Cytat dla Michala M.

131. Data: 2004-11-17 17:14:45

Temat: Re: Cytat dla Michala M./OT
Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
news:cnfl8l$lrl$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Moim zdaniem za religię,
> inność wyznania zawsze prowadziła do sporów ,, póżniej do wojny,historia
> tego świadectwem;-}
>
> Pozdrawiam TeresaR

Boisz się użyć określenia 'różnice religijne prowadziły i prowadzą do
ludobójstwa'.
Zdelegalizujesz religie - zlikwidujesz religijne ludobójstwo?
Podziemie religijne zawsze będzie istniało i wynikające z tego ludobójstwo
także. Smutne to ale guma do żucia dla umysłów była, jest i będzie jeszcze
długo, długo.

Pozdrawiam
skryba

132. Data: 2004-11-17 17:24:16

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
> A moze chodziło o częściowe opróznienie magazynów wojskowych by mogly byc
> nowe dostawy?

Raczej o sprawdzenie nowych strategii i nowej broni.

> A moze chodziło o przecwiczenie mobilnosci armii pzred atakiem na Europę?

Na Europę nie ale co do ataku zgoda w 100%.

> A moze po prostu generałowie się nudzili i
> przeszkadzali w saprawach wewnętrznych?
> A może....
> Powtarzam - kazdy powod moze być dobry. Ropa też. I bedą ginęli ludzie.
> Niestety.
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

Wiesz od dawna, że wojny powodowały zawsze szybszy rozwój technologii.
Tym razem też tylko o poligon doświadczalny chodzi.

Pozdrawiam
skryba

133. Data: 2004-11-17 18:29:02

Od: Michal Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. Bardzo łatwo sobie wyobrazić niefanatyków walczących z
> okupantem i najeźdźcą. Jakoś za bardzo nie widać, żeby Irakijczycy
> czuli się wyzwoleni. A może to media nie potrafią przekazać prawdziwego
> obrazu sytuacji?

Media w ogole nie probuja przekazac prawdziwego obrazu sytuacji.
A niewatpliwie sa Irakijczycy uwazajacy Amerykanow za najezdzcow
i okupantow, a sa i tacy, ktorzy uwazaja ich za wyzwolicieli.
Malutki problemik jest tylko w tym, co by sie stalo w Iraku,
gdyby nagle Amerykanie sie z niego wycofali. I problemik ten nie ma
wiele wspolnego z tym dlaczego Amerykanie zaczeli wojne i czy mialo
to sens (ja uwazam, ze nie mialo, aczkolwiek nie wszystkie efekty tej
wojny sa negatywne).

Pozdrowienia,
Michal

134. Data: 2004-11-17 19:07:17

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" <z...@o...pl>
> Wiesz od dawna, że wojny powodowały zawsze szybszy rozwój technologii.

Do wojny w Korei i cywilnych.
Potem już technologie wojskowe zaczęły iść własnym torem.
:-(

> Tym razem też tylko o poligon doświadczalny chodzi.

Oby tylko o to.
:-(
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

135. Data: 2004-11-17 19:08:08

Od: j...@a...com (JanuszB) szukaj wiadomości tego autora

"magda" <mag-l@spam_wp.pl> wrote in message news:<cnf7qr$nm5$1@news.onet.pl>...

> Osama jest Saudyjczykiem, Saddam Irakijczykiem Arafat Palestynczykiem, ale w
> swietle tego co napisales wyzej jakie to ma znaczenie. Polak, Rusek,
> Ukraniec, jeden diabel.
Za czasow krola Popiela byl to jeden diabel. Gdyby Irak byl panstwem
przez kilka stuleci to roznice bylyby tak samo wyrazne.
Mieszkaniec Poznania to Wielkopolanin, Krakowa Malopolanin, Slaska
Slazak dodajmy jeszcze Gorali Kaszubuw i pare mikroskopijnych
mniejszosci i okaze sie ze populacja Polski to nie jednolity narod.
Zamiast szejkanatow mamy przeciez wojewodztwa. Czas pewnie na to aby
mniejszosc Polska we Lwowie czy Wilnie wziela przyklad z
Palestynczykow i zaczela walczyc o niepodleglosc "Galicji Zachodniej"
czy "Wilenskiego Obszaru Autonomicznego" ;-)))
Dziel i rzadz. Dzieki bogu ze Arabowie sa podzieleni bo jak by tak sie
zjednoczyli to Europa mialaby stracha wiekszego od tego wywolanego
jeszcze jakis czas temu przez Armie Czerwona ;-))) Po drugiej stronie
Morza Srodziemnego trawa jest bardziej zielona... Na pocieszenie
rodakow powiem ze zagrozenie takie nie dotyczyloby terenow Polski...
Armia czerwona by nas na pewno obronila....

JanuszB

136. Data: 2004-11-17 19:32:37

Od: "Dirko" <d...@5...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cng59l$het$1@hood.uits.indiana.edu Michal
Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> napisał(a):

> A niewatpliwie sa Irakijczycy uwazajacy Amerykanow za najezdzcow
> i okupantow, a sa i tacy, ktorzy uwazaja ich za wyzwolicieli.

Hejka. Szczególnie Kurdowie czują się usatsfakcjonowani. :-(
Ponadto podobno ponad 70% Irakijczyków jest bez pracy nie wspominając o
problemach z zaopatrzeniem nawet w wodę do picia, co dodatkowo budzi
sprzeciw. Nie ma się co oszukiwać Michale, nienawiść jaką żywi cały
świat arabski do amerykanów ustępuje tylko nieznacznie ich nienawiści
do Żydów. My tu w Polsce nawet sobie nie potrafimy uświadomić, jak to
jest głęboka nienawiść w sensie kształtowania światopoglądu tych ludzi

> [...]
> wiele wspolnego z tym dlaczego Amerykanie zaczeli wojne i czy mialo
> to sens (ja uwazam, ze nie mialo, aczkolwiek nie wszystkie efekty tej

Wydaje mi się, że o takim drobnym problemiku (sic!) należałoby
pomyśleć wcześniej. Powinno się wymagać od światowego mocarstwa,
obecnie jedynego, żeby potrafiło przewidzieć ewentualne skutki swoich
działań.
Pozdrawiam antycypacyjnie Ja...cki

137. Data: 2004-11-17 19:43:36

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JanuszB" <j...@a...com>
> Za czasow krola Popiela byl to jeden diabel. Gdyby Irak byl panstwem
> przez kilka stuleci to roznice bylyby tak samo wyrazne.

Był czas wielkich rewolucji.
Epoka napoleońska.
Restauracje i rewolucje.
Państwa Narodowe tak naprawdę zaczęły powstawać w XIX wieku.
Imperializm [kolonializm] i rozbicie Imperium Osmańskiego.
Co było dalej wszyscy wiedzą.

> Mieszkaniec Poznania to Wielkopolanin, Krakowa Malopolanin, Slaska
> Slazak dodajmy jeszcze Gorali Kaszubuw i pare mikroskopijnych
> mniejszosci i okaze sie ze populacja Polski to nie jednolity narod.

???

> [...]
> Palestynczykow i zaczela walczyc o niepodleglosc "Galicji Zachodniej"
> czy "Wilenskiego Obszaru Autonomicznego" ;-)))

EU raczej łączy.
;-)

> Dzieki bogu ze Arabowie sa podzieleni bo jak by tak sie
> zjednoczyli to Europa mialaby stracha wiekszego od tego wywolanego
> jeszcze jakis czas temu przez Armie Czerwona ;-)))

Jest ich tylko coś ok. 1 mld.

> Po drugiej stronie Morza Srodziemnego
> trawa jest bardziej zielona... Na pocieszenie
> rodakow powiem ze zagrozenie takie nie dotyczyloby terenow Polski...
> Armia czerwona by nas na pewno obronila....

Uzasadnij.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

138. Data: 2004-11-17 19:56:58

Temat: Nie dajmy się zwariować
Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@5...pl>
[...]
> [...]
> pomyśleć wcześniej. Powinno się wymagać od światowego mocarstwa,
> obecnie jedynego, żeby potrafiło przewidzieć ewentualne skutki swoich

Historia dowodzi, że mocarstwa upadają i kreuja nowe.
Nie powiem głośno kto nastepny ale [...].

To co sadzimy jeszcze?
Jedynym drzewem, które odrodziło się w Hiroszimie z korzeni był
Miłorząb.
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

139. Data: 2004-11-17 23:59:33

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:
> [...]
> wewnętrznych?
> A może....
> Powtarzam - kazdy powod moze być dobry. Ropa też. I bedą ginęli

Ja nie wiem, czemu kiedy powód jest jasny jak drut ludzie szukają "drugiego
dna".
Powód był zawsze wiadomy - usunięcie Saddama i jego morderczej rodziny,
rozbicie bandziorów - partii BAAS, przywrócenie demokracji.

A każdy kombinuje.... może ropa, może kompot, może piasku mało na Mojave...
Zupełnie jakby rząd USA miał _państwowe_ przedsiębiorstwa zajmujące się
handlem, importem i dystrybucją.
Czy też grabieżą "na magazyn".
Chyba za dużo mamy ruskich zwyczajów we krwi, niestety.

moon

140. Data: 2004-11-18 01:38:37

Temat: Odp: Cytat dla Michala M./OT
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Moon <l...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cngoke$hdu$...@n...news.tpi.pl...

> Ja nie wiem, czemu kiedy powód jest jasny jak drut ludzie szukają
"drugiego
> dna".
> Powód był zawsze wiadomy - usunięcie Saddama i jego morderczej rodziny,
A co to komus za oceanem pzreszkadzalo?

> rozbicie bandziorów - partii BAAS,
A co to komuś za oceanem pzreszkadzało?

przywrócenie demokracji.

A co to komuś za oceanem pzreszkadzało?
Nawiasem mowiąc w tym ostatnim jest sugestia jakoby tam demokracja
kiedykolwiek wczesniej była, przestała nagle być i trzeba ją było
przywracać.

Demokracja jest to jeden z możliwych wyborów ideoologicznych. Niesienie
ideologii na bagnetach było już w historii przerabiane wielokrotnie. Ze
skutkami jednak niezbyt chwalebnymi.

> Chyba za dużo mamy ruskich zwyczajów we krwi, niestety.

A co do tego Ruskie mają??? Wycofuję to. Mam nadzieję, ze nie będziesz
odpowiadał.
Bo chyba daliśmy sie jakoś na ogrodniczej grupie wpuścic w politykę czego ta
grupa skutecznie od lat unikała i przez to sympatyczna zawsze była.
Przepraszam, ze też dałem się wpuścić :-(
Apeluję do cywilizowanych grupowiczow. NIE KONTYNUUJMY TU TEGO WĄTKU!
Wróćmy do ogrodów!
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Jedyny zrozumiały dla mnie powód wywołania wojny, ze wszystkimi jej skutkami
to zdobycie unikalnej odmiany winorośli, rzadkiego trójlista ( co by to nie
było), niespotykanego storczyka itp., itd. :-)
J.

Fotogaleria Ogród 2004-wiosna,lato,jesień .
zarośnięta działka
wykrakaliście:(
Jakie podloze pod trawnik ?
grecja