Niedomykalnośc zastawki- rokowania

21. Data: 2007-12-25 20:12:42

Temat: Re: Niedomykalnośc zastawki- rokowania
Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Tue, 25 Dec 2007 20:44:27 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Piotr Kasztelowicz,
a następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Piszę to co pamiętam - dawno na ten temat nie czytałem więc zaznaczam,
> że w szczegółach mogę się mylić ale pewnie da się to znaleźć w
> piśmiennictwie

Napisze ze swoich doswiaczen - jako ze przez kilka lat zmagalam sie z silna
arytmia wywolana zapaleniem serca miesniowego, wiec co nieco moge
powiedziec w tym temacie.
Mozliwe ze pewne wady w budowie serca moga miec zwiazek z jakimis tam
uwarunkowaniami do innych przypadlosci.
Ale jako osoba ktora miala arytmie wywolana fizycznym uszkodzeniem serca
oraz z natury bardzo optymistyczna i nie sklonna do zachowan depesyjnych
powiem ze zaburzenia rytmu sa czynnikiem niezwykle depresyjnogennym -
jesli moge uzyc takiego slowa.
To stale uczucie nieprawidlowo bijacego serca ktore sie niestety czuje -
ktos kto tego nie zaznal nie wie o czym mowie - fatalnie wplywa na
psychike.
Szczegolnie gdy sie lezy w nocy i nie mozna zasnac bo sie ciagle czuje jak
serce nierowno bije.
Niby nic nie boli, niby nic sie zlego nie dzieje - ale uczucie fatalne i
wykanczajace.
Na dokladke stres powoduje nasilenie takich objawow - i kolko sie zamyka.
W pewnym momencie zaczyna sie wrecz wsluchiwac w ta prace serca nawet wtedy
kiedy nie ma takiej potrzeby, siedzac, czytajac, jedzac.

Niestety - ale choroby serca bardzo dzialaja na psychike.
Dlaczego klujniecie w okolicy serca powoduje ze przecietnego czlowieka pot
zimny zalewa i rece sie trzesa?
A jak ukluje w dole brzucha to sie czlowiek zastanawia co zjadl?

I gdy czlowiekowi przewlekle serce zle bije to moze nie dziala az tak
drastycznie jak nagly bol w okolicy serca, ale z czasem w depresje niemal
mozna wpasc spokojnie. Bo czlowiek zyje ze stale obecnym uczuciem
zagrozenia na ktore nic nie moze poradzic.
Majac zdrowe serce o tym w ogole sie nie mysli.
Ale jak ciagle sie czuje ze ono zdrowe nie jest i bije nierowno - to
naprawde - nie jest komfortowa sytuacja.
Tyle ze tego trzeba zaznac.
Ja zaznalam - na szczescie moge juz o tym zapomniec :)

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

22. Data: 2007-12-26 10:46:27

Od: kynast <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Gru, 13:15, "Samanta Warsińska" <s...@g...pl>
wrote:

> [...]
> p=
>
> Chciałabym napisac sprostowanie do ostatniego postu...to nie ja pisałam o
> tym ,że lekarz traci bogate zródło przepisując leki na arytmię... Nawiązując
> do ostatniej wypowiedzi , czy mam z tego rozumiec że jak mam za niski poziom
> magnezu to przez to może mi się nasilac wypadanie płatka i te dodatkowe
> skurcze, których odczuwam coraz więcej i które trwaja coraz dłużej, a ja
> przez nie wpadam już w depresję????Proszę o odpowiedz. Kiedyś badałam poziom
> Mg ale miałam w normie, chociaz słyszałam ,że ta norma jest różna dla

Niedobór Mg jest jednym z wielu przyczyn zaburzeń, [ u pan bardzo
często zaburzenia hormonalne]
Z poziomem Mg jest tak, że jak jest niski, to na pewno jest za mało
Mg, ale normalny poziom nie wyklucza niedoboru Mg, bo podobnie jak z
kilkoma innymi elektrolitami poziom we krwi może być prawidłowy, a
jest brak Mg w komórkach i wystepują zaburzenia-objawy kliniczne
wskazująca na brak tego pierwiastka.
pa;)
st

23. Data: 2007-12-26 17:44:43

Od: "Samanta Warsińska" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

kynast <s...@g...com> napisał(a):

> [...]
i=
> le razy

> EA.
> przede
> bjawy
> pewnie
> stk=3DF3w
> d czego,
> BFo kawy, kt=3D
> episa=3DE6

> 3 si=3DEA w
> dowa=3DB3

> u tygodni,
> mniej 2
> zaszkodzi
Ni=

> [...]
> ej, a ja
> =B3am poziom
> =BFna dla

>http://www.gazeta.pl/usen=
> et/
>
> Niedob=F3r Mg jest jednym z wielu przyczyn zaburze=F1, [ u pan bardzo
> cz=EAsto zaburzenia hormonalne]
> Z poziomem Mg jest tak, =BFe jak jest niski, to na pewno jest za ma=B3o
> Mg, ale normalny poziom nie wyklucza niedoboru Mg, bo podobnie jak z
> kilkoma innymi elektrolitami poziom we krwi mo=BFe by=E6 prawid=B3owy, a
> jest brak Mg w kom=F3rkach i wystepuj=B1 zaburzenia-objawy kliniczne

La Luna bardzo trafnie określiła to , co ja z tą moją arytmią czuję!!! Po
prostu ciągły strach i ciągłe myślenie o tym czy dobrze czy żle bije moje
serce. Naprawde od tego myślenia nie da sie uwolnic , myśle o tym bez
przerwy, gdy zasypiam, gdy pracuje a nawet gdy sie "Swietnie" bawię. To mnie
doprowadza do depresji. La Luna, a co zrobiłaś Ze już tego nie masz, kto ci
pomógł, bo mi lekarze nie wskazali na razie żadnej konkretnej pomocy, oprócz
oczywiście leków na arytmię po których czuję si ejaszcze gorzej!!

24. Data: 2007-12-26 19:33:45

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Wed, 26 Dec 2007 17:44:43 +0000 (UTC) wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Samanta Warsińska,
> [...]

> pomógł, bo mi lekarze nie wskazali na razie żadnej konkretnej pomocy, oprócz
> oczywiście leków na arytmię po których czuję si ejaszcze gorzej!!

U mnie bylo fatalnie poki bylam pod opieka zwyklych kardiologow.
Od kazdego slyszalam ze z TAKA arytmia musze brac leki przeciwarytmiczne bo
bez nich moj koniec bliski.
Wiec je bralam, czulam sie fatalnie, serce sie tluklo coraz gorzej,
cisnienie spadalo strasznie. Jak bylo juz fatalnie to dostawalam inny lek -
bo moze ten zle toleruje. I tak w kolko.
Wyladowalam nawet na konsultacji w SCCS - tez dostalam leki
przeciwarytmiczne - tylko jakies inne znowu. Plus zalecenie przygotowania
sie do operacji na sercu, porazenia czegos tam - juz nawet zapomnialam
czego ;)

Zupelnie przypadkiem, po przeprowadzeniu sie do Warszawy i szukajac sobie
lekarza - trafilam (byla na zastepstwie) na lekarke ktora okazala sie
specjalistka od zaburzen rytmu wlasnie.
W tym sie specjalizowala.
Obejrzala moje wyniki, osluchala, wysluchala i zalamala rece, powiedziala
ze najgorsze co moge robic w moim typie arytmii to... brac leki
przeciwarytmiczne. Ze te leki maja dzialanie bardzo nasilajace zaburzenia
rytmu w moim przypadku.
Kazala mi je powoli odstawic, gdybym poczula sie zle mam od razu przyjsc a
jak bede czula sie dobrze to mam sie u niej nie pokazywac wiecej.
Dziwnie to zabrzmialo.
Okazalo sie ze miala racje.
Po odstawieniu lekow arytmia byla nadal ale znacznie mniej odczuwalna,
cisnienie mi nie spadalo, tetno juz nie wynosilo 120 w spoczynku, potem
weszlam w etap ze arytmia byla ale juz jej nie czulam, nastepnie nawet nie
wiem kiedy - ustapila :)
Dwa lata pozniej zaszlam w ciaze, urodzilam silami natury duzego synka -
zero sladu arytmii :)

25. Data: 2007-12-27 14:39:21

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 26 Dec 2007, Samanta Warsińska wrote:

> [...]
> pomógł, bo mi lekarze nie wskazali na razie żadnej konkretnej pomocy, oprócz
> oczywiście leków na arytmię po których czuję si ejaszcze gorzej!!

ale trzeba zobiektywizować tą sytuację. To znaczy dowiedzieć się, ile
tych zaburzeń rytmu na prawdę jest (Holter) i czy Twój niepokój pojawia
się w tym
właśnie czasie, kiedy występują czy niezależnie. Może być tak, że niepokój
jest objawem arytmii i wtedy trzeba myśleć o ich leczeniu (prawdę mówiąc
magnez - zgodzę się ale nie zawsze jest on skuteczny - często niestety
jego skuteczność nie jest zadowalająca) a może być tak, że niepokój
jest niezależny od zaburzeń rytmu albo najpierw jest depresja i lęk
a dopiero lęk wywołuje przyspieszoną czynność serca i ew. arytmię -
wówczas bardziej trzeba leczyć zespoły lękowe i depresję, ponieważ
to one wówczas mogą być czynnikiem wywołującym. Przy okazji zawsze
warto skontrolować poziom hormonów tarczycy, to znaczy raczej TSH
czyki hormon przysadki (bo to można zrobić "na NFZ").
Po prostu w trakcie Holtera powinnaś zaznaczać odpowiednim przyciskiem,
kiedy czujesz się źle albo zapisywać w dzienniczku godzinę i minutę
wówczas Twoje sygnały o złym samopoczuciu powinny być skorelowane
z obrazem badania ekg.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

26. Data: 2007-12-27 15:11:25

Od: "Samanta Warsińska" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> napisał(a):

> [...]
> kiedy czujesz się źle albo zapisywać w dzienniczku godzinę i minutę
> wówczas Twoje sygnały o złym samopoczuciu powinny być skorelowane

Do LaLuna: Twoje wyleczenie i opowieśc onim brzmi dla mnie - osoby
zdołowanej ciągą aryutmią jak balsam na kołaczące serce!!1 Gdzie ta lekarka
przyjmuje i jak się do niej dostac może jakieś nazwiski ,please!!!

27. Data: 2007-12-27 20:41:28

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Thu, 27 Dec 2007 15:11:25 +0000 (UTC) wiedźmin zdziwił się
> [...]

> zdołowanej ciągą aryutmią jak balsam na kołaczące serce!!1 Gdzie ta lekarka
> przyjmuje i jak się do niej dostac może jakieś nazwiski ,please!!!

Zabij mnie, nie pamietam jej nazwiska - bylam u niej jeden raz i
przypadkiem a moj mozg w tym czasie srednio pracowal ;).
Pewnie mam jej nazwisko w zalozonej wtedy karcie, ale wydobycie tego byloby
troszke klopotliwe po tym czasie.... Nie wiem nawet jak sie za to zabrac.

W kazdym razie jest to lekarka przyjmujaca (wtedy) w Instytucie
Kardiologicznym w Aninie.
I specjalizuje sie w zaburzeniach rytmu, wtedy akurat przyjmowala jako
lekarz kwalifikujacy do operacji - nie wiem czy to wiele Ci pomoze w
identyfikacji...

Nie wiem jaka diagnostyke juz mialas - ale myslalam ze dosyc dokladna,
jesli nie to koniecznie zrob te badania o ktorych pisze Piotr Kasztelowicz
- to bardzo wazne.
Ja bym do tego dorzucila jeszcze pelen jonogram.
Mozesz miec sklonnosc do arytmii i moze Ci ja wywolywac po prostu jakis
dodatkowy czynnik - chocby leciutka nadczynnosc tarczycy o ktorej nie
wiesz.

28. Data: 2007-12-28 07:36:57

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 27 Dec 2007, La Luna wrote:

> [...]
> I specjalizuje sie w zaburzeniach rytmu, wtedy akurat przyjmowala jako
> lekarz kwalifikujacy do operacji - nie wiem czy to wiele Ci pomoze w

Prof. Franciszek Walczak - proszę pytać w klinice, której kieruje
http://www.ikard.pl/klinika-zaburzen-rytmu-serca.htm

P.

29. Data: 2007-12-28 13:59:08

Od: "Samanta Warsińska" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> napisał(a):

> Prof. Franciszek Walczak - proszę pytać w klinice, której kieruje
> [...]

Bardzo dziękuję za namiar na tą klinikę, nawet nie wiedziałam ,że jest
Klinika zaburzeń rytmu sreca

problem z miesniami(?)
GUZ (NEOENDOKRYLNY) NA TRZUSTCE
kolposkopia