Niedokrwistosc mikrocytarna a talasemia ?

1. Data: 2004-06-29 13:00:19

Temat: Niedokrwistosc mikrocytarna a talasemia ?
Od: Toperz <Toperz <w...@w...pl>> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

a zwlaszcza hematologow :)

Kilka miesiecy temu okazalo sie, ze mam anemie mikrocytarna.
Nie mam pojecia czy mam ja od dziecka, w dziecinstwie co prawda mialem anemie,
ale nie wiem jaka. Pozniej wiele lat nie robilem morfologii.

Ostatnio zrobilem wiele badan, ktore mialy stwierdzic podloze tej anemii - mocz,
kilka razy krew (morfologia, OB), kal - i wszystko jest w normie, zelazo tez.
(dokladniej: +RBC, -MCV, -MCH, -MCHC, +PLT, pozostale parametry w normie)

Bylem u hematologa i uslyszalem, ze to moze byc talasemia, a tego sie nie leczy.
Ostatnie badanie krwi dotyczylo zelaza w tkankach (sorry, jesli cos przekrecam -
to badanie na wynik ktorego czeka sie ok. 2 tyg.) No i czekam na wynik.

Pytanie dla znajacych sie - czy jesli zelazo jest OK, to zostaje juz tylko
talasemia ? czy jest badanie ktore daloby pewnosc, ze to jest albo nie jest
talasemia ?

Od 10 lat cierpie na migreny. Neurolog u ktorego sie lecze, twierdzi ze n.
mikrocytarna moze byc przyczyna moich migren. Mysle, ze warto miec pewnosc co do
przyczyn tej niedokrwistosci, bo za jednym zamachem moglbym pozbyc sie i anemii
i migreny. Dlatego licze na podpowiedz, jakie badanie warto zasugerowac
lekarzowi zeby miec czyste sumienie, ze sprawdzilem wszystko (o ile lekarz sam
na to nie wpadnie, rzecz jasna).

pozdrowaski,
Toperz

2. Data: 2004-06-29 15:09:17

Temat: Re: Niedokrwistosc mikrocytarna a talasemia ?
Od: Łukasz Pawliński <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 29 Jun 2004 15:00:19 +0200, na pl.sci.medycyna, Toperz napisał(a):

> [...]
> lekarzowi zeby miec czyste sumienie, ze sprawdzilem wszystko (o ile lekarz sam

Talasemia to uwarunkowana genetycznie choroba, w której dochodzi do
nieprawidłowej syntezy którejś z podjednostek hemoglobiny. Leczyć się nie
da (przy obecnym stanie wiedzy). A badanie potwierdzające to badanie
genetyczne. POdjednostka uszkodzona jest zastępowana inną, co jednak nie
zawsze jest rozwiązaniem.

Łukasz (student)

Przygoda z bioprądami
przepuklina rozworu przełykowego - co tp?
skorupki i wapn
cukrzyca - jak rozpoznać.
Antykoncepcja - Publikacje - prośba o namiary