Niedroga kosiarka do sporadycznego koszenia.

1. Data: 2017-03-27 23:16:20

Temat: Niedroga kosiarka do sporadycznego koszenia.
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie.

Taki temat: potrzebna będzie w rodzinie kosiarka elektryczna do
sporadycznego koszenia ok 300 do 500 m2.
A że sporadycznego, to pewnie coś w granicach 2kW - żeby byle mlecz nie
zatrzymał silnika.
Sporadycznie = jak się przypomni ;) lub jak ktoś podjedzie - czyli ok.
raz na 2 do 4 tygodni.

Nie siedzę w temacie.
Trochę się rozejrzałem. Znalazłem np. NAC LE18-40-PB-S

Podchodzę do tematu pragmatycznie: ma działać, ma być dojście do części
zapasowych. To, co zauważyłem: są szczotki do silników za kilka zł, a
noże w cenie, jak szczotki do innych kosiarek. A poza tym cały wybór
innych części.

Zna ktoś / ktoś widział sprzęt firmy NAC?

Kolejne pytanie:
Warto dopłacić do wersji z indukcyjnym silnikiem? Np. NAC LE16-38-PI-J
Nieco słabszy silnik, ale może zrekompensuje to mniejszy nóż.

Wolę nawet zrobić zrzutę w rodzinie, ale kupić coś w miarę porządnego,
jednak tańszego niż np. Viking. Górna granica - ok. 400 zł.

A może jakaś inna firma?

--
Pozdrawiam.

Adam

2. Data: 2017-04-10 01:03:42

Temat: Re: Niedroga kosiarka do sporadycznego koszenia.
Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiliśmy kosiarkę FloraBest w Lidlu, silnik komutatorowy 1800W (wymiar
odkurzacz x 2, uzwojenia miedziane, przekładnia na pasek zębaty), nie do
zamordowania!
Ostatnio kosztowała bodajże z 375.- PLN, występuje w sklepach parę razy w
ciągu roku i leży dość długo...
Pozdrowienia

3. Data: 2018-07-24 08:46:35

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.03.2017 o 23:16, Adam pisze:
> [...]
>
> Wolę nawet zrobić zrzutę w rodzinie, ale kupić coś w miarę porządnego,
> jednak tańszego niż np. Viking. Górna granica - ok. 400 zł.

Ja bym radził jednak spalinową, ale jak musi być elektryczna, to taka:
https://allegro.pl/kosiarka-elektryczna-32cm-1200w-r
otak-arm-32-bosch-i6748291410.html

A co do silnika indukcyjnego - a są w ogóle silniki elektryczne
bezindukcyjne ?
Jacek

4. Data: 2018-08-06 10:35:06

Od: Kaczin <j...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.07.2018 o 08:46, Jacek pisze:

> A co do silnika indukcyjnego - a są w ogóle silniki elektryczne
> bezindukcyjne ?
> Jacek

Weź może się nie kompromituj.

--
Kaczin

5. Data: 2019-02-09 13:10:22

Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-07-24 o 08:46, Jacek pisze:

> Ja bym radził jednak spalinową, ale jak musi być elektryczna, to taka:
> https://allegro.pl/kosiarka-elektryczna-32cm-1200w-r
otak-arm-32-bosch-i6748291410.html

Kosiarka spalinowa to !HAŁAS!, spaliny, zanieczyszczenie środowiska.
Elektryczna jest cichsza i mniej zatruwa środowisko.

6. Data: 2019-02-09 14:31:38

Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 09 Feb 2019 13:10:22 +0100, Poldek wrote:
> Kosiarka spalinowa to !HAŁAS!, spaliny, zanieczyszczenie środowiska.
> Elektryczna jest cichsza i mniej zatruwa środowisko.

Kosiarka elektryczna to też !HAŁAS!. I też spaliny i zanieczyszczenie
środowiska (tyle że w innym miejscu).
Organiczna jest cichsza i mniej zatruwa środowisko.

Mateusz

Szukam hydraulika w W-wie, który ...
test
Fuga
Renowacja wanny
Wykonanie elewacji budynku jednorodzinnego