22 09:27:03

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 22 października 2018 09:20:17 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

> Watykańskiego.

> To co napisałeś, to sprzeczność.
> Bezkrytyczna wiara w to co zostało powiedziane, to cecha wyznawców.
>
> Powrotu do zdrowia życzę.
> Piotr

MU.

Dyskurs krytyczny to też dyskurs.
Nie należy być ani bezkrytycznym, ani "krytycznym" w sensie frankfurckim,
gdzie też jest bezkrytycyzm ale na prostą regułę "odwyrtki".

Idźcie na ,,Kler"!
Pis to stan umysłu
Imigranci
Jak kościół ukrywa zboków... w Polsce