Nieaktualne już w tym roku ale interesujące.

1. Data: 2016-02-05 23:50:41

Temat: Nieaktualne już w tym roku ale interesujące.
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tłusty czwartek już niedługo! Tego dnia możesz odpuścić sobie
rygorystyczną dietę. Z lukrem, kandyzowanymi owocami, migdałami i
nadzieniem różanym. A ty? Masz swoje ulubione pączki? Poniżej przepis na
pyszności dla podniebienia, którym się nie oprzesz.

*Przepis na pyszne pączki*. Zrób je szybko sama w domu. Sukces murowany
i brzuch zadowolony.

*SKŁADNIKI:*

0,5 kg mąki pszennej, 50 g drożdży, 1 jajko, 4 żółtka, pół szklanki
cukru, 100 g margaryny, szklanka mleka, łyżka spirytusu, dżem, lub
marmolada, olej, skórka pomarańczowa.

*PRZYGOTOWANIE:*

1. Mleko lekko podgrzej i połącz z łyżeczką cukru, drożdżami
(pokruszonymi) i ok. 5 łyżkami mąki.

2. Mieszankę przykryj i odstaw do ciepłego pomieszczenia na ok. 15
minut, aby wyrosła.

3. Roztop margarynę, ubij żółtka, pozostały cukier i całe jajko.

4. Mąkę wsyp do dużego naczynia, dodaj wyrośnięty zaczyn oraz masę
jajeczną i wyrabiaj dodając margarynę, aż powstanie gładka masa.

5. Do ciasta dodaj spirytus i ponownie je wyrób - ciasto będzie się kleiło.

6. Przygotowane ciasto przykryj ściereczką i także odstaw do ciepłego
pomieszczenia do wyrośnięcia na ok. godzinę.

7. Po godzinie przełóż je na posypany mąką blat, rozwałkuj i wykrawaj
kółka o średnicy ok. 6 cm.

8. Nadzienie rozłóż na połowę krążków i przykryj je pozostałymi.

9. Połącz brzegi ciasta i gotowe pączki ponownie przykryj ściereczką i
pozostaw, aż wyrosną - ok. 35 minut.

10. Pączki smaż z obu stron na głębokim oleju w dużym garnku.

11. Po usmażeniu osącz tłuszcz za pomocą ręczników kuchennych.

12. Gotowe pączki możesz posypać cukrem pudrem lub polać lukrem i
posypać skórką pomarańczową.

Nie odpowiada mi tylko margaryna. Dodałabym masło. No i pączki i faworki
smaży się na smalcu (z pół kg), a nie na oleju.
Jak ja robilam to robiłam z ciasta kulkę, w kulce dziurkę i tam
wkładalam marmoladę czy powidla i dziurkę zaklejałam.

http://www.fakt.pl/przepis-na-pyszne-paczki,artykuly
,446816,1.html

--
animka

2. Data: 2016-02-06 19:30:36

Temat: Re: Nieaktualne już w tym roku ale interesujące.
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ile sztuk wyszło i ile czasu poświęciłaś, oraz ile wdyhałaś tłuste opary?
Zarobiłaś najwyżej kilka zł,nie licząc robocizny .

Jak z robicizną to masz duże straty, nawet licząc po 5zł za h.

Obecnie robią to masowo maszyny, bez takiego wysiłku ludzi.

3. Data: 2016-02-08 00:16:37

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 6 lutego 2016 19:30:43 UTC+1 użytkownik Stokrotka napisał:
> Ile sztuk wyszło i ile czasu poświęciłaś, oraz ile wdyhałaś tłuste opary?
> Zarobiłaś najwyżej kilka zł,nie licząc robocizny .
>
> Jak z robicizną to masz duże straty, nawet licząc po 5zł za h.

Wiesz, bo to nie chodzi o zarobek, tylko o PRAWDZIWĄ przyjemność - zupełnie jak z
seksem, niby można zapłacić za wideogotowca, ale to zupełnie nie to 333333333-)

4. Data: 2016-02-08 09:53:58

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Wiesz, bo to nie chodzi o zarobek, tylko o PRAWDZIWĄ przyjemność - zupełnie

Jesteś masohistką: co za pszyjemność wdyhać opary oleju?

--
skasowali mi stronę:
_____http://ortografia.ma7.eu_____zmiana adresu strony

5. Data: 2016-02-08 10:21:16

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka pisze:

> Jesteś masohistką: co za pszyjemność wdyhać opary oleju?

Co dzień tedy przy stole wszyscy słuchali, a pan Zagłoba prawił
o dawniejszych i nowszych czasach, o wojnach z Kozaki, o zdradzie
Radziwiłła, o tym, jako pana Sapiehę na ludzi wyprowadził.

-- Radziłem mu -- mówił -- iżby siemię konopne w kieszeni nosił
i po trochu spożywał. To tak ci się do tego przyzwyczaił, że teraz
coraz to ziarno wyjmie, wrzuci do gęby, rozgryzie, miazgę zje,
a łuskwinę wyplunie. W nocy, jak się obudzi, także to czyni. Od tej
pory tak mu się dowcip zaostrzył, że i najbliżsi go nie poznają.

-- Jakże to? -- pytał starosta kałuski.

-- Bo w konopiach oleum się znajduje, przez co i w głowie jedzącemu
go przybywa.

-- Bodajże waszą mość! -- rzekł jeden z pułkowników. -- Toż w brzuchu
oleju przybywa, nie w głowie.

-- Est modus in rebus! -- rzecze na to Zagłoba -- trzeba co najwięcej
wina pić: oleum, jako lżejsze, zawsze będzie na wierzchu, wino zaś,
które i bez tego idzie do głowy, poniesie ze sobą każdą cnotliwą
substancję. Ten sekret mam od Lupuła, hospodara, po którym jak waściom
wiadomo, chcieli mnie Wołosi na hospodarstwo posadzić, ale sułtan,
który woli, by hospodarowie nie mieli potomstwa, postawił mi kondycję,
na którą zgodzić się nie mogłem.

Ludzie za różne sposoby się biorą, iżby oleum do głowy nabrać. Ale nie
każdy zna tak dobre fortele jak pan Zagłoba, więc radzi sobie jak potrafi.

--
Jarek

6. Data: 2016-02-08 10:28:00

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-02-08 o 09:53, Stokrotka pisze:

> Jesteś masohistką: co za pszyjemność wdyhać opary oleju?

pączki na oleju? Toż tego nawet moi ulubieńcy - spółka Antoni M ksywa
policmajster i Krysia P ksywa korytko- by nie wymyślili...
pozdr
Stefan

---
Avast.

7. Data: 2016-02-08 21:53:07

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 8 lutego 2016 09:54:06 UTC+1 użytkownik Stokrotka napisał:

> Jesteś masohistką: co za pszyjemność wdyhać opary oleju?

Cóż, przyjemność kosztuje 3-]

PS. Na smalcu smażę, na smalcu - kto by się tam truł olejem 33-]

8. Data: 2016-02-09 00:52:20

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-02-08 o 21:53, XL pisze:

> Cóż, przyjemność kosztuje 3-]
>
> PS. Na smalcu smażę, na smalcu - kto by się tam truł olejem 33-]

Codziennie smażę frytki na oleju słonecznikowym i mam to gdzieś czy się
truję czy się nie truję.

--
animka

9. Data: 2016-02-09 11:49:19

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2016 o 00:52 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

(...)
> Codziennie smażę frytki na oleju słonecznikowym i mam to gdzieś czy się
> truję czy się nie truję.

Animce to nie przeszkadza, ale tak dla podtrzymania wiedzy pozostałych
czytających...
Smażenie na oleju słonecznikowym jest złym pomysłem!

--
Trefniś

10. Data: 2016-02-09 14:03:42

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Codziennie smażę frytki na oleju słonecznikowym
>i mam to gdzieś czy się truję czy się nie truję.

To dlatego tak często zaglądasz na grupę medycyna.

Pączek z hipermarketu? Zobacz z czego go zrobili
Re: Kto smażył sam? Ja kupiłam
Re: Kto smażył sam? Ja kupiłam
Re: Kto smażył sam? Ja kupiłam
smaczn-ego?