_Nie_ dziekuje za przepis na najgorsza szarlotke w swiecie... :(

1. Data: 2001-11-14 13:20:54

Temat: _Nie_ dziekuje za przepis na najgorsza szarlotke w swiecie... :(
Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Skoro mamy akcje dotyczaca dziekowania za fajne pzrepisy, to sadze, ze
moze to takze dzialac w druga strone... :)

Postanowilam dzisiaj przerwac moje obsesyjne wypieki ze sliwkami w roli
glownej i zebralam wszystkie moje szarlotkowe przepisy. Wybralam jeden,
wygladajacy w miare sympatycznie, spedzilam pol godziny na
przygotowywaniu ciasta i jablek. Po godzinie zabralam sie za
pieczenie...

Nie bede opisywac dokladnie calego procesu "pieczenia", chodzi mi
jedynie o konsekwencje - z ciasta nici, dym, smrod w calym mieszkaniu,
poparzone dlonie i wscieklosc... Ja naprawde nie wiem, czy moj
"dobroczynca" przed podaniem na grupe tego przepisu kiedykolwiek z niego
korzystal... Mam dziwne wrazenie, ze niekoniecznie. Niniejszym dziekuje
za zadymienie i zasmrodzenie mi mieszkania. :( Mam nadzieje, ze tylko ja
bylam tak naiwna... :)

Nie dociekam nawet kto podal te "bombe" na grupe, bo przeciez nie bede
tego traktowac personalnie... Byloby to raczej smieszne. :) Musze sie
jakos wyzyc, a przy okazji przestrzec ewentualnych chetnych na
szarlotke... :)

Oto to cos, ku przestrodze (nie korzystac!):

2 szklanka mąka krupczatka
1 kostka masło
1/3 szklanka śmietana kwaśna
3 jaja
1 1/2 łyżeczka proszek do pieczenia
sól
1 szklanka cukier
6 jabłka
cynamon

Wytyczne

- 2 łyżki cukru + 1/3 szkl. cukru do białek - 6 sztuk. jabłuszek + 3
łyżki cukru + cynamon. - usmażyć, wystudzić. Margarynę posiekałam z
mąką, dodałam resztę składników, a z jaj tylko żółtka i do lodówki na
1 godz. 2/3 ciasta na grubych oczkach tarki na średnia blaszkę
wysmarowana i oprószoną. Na to jabłka. Zapiec 20 min. Potem ubić pianę
z białek, cukier dosypuje pod sam koniec. Ta pianę na podpieczone
jabłuszka, a na nią starte 1/3 ciasta.

1. Data: 2001-11-14 13:38:32

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Mężyńska" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości
: Skoro mamy akcje dotyczaca dziekowania za fajne pzrepisy, to sadze, ze
: moze to takze dzialac w druga strone... :)

Ja na szczescie (albo i nieszczescie) nie pieke ciast, a jak pieklam to ostatnio
biszkopt MB (ale to jest klasyka ;o)).

pozdr. Wilma

1. Data: 2001-11-14 13:41:24

Od: "Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Mężyńska"
> Nie dociekam nawet kto podal te "bombe" na grupe, bo przeciez nie bede
> tego traktowac personalnie... Byloby to raczej smieszne. :)
Raczej nie, może z większą rezerwą i ostrożnością można by podchodzić do
innych propozycji tej osoby?
--
Pozdrawiamy
Asia z Emilką, roczek

1. Data: 2001-11-14 14:19:42

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisała:
> [...]
>
> Nie bede opisywac dokladnie calego procesu "pieczenia", chodzi mi
> jedynie o konsekwencje - z ciasta nici, dym, smrod w calym mieszkaniu,

Jestes pewna, ze tak bylo tylko z winy przepisu?
Bo to, ze Ci sie spalilo, to chyba niekoniecznie zly przepis?
Moze nie wszystko jednak opisalas?

> Musze sie jakos wyzyc, a przy okazji przestrzec ewentualnych chetnych na
> szarlotke... :)

A ja - przekornie - mam ochote sprobowac zrobic ta szarlotke zwlaszcza
przy takiej antyreklamie ;-)
Patrzac na skladniki, nie widze tu zadnej "bomby"...

Pozdrawiam
Lilla
Psc.:
To nie jest moj przepis, pomimo iz wyglada na to, ze go bronie ;-)

1. Data: 2001-11-14 14:21:07

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Lilla
> Psc.:
> To nie jest moj przepis, pomimo iz wyglada na to, ze go bronie ;-)

Ha ha... To ja też zrobię i to dzisiaj!!!

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-11-14 14:27:41

Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" wrote:

> Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości

> Ha ha... To ja też zrobię i to dzisiaj!!!

Ha, ha... Robcie, robcie... ;)
Gdyby ten przepis nie wygladal dobrze, to bym sie za niego nie
zabierala...

1. Data: 2001-11-14 14:29:05

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ha ha... To ja też zrobię i to dzisiaj!!!

I to mi sie podoba- juz mamy grupe testowa :)))))
PS- ja nie spróbuje bo ja paprze kazde ciasto :)
pzdr
agi

1. Data: 2001-11-14 14:29:22

Od: "Kamas" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wysmarowana i oprószoną. Na to jabłka. Zapiec 20 min. Potem ubić pianę
> z białek, cukier dosypuje pod sam koniec. Ta pianę na podpieczone

moim zdaniem jest to przepis na normalną szarlotkę na półkruchym cieście,
wydaje się, że trochę za mało mąki. Mąki należ dodawać tyle, by ciasto nie
kleiło się do rąk w czasie wyrabiania. Powinno wyjść bez problemów, tym
bardziej, że jak piszesz często pieczesz ciasta ze śliwkami, a więc nie
jesteś początkująca. Ale znam ten ból. Jak mi coś nie wyjdzie to chętniej
zwalam na kogoś (najchętniej na żonę) niz. przyznaję, ze to moja wina.

ps. to nie ja podałem ten przepis ;-))

--
Pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński

1. Data: 2001-11-14 19:22:56

Od: "Elektroda" <e...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Według mnie wszelkie przepisy a tym bardziej te wystawiane na naszej grupie
trzeba traktować elastycznie, to znaczy jak ja coś piekę i przeglądam ilości
składników nieraz zmieniam ich ilości nawet dość dużo bo na chłopski rozum
(babski też) jak ciasto wychodzi np. za rzadkie dosypuje ciut mąki i nie
patrze wtedy że w przepisie jest sztywno 0.5 kg itd podobnie z innymi
składnikami.
Nigdy nie traktuj przepisu tak ściśle jak w aptece bo się możesz na tym
pojechać....choć wydawać się to może za bzdurę ja to wypraktykowałem nieraz.
!

kuchenne pozdrówka ;)
Mariusz

Kamas napisał(a) w wiadomości: <9stvca$hq3$1@news.tpi.pl>...

1. Data: 2001-11-14 21:52:32

Od: "Castle" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Mężyńska" <m...@k...net.pl> napisał w
wiadomości news:3BF27F5D.88690535@kki.net.pl...
> "Joanna Duszczyńska" wrote:
>
> Ha, ha... Robcie, robcie... ;)
> Gdyby ten przepis nie wygladal dobrze, to bym sie za niego
nie
> zabierala...

sama sie przyznaje do przepisu,
od kilku lat nic mi nie wybuchlo, az szkoda...

Monika, moze ja po prostu zapomnialam dodac
nitrogliceryny???

Castle

Dzieki za przepisy na makowce :)
Przeczytane w gazecie - o jajkach