Nie nazywajcie pieczarek grzybami !!

1. Data: 2001-10-28 07:44:50

Temat: Re: Nie nazywajcie pieczarek grzybami !!
Od: "Paul" <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Z zachwytem czytam te dyskusje, jak juz pisalem dla mnie pieczarka to jest
grzyb do unikania..

Wladyslaw pisze :
> Na koniec dodam, ze utarla sie opinia, ze jedzenie dzikich grzybow to
> rezcz znana tylko u nas. Czytalem niedawno nawet taka opinie w gazecie.

Mieszkam w Szwajcarii gdzie itsnieje absolutny kult zbierania i jedzenia
grzybow. Wystarczy pojsc na targ (plac Riponne w centrum Lausanny w kazda
srode i sobote) ab sie o tym samemu przekonac. Dla chetnych grzybobrania mam
liste osob lazacychn z koszykiem po poblicznych lasach, z ktorych kazda
potwierdzi i pokaze uzbieran trofea, ale na pewno noe powie gdzie je
znalazla.
Pieczarka ma sie do grzybow jak muzyka wojskowa do muzyki klasycznej.
(to porownanie brzmi lepiej w swojej formie pierworodnej :
sprawiedliwosc wojskowa ma sie do sprawiedliwosci tak jak muzyka wojskowa do
muzyki klasycznej)

--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 2001-10-28 11:51:40

Od: <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wlasnie.  W tym roku grzyby obrodzily.  Na targu u nas w Pradze nad
> Wisla widzialem grzyby, ktorych nie znam,a ktore przekupka nazywala
> sarny, zaznaczajac, ze "na wsi" nazywaja sie krowie geby. Takie
> czarniawe, troche luski po wierzchu, od spodu maja gabke, ktora schodzi
> od potarcia, jak meszek.  Kos wie cos o nich wiecej?
>
> Wladyslaw

"Sarną" lub "sową" nazywa się krowiaka. Jest bardzo pospolity na łąkach i
pastwiskach w pobliżu lasów rosnie w dużych grupach, smakowo taki sobie.
Jadałam go kiedyś często bo łatwo się go zbiera a smakuje nienajgorzej aż
znajomy fachowiec oświecił mnie, że u wielu ludzi krowiak powoduje ciężkie
zatrucia, dla innych jest pozornie nieszkodliwy ale do czasu - zjedzony w
nadmiarze lub w połączeniu z innymi pokarmami( nie wiadomo jakimi) może być
nawet śmiertelny. Od tego czasu go nie jem, bo chociaż mój pradziadek jadał go
do późnej starości to lepiej nie ryzykować.

1. Data: 2001-10-28 11:58:06

Od: <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Amicalement Paul Urstein
>
> U nas to powiedzenie było kiedyś modne w wariancie "ekonomicznym". W wersji z
pieczarką brzmiałoby to tak: pieczarka tak się ma do grzyba jak ekonomia
socjalizmu do ekonomii....

1. Data: 2001-10-28 12:32:33

Od: <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do późnej starości to lepiej nie ryzykować.
>

> Ale naplątałam! Tak to jest jak zamiast myslec co się pisze to człowiek liczy
impulsy i patrzy na licznik... Krowiak o którym pisałam to inaczej olszówka i
podtrzymuję wszystko co złe na jej temat. Natomiast grzyb o którym piszesz to
na 100% sarna ( sarniak, sowa, lub krowiak)a fachowo kolczak dachówkowaty.
Niezły grzyb i jak najbardziej jadalny choć stare egzemplarze są ciężkostrawne

1. Data: 2001-10-28 14:01:02

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Niez?y grzyb i jak najbardziej jadalny cho? stare egzemplarze s? ci??kostrawne

to chyba nie tylko w grzybach taka przypadlosc...wsrod starych
piernikow tez to czeste ;)
Krysia
K.T. - starannie opakowana

czy można odgrzewać pieczarki?