Niedomykalnośc zastawki- rokowania

1. Data: 2007-12-15 17:35:14

Temat: Niedomykalnośc zastawki- rokowania
Od: "Mirella" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio podczas wizyty u kardiologa otrzymałam wynik badania echo z
dopplerem ; " fala zwrotna do 1/4 przedsionka" Poszłam do kardiologa, bo
męczą mnie kołatania serca, duszności, okresowo zawroty i osłabienie. Zawsze
lekarze twierdzili, że to nerwica, nawet zapisywali psychotropy. Okazało
się, że to niedomykalnośc zastawki. Na razie w małym stopniu. Kardiolog
zalecił kontrole za rok i spokojny tryb życia. Może przeczyta to ktoś kto
się zna i coś doradzi, np. jakie są rokowania, tzn. co dalej mam sobie życ
nic nie robic i czekac aż sie ta wada będzie pogłębiac, czy można coś zrobic
zzzzzżeby to zahamowac , czymś wzmocnic serce?Jak to się leczy???

2. Data: 2007-12-15 17:39:50

Temat: Re: Niedomykalnośc zastawki- rokowania
Od: "MT" <s...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Koles mial ostatnio zabieg na to cudo wiek 37 lat i raczej niewiele mu
pomoglo ale problem chyba w tym ze lubi sobie dogodzic czyli 3xp a i wage
ma sloniowa .

3. Data: 2007-12-15 18:10:17

Od: "Samanta Warsińska" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

MT <s...@d...pl> napisał(a):

> [...]
> ma sloniowa .
> no nie bardzo mnie pocieszyło to co przeczytałam.. z tego mam wnioskowac ,
że na niedomykalnośc nic się nie da zrobic? może ktoś wie jak to sie
leczy/jakie są rokowania, czy ten proces można powstrzymc, czym wzmocnic
serce???Może ktoś zna dobrego kardiologa od tych "zastawek" Jestem z
Pomorza. please!!!

4. Data: 2007-12-15 18:24:25

Od: "MT" <s...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na dniach zapodam ci g-g do kolesia ktory mial zabieg na to cudo i jak sie
czuje !

5. Data: 2007-12-15 19:34:51

Od: "Samanta Warsińska" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

MT <s...@d...pl> napisał(a):

> Na dniach zapodam ci g-g do kolesia ktory mial zabieg na to cudo i jak sie
> czuje !
> Będę ci bardzo!!!! wdzięczna. Wielkie dzięki!!! Pozdrawiam Cię serdecznie
i życze wszystkiego dobrego!

6. Data: 2007-12-17 21:56:06

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 15 Dec 2007, Mirella wrote:

> się zna i coś doradzi, np. jakie są rokowania, tzn. co dalej mam sobie życ
> nic nie robic i czekac aż sie ta wada będzie pogłębiac, czy można coś zrobic
> zzzzzżeby to zahamowac , czymś wzmocnic serce?Jak to się leczy???

nie wiem, ale zapytaj kardiologa czy jest to niedomykalność czy
wypadanie płatka. Fala do 1/4 to niezmiernie mała fala zwrotna.
Wydaje się więc, że chyba nic Ci nie grozi. Ale zapytaj kardiologa

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

7. Data: 2007-12-18 20:37:36

Od: "Samanta Warsińska" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> napisał(a):

> [...]
> Wydaje się więc, że chyba nic Ci nie grozi. Ale zapytaj kardiologa
> Dziękuję,że wreszcie ktoś miodpisał coś co mnie uspokoiło. Cieszę się , bo
nie wiedziałam że 1/4 to mała fala zwrotna. zapytam kardiologa o zastawki.
na opisie echo napisał : Morfologia zastawek prawidłowa. Dzięki!

8. Data: 2007-12-19 19:45:38

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 18 Dec 2007, Samanta Warsińska wrote:

> nie wiedziałam że 1/4 to mała fala zwrotna. zapytam kardiologa o zastawki.
> na opisie echo napisał : Morfologia zastawek prawidłowa. Dzięki!

mała fala zwrotna mitralna do 1/4 przedsionka przy prawidłowej
morfologii zastawek jest bez znaczenia. Ale jeśli kardiolog
zlecił badanie to po prostu pójdź i pokaż wynik w wszystkimi
oznaczeniami, wymiarami itp. i zapytaj o całościową ocenę Twojego
serca. Przypuszczam, że jest wszystko w porządku

P.

9. Data: 2007-12-19 20:59:21

Od: "Samanta Warsińska" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> oznaczeniami, wymiarami itp. i zapytaj o całościową ocenę Twojego
> serca. Przypuszczam, że jest wszystko w porządku

Cieszę się,że z zastawkami sprawa okazała się nie tak straszna jak
myślałam.Dziękuję za odpowiedz. Jednak skąd się u mnie biorą liczne
dodatkowe skurcze. mam je tak często, że jestem tym już załamana. na
holterze wyszło jako skurcze dodatkowe. kardiolog na to nic nie dał, a mnie
one strasznie męczą, jak to wyleczyc, bo juz nawet zbliżajace święta mnie
nie cieszą...

10. Data: 2007-12-19 22:09:33

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj

> [...]
> one strasznie męczą, jak to wyleczyc, bo juz nawet zbliżajace święta mnie

generalnie bezobjawowych pojedyńczych skurczów dodatkowych się
nie leczy, zwłaszcza jeśli nie stwierdza się poważnego uszkodzenia
serca. Jeśli jednak odczuwasz je jako nieprzyjemne zgłoś to
Twojemu kardiologowii aby spróbował włączyć leczenie, które
bedzie próbowało je wytłumić. Leczenie zaburzeń rytmu
nie jest takie proste a efekty nie zawsze są szybkie

P.
--

problem z miesniami(?)
GUZ (NEOENDOKRYLNY) NA TRZUSTCE