Niekonwencjonalne metody okrywania roślin na zimę?

61. Data: 2005-09-29 18:35:14

Temat: Re: Niekonwencjonalne metody okrywania roślin na zimę?
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

piotrh wrote:

> Wiadomo , że nie można zamgławiać zbyt długo
> bo ciężar lodu połamie rośliny (to się u nas dzieje jak przyjdzie
> szadź lub oblodzenie - nawet linie
> energetyczne zrywa) ,
:)
jest pewna roznica w gietkosci miedzy wiekszoscia roslin
a wspomnianymi przeze mnie bambusami
w kontekscie ktorych wspomnialem o tym wykonaniu oprysku woda
:)
> a więc musi to być operacja chwilowa , alarmowa
:)
moja ponderoza jest w szczerym polu
praktycznie brak jakkiejkolwiek oslony przez wiatrem i mrozem
:)
w tym roku poza Fargesiami
ktore w niesprzyjajacych warunkach nadmiar swiatla
wiatru czy mrozu zwijaja liscie zmniejszjac odparowywanie wody
Pleioblastusom
Ktore byly cale zasypane sniegiem
oberwalo sie wszystkim moim bambusom w czesci wystajacej nad sniegiem
:)
niektore odmiany Phyllostachysow bo to glownie o nich mowa
zniosly to meznie i odzyskaly w pelni liscie
ale niektorym np Ph.bissetii
notabene uwazanym przez literature za najbardziej mrozoodporny z
Phyllostachysow
obumarlo wszytko co wystawalo nad warstwe sniegu
:)
w tym roku w przypadku zapowiedzenia spadkow temperatur ponizej 17-20
stopni
planuje wykonanie oprysku woda na czesci swoich bambusikow
:)

> Nie ma mowy o 90 dniowym stałym zalodzeniu !
:)
na roslinach nadziemnych nie ma raczej takiej mozliwosci
bo zbyt mala to objetosc aby zmagazynowala tyle "zimna"
by przetrwac mrozne
wyzowe a przez to sloneczne dni
:)

> Nie słyszałem by gdzieś ochrona przed mrozem polegała na np. zalaniu
> ogrodu czy choć rabaty wodą i pozwoleniu
> by zamarzła ;-) Dla każdego ogrodnika to zgroza !
:)
nie tylko nie slyszales ale nie zastanowiles sie nad tym
bo gdyby gleba byla sucha
pozbawiona wilgoci to by zima nie zamarzala
:)
a lod sam w sobie jest plaszczem woodchronnym
z tego powodu wzbieraja na wiosne rzeki
ze zamarznieta ziemia
nie moze wchonac w siebie wody z rozstopionego sniegu
ktora splywa w dol powoduja wystapienie potokow i rzek z koryt
nie mogacych pomiescic takiej ilosci wody
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

62. Data: 2005-09-29 18:59:47

Od: Piotr Siciarski <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 29 Sep 2005 17:50:25 +0200, na pl.rec.ogrody, piotrh napisał(a):

> [...]
> watą

> Czy możesz mi wyjaśnić związek , jaki widzisz między lekturą a raczej
> zawartością lektury wskazanej linkiem
> cyt.: "Wpływ podłoża uprawowego wełny mineralnej Cultilene na wzrost i
> plonowanie pomidorów szklarniowych w uprawie bezglegowej"
> z omawianym w tym wątku problemem ochrony roślin przed mrozem (w zimie ;-) za
> pomocą pewnych niekonwencjonalnych
> materiałów np. wełna mineralna (z kontekstu wynika że budowlana) , jej zalet lub
> wad w tym zastosowaniu ,
> a w końcówce wątku z omówieniem niespotykanych u nas metod ochrony

Musisz się przyzwyczaić, że Jerzy jako "argumentów" używa linków, których
sam nie czyta:), albo czyta nie starając się zrozumieć:)

Ot, zgooglowienie obyczajów, wpisujesz słowo w kwadratkę i już wydaje ci
się, że coś wiesz.

Pozdrawiam
p...@r...pl

63. Data: 2005-09-29 19:04:59

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski wrote:
> [...]
> których
> sam nie czyta:), albo czyta nie starając się zrozumieć:)
hehe
ujales to idealnie
:))))
a co sadzisz o naszym chemicznym Dirku
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

64. Data: 2005-09-29 19:13:04

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

GreyOwl wrote:

> Tak i mnie się wydaje, brakowało mi informacji, jak bardzo wełna
> mineralna nasiąka wodą, nie znam się na materiałach budowlanych,
> zwłaszcza tych nowoczesnych. Niby używana zgodnie z przeznaczeniem wełna
> w jakimś tam stopniu jest narażona na zawilgocenie, ale to nie to samo,
> co bezpośrednie zamoknięcie.

To może ja, jako aktualnie budująca się wypowiem. Obecnie są rodzaje
wełny mineralnej nie nasiąkającej wodą. Według doświadczenia innego
budującego wełna nie zamokła nawet po włożeniu do beczki z wodą. Choć
szczerze mówiąc nie wiem jak by się zachowała umieszczona na kilka
miesięcy w ziemi. Jednak mimo jej nienasiąkliwości nie ryzykowałabym
takiej mety. Hydrofobowe wełny są nasączane specjalnymi środkami. Mogą
one być szkodliwe dla roślin. Po za tym to byłoby zbyt kosztowne. Metr
sześcienny takiej wełny może kosztować 300 zł.

Pozdrawiam
Bea

65. Data: 2005-09-29 19:24:45

Od: "Dziadek" <dziadunio_1@USUN_TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> a co sadzisz o naszym chemicznym Dirku
> ?
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Chemicznym, nie chemicznym ale o zdrowym rozsądku, podpartym praktyczną
wiedzą i doświadczeniem
--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

66. Data: 2005-09-29 19:31:34

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dhhbm6$4ml$1@nemesis.news.tpi.pl Katarzyna Tkaczyk
<k...@e...com.pl> napisał(a):

> Przepraszam bardzo, czy ja trafiłam do jakiejś knajpy, czy jestem na
> grupie dyskusyjnej???

Hejka. To tylko folklor małomiasteczkowy. ;-)
Pozdrawiam subtelnie Ja...cki

67. Data: 2005-09-29 19:43:47

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:00ca01c5c528$99fc7530$a19a1d53@NOW Tadeusz Smal
<s...@s...pl> napisał(a):

> :))))
> a co sadzisz o naszym chemicznym Dirku
> ?

Hejka. Po pierwsze obawiam się, że nie zrozumiesz odpowiedzi, po drugie
jesteś wredny, po trzecie nie lubię bambusów, po czwarte chyba wreszcie
wrzucę Cię do KF-a.
Pozdrawiam rugująco Ja...cki

68. Data: 2005-09-29 19:46:42

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nasze rozważania nad różnymi sposobami
> okrycia roślin biorą się stąd,

> że jedynym łatwo dla nas dostępnym
> materiałem są kora i agrowłóknina,

> Pozdrawiam,
> Ania

Prawdziwy ogród dysponuje opadłymi liśćmi,
które z powodzeniem zastępują w/w śmieci.

Pozdrawia naturalnie boletus

69. Data: 2005-09-29 19:49:32

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sam przekopywałem wełnę mineralną z glebą [piachem], nie nasiąka
bardziej niz gleba. Znakomicie poprawia strukture gleby.
pozdr. Jerzy

Dodałeś styropianu ?

Pozdrawia z nadzieją boletus

70. Data: 2005-09-29 19:54:12

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a co sadzisz o naszym chemicznym Dirku
> ?
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Jak to co ? Jest w stresie. Umoczył w niedzielę okrutnie;-)

Pozdrawia boletus

pomocy skrzyp na działce
oczko wodne
Piła łancuchowa WM Kabit?