Nawozenie, co, kiedy i jak?

21. Data: 2004-02-27 10:01:47

Temat: Re: Nawozenie, co, kiedy i jak?
Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zuzia" <k...@p...com.pl> napisał w
wiadomości news:c1mr9j$dmn$1@atlantis.news.tpi.pl...
> kompost odpada (bo jak sobie tylko pomysle to mnie
> mierzi)

Czy możesz nam wytłumaczyć, co jest takiego obrzydliwego w kompoście?

I drugie pytanie: co w takim razie zamierzasz robić z resztkami
roślinnymi ( skoszona trawa, przycięte po kwitnieniu pędy bylin,
gałązki krzewów po cięciu, stroisz z zimowego okrycia roślin, wyrwane
chwasty...itd)? W każdym ogrodzie jest tego dużo. Albo bardzo dużo.
Palić? Wyrzucać do śmietnika? Wywalać za płot na pustą działkę
sąsiada?

Pozdrawiam
Ewa zaintrygowana

22. Data: 2004-02-27 13:36:31

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Zuzia" <k...@p...com.pl> wrote in message
> Dzieki za wszystkie, porady, ale kompost odpada (bo jak sobie tylko pomysle to mnie
> mierzi)
> Jesli chodzi o obornik to wlasnie mam taki susoszy, sprobuje na wiosne.

To chyba nie wiesz co to jest kompost a co obornik.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

23. Data: 2004-02-27 13:41:55

Temat: Odp: Nawozenie, co, kiedy i jak?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:zJH%b.15233$O...@f...columbus.rr.com...

> To chyba nie wiesz co to jest kompost a co obornik.

A co jest?
Pozdrawiam :-)))
Janusz

24. Data: 2004-02-27 14:44:22

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:c1nhji$3pr$1@nemesis.news.tpi.pl,
Janusz Czapski napisał(a):

> A co jest?
> Pozdrawiam :-)))
> Janusz

Na moją głowę - najlepszy jest obornik, hi hi ale do nawożenia kompost

--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

25. Data: 2004-02-27 15:15:49

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:zJH%b.15233$OE4.2601@fe1.columbus.rr.com...

> To chyba nie wiesz co to jest kompost a co obornik.

Czyżbyś miał jakieś wątpliwości co do suszonego obornika? Po tej
stronie oceanu występuje w sprzedaży i nie jest jakimś ewenementem.

Pozdrawiam
Ewa

26. Data: 2004-02-27 17:48:13

Temat: Re: Nawozenie, co, kiedy i jak? - refleksyjnie
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zuzia napisał:

> Dzieki za wszystkie, porady, ale kompost odpada (bo jak sobie tylko pomysle to mnie
> mierzi)
> Jesli chodzi o obornik to wlasnie mam taki susoszy, sprobuje na wiosne. A trawnik i
tak
> nawoze i tak. Wyglada wtedy pieknie, a dziecko mam bardzo rozsadne i mozna
wytlumaczyc.
> Jak w zeszlym roku spryskalam chwasty w koncu dzialki, to moja coreczka po prostu
tam nie
> chodzila, wiec mysle, ze z tym trawnikiem tez bedzie dobrze.

Hmmm...

Wiesz - uprawianie ogrodu uczy pokory i cierpliwości.
Nie można stworzyć ogrodu w ciągu jednego sezonu. Zajmowanie się nim
wymaga też wiedzy, ciągłego uczenia się - oby na książkach i cudzych
błędach.
Jak napisała gdzieś w innym poście Basia niewiedza kosztuje - ja
przekonałam się o tym na własnej skórze parę razy. Kiedys podobnie jak
Ty chciałam mieć szybko i bez kłopotu ładny ogród, dopiero jakiś czas
temu zrozumiałam, ze to nie jest możliwe. Sypałam, pryskałam i było
jeszcze gorzej. Przyroda toczy swe koło, tego biegu nie zmienisz.
Możesz poprawić, doać, ulepszyć ale nic na siłę.

I moze zrozumiesz, że jak się już złapie tego ogrodniczego bakcyla to
koniec, przepadłaś. I że jak się człowiek zaweźmie, to siły nie ma -
można dźwigać wory z piaskiem, kamulce, cięzkie donice... Otrzeć pot i
dalej machac szpadlem.
Ja jestem mieszczuch typowy blokers - kiedyś siadałam na leżaku i
pukałam się w czoło widząc rodziców grzebiących się na kolanach w
rabatkach z kwaitkami, jarzynkami itd.
Teraz nie wyobrażam sobie życia bez tego kawałka ziemi.
I wciąż czuję, że o ogrodnictwie wiem mało, że wielu, ba nawt zbyt
wielu rzeczy nie umiem.

Ta grupa to całe mnóstwo życzliwych i serdecznych osób - dzielą się
swoją wiedzą i doświadczeniem z własnej woli i za zupełną darmochę.
Bierz jak dają.

Czytaj ksiązki, czasopisma, przeglądaj archiwum grupy - może zechcesz
zostać ogrodnikiem z zamiłowania a nie osóbką która biega po ogródku z
powodu społecznej presji 'koło domu musi być ładnie'.
I może wtedy zrozumiesz dlaczego Geoff Hamilton z taką błogością
zanurzał ręce i nos w komposcie.
I może nawet posadzisz u siebie różę nazwaną jego imieniem - na
honorowym miejscu, a jakże.
I może będziesz wtedy umiała się cieszyć ogrodem.

Pozdrawiam
Marta

27. Data: 2004-02-27 18:54:22

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marto, jak pięknie i trafnie to napisałaś :)

Pozdrawiam
Ewa
z kolejną książką do poszerzania ciągle zbyt małej wiedzy przygotowaną
na wieczór

28. Data: 2004-02-27 19:16:52

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Zuzia napisał:

> I może wtedy zrozumiesz dlaczego Geoff Hamilton z taką błogością
> zanurzał ręce i nos w komposcie.

Bo porządnie przerobiony kompast pachnie :))))

Pozdrawiam
Kaśka

29. Data: 2004-02-27 19:20:17

Od: "Kidzio" <s...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

> A róże pryska się, gdy choroby wystąpią. W księganiach znajdziesz
książeczkę
> pt. "Ochrona roślin ozdobnych".

jest też taka książeczka pt "Ochrona róż" napisana przez naukowców ze
Skierniewic (Instytut Sadownictwa i Kwiaciarstwa) można ją kupić w
niektórych księgarniach i na allegro pewnie też.

pozdr
s...@o...info

30. Data: 2004-02-27 19:21:04

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Katarzyna Tkaczyk napisał:
> Użytkownik "Marta Góra" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

> Bo porządnie przerobiony kompast pachnie :))))

:-)))

Pozdrawiam
Marta

Re: Hibiskus