Niedomykalnośc zastawki- rokowania

11. Data: 2007-12-21 21:58:07

Temat: Re: Niedomykalnośc zastawki- rokowania
Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Wed, 19 Dec 2007 23:09:33 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Piotr Kasztelowicz,
a następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Leczenie zaburzeń rytmu
> nie jest takie proste a efekty nie zawsze są szybkie

Bywa tez ze leczenie jest gorsze niz sama choroba - czasem z przyjemnoscia
wraca sie do stanu bez lekow jak sie zakosztuje jak to fajnie jest na
lekach przeciwarytmicznych ;)
Oczywiscie - u niektorych.
Ja mialam rodzaj arytmii ktora fatalnie reagowala na takie leki - co
smieszniejsze - dostalam pierwszy lek, zrobilo sie fatalnie, wiec
dostawalam kolejne - no bo stan powazny, trzeba go unormowac ;)
Jakos dlugo nikomu nie przyszlo do glowy ze to moze byc reakcja na leki
wlasnie - na szczescie w koncu komus przyszlo ;)

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

12. Data: 2007-12-22 20:54:13

Od: "Samanta Warsińska" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

La Luna <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
>
> Bywa tez ze leczenie jest gorsze niz sama choroba - czasem z przyjemnoscia
> wraca sie do stanu bez lekow jak sie zakosztuje jak to fajnie jest na

Sama też brałam już różne leki przeciwarytmiczne i czułam sie po nich
fatalnie, tętno spadało mi do 40, ale lekarze zawsze twierdzą że musze je
brac. ..Sama juz nie wiem co z tym sercem robic. Może Pani mi napisac co to
za lekarz w koncu Pani pomógł?

13. Data: 2007-12-22 21:01:10

Od: "Samanta Warsińska" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

=?ISO-8859-2?Q?Samanta_Warsi=F1ska?= <s...@g...pl> napisał
(a):

> [...]
> brac. ..Sama juz nie wiem co z tym sercem robic. Może Pani mi napisac co

Trochę mi się pokręciło z umieszczeniem tekstu..więc przepiszę jeszcze
raz..Też kiedyś brałam leki na arytmię , ale odstawiłam pomimo ,że lekarze
każą brac i zawsze przy kollejnej wizycie zapisują. Odstawiłam , bo czułam
się fatalnie , tętno spadało do 40... Czy może mi Pani napisac, kto jaki
lekarz w końcu Pani pomógł?

14. Data: 2007-12-22 23:48:34

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Samanta Warsińska wrote:

> Cieszę się,że z zastawkami sprawa okazała się nie tak straszna jak
> myślałam.Dziękuję za odpowiedz. Jednak skąd się u mnie biorą liczne
> dodatkowe skurcze. mam je tak często, że jestem tym już załamana. na
> holterze wyszło jako skurcze dodatkowe. kardiolog na to nic nie dał, a
> mnie one strasznie męczą, jak to wyleczyc, bo juz nawet zbliżajace święta
> mnie nie cieszą...

o, miałem to. 2 tygodnie łykania magnezu, odstawienie kawy i minęło bez
śladu. Nie ma przypadkiem objawów dodatkowych, jakiegoś skakania mięśni,
kurczy łydek, strzelania stawów, drżenia mięśni?

Lekarze z reguły nie zwracają uwagi na niedobory, jako że lepiej przepisać
lek przeciwarytmiczny za 150 zł niż magnez za 5 zł.

--
www.vegie.pl

15. Data: 2007-12-23 13:42:32

Od: "Samanta Warsińska" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki <t...@w...pl> napisał(a):

> [...]
>
> Lekarze z reguły nie zwracają uwagi na niedobory, jako że lepiej przepisać
> lek przeciwarytmiczny za 150 zł niż magnez za 5 zł.

Naprawdę po magnezie minęło?? chyba zacznę brac. ile razy dziennie?? Z
objawów dodatkowych to mam duszności, osłabienie

16. Data: 2007-12-23 14:53:02

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Samanta Warsińska wrote:

> Naprawdę po magnezie minęło?? chyba zacznę brac. ile razy dziennie?? Z
> objawów dodatkowych to mam duszności, osłabienie

jest cała grupa niedoborów, które powodują arytmię. Naprawdę ciężko bez
badań stwierdzić, który może za to odpowiadać, a przede wszystkim czy
przypadkiem suplementacja nie spowoduje odwrotnego skutku (zawsze może się
okazać, że masz nadmiar danego składnika). Ogólnie objawy arytmii może
wywołać niedobór magnezu, witamin z grupy B, potasu - i pewnie paru innych
rzeczy też, zwłaszcza gdy ma się niedobory kilku pierwiastków czy witamin.
Jeśli występują "skoki" serca a lekarze nie wiedzą od czego, warto
zastanowić się nad tym, czy np nie piło się za dużo kawy, która wypłukuje
magnez. Jak wspominałem, zazwyczaj lekarz nie diagnozuje tego, bo straci
bogate źródło kasy - pacjenta, któremu można przepisać drogie leki przeciw
zaburzeniom rytmu.

Zresztą - czy którykolwiek lekarz w ogóle zastanawiał się w Twoim przypadku
nad taką możliwością, czy każdy po prostu ładował leki "pewnej znanej
firmy"?

Ogólnie niedobory magnezu uzupełnia się w ciągu kilku tygodni, dawka -
zależy jakim preparatem. Mi lekarz kazał jeść co najmniej 2 tabletki
magnezu z witaminą B6 / dzień, powiedział że nic nie zaszkodzi jak zjem
nawet 8, jadłem 6 do tego witaminę B complex 3x dziennie. Nie powinno się w
tym czasie pić kawy i napoi gazowanych. W czasie terapii powinno się tez
dodatkowo uzupełniać potas ze źródeł naturalnych (Np pół litra soku
pomidorowego / dzień) i wapń.

Było u mnie nieźle, miałem wrażenie, że serce na kilka sekund
się "zatrzymuje", masakra po prostu :D Tydzień i śladu po tym nie zostało.

--
www.vegie.pl

17. Data: 2007-12-24 09:58:44

Od: "Samanta Warsińska" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Było u mnie nieźle, miałem wrażenie, że serce na kilka sekund
> się "zatrzymuje", masakra po prostu :D Tydzień i śladu po tym nie zostało.

Od razu każdy lekarz zapisywał mi leki na arytmię, a gdy mówiłam ,że sie po
nich żle czuję to kazali przeczeka, zaden się nie zastanawiał czy to od
jakichś niedoborów, ponoc mam coś z niedomykalną zastawką ,ale jest to takie
niewielkie że powinnam nic nie odczuwac, a tymczasem... Ale dzięki za radę ,
dało mi to nadzieję na poprawę. od dziś zaczynam to brac. Po czasie napiszę
jak zadziałało!! Wesołych Swiąt!!!

18. Data: 2007-12-24 11:57:24

Od: kynast <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Gru, 10:58, "Samanta Warsińska" <s...@g...pl>
wrote:

> [...]
> dało mi to nadzieję na poprawę. od dziś zaczynam to brac. Po czasie napiszę

Oczywiscie Mg jest świetny, a jego niedobór jest częsta przyczyna
zaburzeń "nerwicowych" i "sercowych" tez wypadania płatka zastawki
mitralnej.
Warto tez sprawdzić poziom potasu we krwi - proste i tanie badanie,
NIedobory Mg bardzo często występują , tam gdzie jest miękka woda -
prawie u wszystkich mieszkańców - tam warto brac Mg profilaktycznie,
nawet jak niema żądnych niepokojących objawów.
Przeciwskazanie to niewydolnośc nerek.
Oprócz kawy, takze alkohol wypłukuje Mg
Niektore leki antyarytmiczne same wywołuja arytmię.
Samanta wrote:"zazwyczaj lekarz nie diagnozuje tego, bo straci
bzdur. Rozumny lekarz diagnostyke zaczyna właśnie od określenie poziomów elektrolitów
- wcale nie traci w ten sposób pacjenta.
pa
st.

19. Data: 2007-12-25 12:15:24

Od: "Samanta Warsińska" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

kynast <s...@g...com> napisał(a):

> nnie?? Z

Naprawd=EA=
> ci=EA=BFko bez
> kim czy
> si=EA
> i mo=BFe
> u innych
> y witamin.
> =F3ra wyp=B3ukuje
> ci
> e leki przeciw

Tw=
> [...]
> prawie u wszystkich mieszka=F1c=F3w - tam warto brac Mg profilaktycznie,
> nawet jak niema =BF=B1dnych niepokoj=B1cych objaw=F3w.
> Przeciwskazanie to niewydolno=B6c nerek.
> Opr=F3cz kawy, takze alkohol wyp=B3ukuje Mg
> Niektore leki antyarytmiczne same wywo=B3uja arytmi=EA.
> Samanta wrote:"zazwyczaj lekarz nie diagnozuje tego, bo straci
> e leki przeciw
> pisz bzdur. Rozumny lekarz diagnostyke zaczyna w=B3a=B6nie od okre=B6lenie
p=
> oziom=F3w elektrolit=F3w - wcale nie traci w ten spos=F3b pacjenta.

Chciałabym napisac sprostowanie do ostatniego postu...to nie ja pisałam o
tym ,że lekarz traci bogate zródło przepisując leki na arytmię... Nawiązując
do ostatniej wypowiedzi , czy mam z tego rozumiec że jak mam za niski poziom
magnezu to przez to może mi się nasilac wypadanie płatka i te dodatkowe
skurcze, których odczuwam coraz więcej i które trwaja coraz dłużej, a ja
przez nie wpadam już w depresję????Proszę o odpowiedz. Kiedyś badałam poziom
Mg ale miałam w normie, chociaz słyszałam ,że ta norma jest różna dla
różnych osób

20. Data: 2007-12-25 19:44:27

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 25 Dec 2007, Samanta Warsińska wrote:

> [...]
> Mg ale miałam w normie, chociaz słyszałam ,że ta norma jest różna dla

myślę, że nie do końca jest tak, że Twoja depresja jest powodowana
wyłącznie obecnością arytmii. Jeśli faktycznie masz wypadanie płatka
zastawki dwudzielnej (są na to konkretne kryteria - jeśli się nie
mylę ugięcie płatka o conajmniej 2mm stwierdzane w dwóch projekcjach
echo) to wiadomym jest, że w obrazie tej choroby mogą występować
zaburzenia rytmu, najczęściej niegroźne (opisano tylko niewiele
przypadków z groźnymi zaburzeniami rytmu) oraz w obrazie tej choroby
występują różnego rodzaju nerwice, depresje i zespoły lękowe. Nie
wiadomo dokładnie dlaczego ale o ile pamiętam (tym razem korzystam
z wiedzy z "pamięci" a nie świeżej z piśmiennictwa) przypuszcza
się, że przyczyną wypadania płatka jest niewielki defekt budowy
zastawki uwarunkowany genetycznie związany zdaje się z nieprawidłową
budową tkanki łączniej czy kolagenu. Przypuszcza się, że podobny
defekt może występować w błonach podstawnych synaps i powodować
depresję. Tym samym jest wielce prawdopodobne, że depresje, nerwice,
zespoły lękowe są rzeczą niezależną od odczuwania depresji a wynikają
z genetycznych zaburzeń funkcjonowania przewodzenia na etapie synaps.
Piszę to co pamiętam - dawno na ten temat nie czytałem więc zaznaczam,
że w szczegółach mogę się mylić ale pewnie da się to znaleźć w
piśmiennictwie

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl