Niby nic... naleśniki, ale jaka pycha!

1. Data: 2004-05-01 12:32:15

Temat: Niby nic... naleśniki, ale jaka pycha!
Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Zgłodnieliśmy dziś trochę na Wrocławskim Rynku i poszliśmy sobie do Vegi.
Wzięłam naleśniki ze szpinakiem. Pychotka! To nadzienie, to bajka im wyszła
po prostu, takie lekko czosnkowate i szpinaczek czuć, że świeżutki.
Postanowiłam zrobić takie w domu. Ze szpinakiem chyba sobie poradzę, ale co
zrobić, żeby naleśniki wyszły takie chrupiące i nieociekające tłuszczem jak
to u mnie zwykle bywa?
Pozdrawiam
Ewa

1. Data: 2004-05-01 12:44:26

Temat: Re: Niby nic... naleśniki, ale jaka pycha!
Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Medea" <e...@p...fm> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
co
> zrobić, żeby naleśniki wyszły takie chrupiące i nieociekające tłuszczem
Aby nie ociekaly tluszczem, to musi patelnia byc dobrze rozgrzana , potem
dac b. malo tluszczu, tylko po to aby nalesnik sie nie przykleil.Chrupiace
sa, jezeli dodasz wody mineralnej zamiast mleka.
Ilona

1. Data: 2004-05-01 13:09:22

Od: "Margola Sularczyk" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "I.P." <i...@g...de> napisał w wiadomości

> "Medea" <e...@p...fm> schrieb im Newsbeitrag
> Aby nie ociekaly tluszczem, to musi patelnia byc dobrze rozgrzana , potem
> dac b. malo tluszczu, tylko po to aby nalesnik sie nie przykleil.

Ja daję dosłownie na czubek łyżeczki masła przed kazdy naleśnik i manewruję
tak, żeby przejechało przez każdy cm2 patelni, a moja babcia i mama to w
ogóle smarowały tylko patelnię skórką od słoniny, naleśnik w ogóle nie był
tłusty (u mnie jest tylko pierwszy, i to nie bardzo)
Dlatego nie lubię jeść kupnych naleśników - niewiele jest miejsc, gdzie nie
są one nasiąknięte tłuszczem jak gąbka.

Margola

1. Data: 2004-05-01 14:39:52

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 1 May 2004 14:32:15 +0200, "Medea" <e...@p...fm>
wrote:

>Zg?odnieli?my dzi? troch? na Wroc?awskim Rynku i poszli?my sobie do Vegi.
>Wzi??am nale?niki ze szpinakiem. Pychotka! To nadzienie, to bajka im wysz?a
>po prostu, takie lekko czosnkowate i szpinaczek czu?, ?e ?wie?utki.
>Postanowi?am zrobi? takie w domu. Ze szpinakiem chyba sobie poradz?, ale co
>zrobi?, ?eby nale?niki wysz?y takie chrupi?ce i nieociekaj?ce t?uszczem jak
>to u mnie zwykle bywa?
>Pozdrawiam
>Ewa

ja , jak jestem we Wrocku, to lece do Vegi na golabki z sosem
grzybowym.....

trys, rozmarzony, tym bardziej, ze nie wie, kiedy bedzie znowu we
Wroclawiu......
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-05-01 17:34:14

Od: "Iwona" <i...@W...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Margola Sularczyk ( malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl )
napisał:
> [...]
> Dlatego nie lubię jeść kupnych naleśników - niewiele jest miejsc, gdzie
> nie są one nasiąknięte tłuszczem jak gąbka.

Zatem twoja mama i babcia slusznie robiły. Nie rozumiem dlaczego ty tak nie
robisz? Przecież zależy ci na mniej tłustych? Dobrze chyba zrozumiałam?

Pzdr.
Iwona, co to też podpatrywała babcię i mamę ze słoninką, ale wzięła z nich
przykład i sama też jej używa.
A masło (sklarowane) daję do odgrzewania gotowych z farszem np. twarogowym.

P.s.
Taką słoninę można sobie na kawałki podzielić (takie, aby móc wygodnie
uchwycić w palce i smarować patelnię) i takież porcje zamrozić. Nie trzeba
specjalnie nawet rozmrażać przed użyciem.

1. Data: 2004-05-01 17:47:37

Od: "Margola Sularczyk" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <i...@W...pl.invalid> napisał w wiadomości
> Taką słoninę można sobie na kawałki podzielić (takie, aby móc wygodnie
> uchwycić w palce i smarować patelnię) i takież porcje zamrozić. Nie trzeba
> specjalnie nawet rozmrażać przed użyciem.

Niewykluczone, że dzisiejszy dzień będzie przełomowym w moim życiu!...
dzięki tej informacji o mrożeniu słoniny :)))

Margola

1. Data: 2004-05-01 18:36:53

Temat: Re: Niby nic... naleniki, ale jaka pycha!
Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
wiadomości news:ujd790dpg6nhc3u1ivh08cimm869j1tc4i@4ax.com...

> ja , jak jestem we Wrocku, to lece do Vegi na golabki z sosem
> grzybowym.....
>
> trys, rozmarzony, tym bardziej, ze nie wie, kiedy bedzie znowu we
> Wroclawiu......

Zapraszam, zapraszam. Teraz w Vedze już jest sezon na zupę ze świeżej
botwinki i chłodnik :-). Tylko niestety soki podają w coraz mniejszych
szklaneczkach :-(.
A gołąbki to ja u nich wolę z sosem koperkowym .
Ewa

1. Data: 2004-05-02 20:25:26

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Medea wrote:
> Zapraszam, zapraszam. Teraz w Vedze już jest sezon na zupę ze świeżej
> botwinki i chłodnik :-).

o rany, jak ja uwielbiam wroclawska vege i chlodnik! gdyby nie to ze akurat
szczesliwie cos szamie, to by mi chyba jezor uciekl ;)

taka vege jak we wrocku to ja bym chciala miec w w-wie :) a nie to co
aktualnie jest....
jeszcze "zwykle" wegusy to maja dobrze. ale weganie... przerabane.

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2004-05-03 21:17:07

Od: "ElComandante" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Taką słoninę można sobie na kawałki podzielić (takie, aby móc wygodnie
> uchwycić w palce i smarować patelnię) i takież porcje zamrozić. Nie trzeba
> specjalnie nawet rozmrażać przed użyciem.

Ja opatentowałem inny sposób. Biorę zwykły wacik kosmetyczny (taki naleśnik
z waty ;). leciutko nasączam olejem roślinnym (na kilka sekund zakrywam
wylot butelki od oleju i odwracam butelkę do góry nogami) i takim wacikiem
przecieram patelnię przed każdym naleśnikiem. Oczywiście po 2-3 naleśnikach
nasączam wacik ponownie.

1. Data: 2004-05-04 03:14:23

Od: "Lama" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uchwycić w palce i smarować patelnię) i takież porcje zamrozić. Nie trzeba
> specjalnie nawet rozmrażać przed użyciem.

A ja zamist słoniny używam zamrożonej kostki smalcu. Jeden koniec odwijam z
papierka i bardzo oszczędnie po patelni przejeżdzam mniej więcej przed co
drugim naleśnikiem. Bardzo fajnie wychodzą.

Pozdrawiam
Lama

[Niech się święci 1 Maja] Życzenia dla Towarzysza Wiesława
dla znających angielski
ciasto na pizze
Jak usmazyc bekon ?
Super-obiad na wejscie do Unii?