Niemcy wydali 2 mln dolarow na midterms

11. Data: 2018-11-10 11:25:56

Temat: Re: Niemcy wydali 2 mln dolarow na midterms
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-11-10 o 11:03, Trybun pisze:

> Co najmniej jak do państwa Izrael.

Czyli jaki?
I dlaczego w ogóle powinni mieć taki stosunek? Nie mogą mieć takiego
jaki sami chcą mieć?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

12. Data: 2018-11-10 14:38:55

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 10.11.18 um 11:00 schrieb Trybun:

> Zgoda na Rosję, Chiny i przede wszystkim USA, w kwestii rozdawania kart
> na świecie. Niemcy to tylko satelita USA, Francję łączy z nimi już nie
> tylko wiernopoddańczość a wspólne imperialne interesy.
>
> Wracając do sprawy, osobiście myślę że lepiej już nie poruszać kwestii
> odszkodowań za IIWŚ, jedno że możemy na tym wyjść jak przysłowiowy
> Zabłocki, drugie że Szwaby by mogli pomyśleć że za garść srebrników mogą
> odkupić swoje winy. Chodzi mi tylko o stanowisko Niemiec, wobec nas i
> tego zajmowanego przez nich wobec państwa Izrael, i właśnie to mnie
> zastanawia.

Wobec Izraela Niemcy sa OK, a nawet moze za bardzo, bo jak ognia boja
sie krytyk polityki wewnetrznej Iraela. Z Polska tez jest dziwnie dobrze
mimo roznych "ale", co nie bedzie wieczne, bo jak Merkelowa odejdzie, to
kurs sie zmieni. Miedzymorze i europopulisci nic tu nie pomoga.
PS. Uzupelnienie: wsrod pretendentow na stanowisko kanclerza nie ma
nikogo ze Wschodu, a populisci tutejsi i inni nie rozumieja alergii na
Putina.
--
saluto
Silvio Balconetti

13. Data: 2018-11-11 11:10:41

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-11-10 o 11:25, Kviat pisze:

> Czyli jaki?
> I dlaczego w ogóle powinni mieć taki stosunek? Nie mogą mieć takiego
> jaki sami chcą mieć?
>
> Powrotu do zdrowia życzę.
> Piotr

Po przemyśleniu sprawy wycofuję postulat. Niemcy nie mogą nas traktować
jak Państwa Izrael. Oni jako państwo mogą nawet do nas czuć niechęć,
choćby za Szczecin czy Wrocław.

14. Data: 2018-11-11 11:11:09

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-11-10 o 14:38, Silvio Balconetti pisze:

> [...]
> PS. Uzupelnienie: wsrod pretendentow na stanowisko kanclerza nie ma
> nikogo ze Wschodu, a populisci tutejsi i inni nie rozumieja alergii na

Jasne, masz rację. Nie przemyślałem sprawy przed wygłoszeniem opinii.

Co to jest niemiecka "alergia na Putina"? - alergia na dobre i korzystne
interesy?

15. Data: 2018-11-11 19:37:17

Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 11.11.18 um 11:11 schrieb Trybun:

> Jasne, masz rację. Nie przemyślałem sprawy przed wygłoszeniem opinii.
>
> Co to jest niemiecka "alergia na Putina"? - alergia na dobre i korzystne
> interesy?

Sorry, ze wyszlo niezbyt zrozumiale, ale chodzilo o obsesje (jak to
niektorzy nazywaja) antyrosyjskie widziane u Polakow i Baltow. Choc
Niemcy moze powinni je rozumiec (odchodzi pokolenie, ktore otarlo sie o
Stalingrad, wiezienia za Uralem i gwalty na Wchodzie), ale jakos Rosja
ich fascynuje. Taka Hassliebe? Poza tym business - z Rosja, Chinami,
Saudami mozna robic interesy, a politycy w tym przeszkadzaja.

Te obawy lub alergie/obsesje - jak mysle - rozumieja/rozumieli politycy,
ktorzy poznali NRD, a wiec Merkel, Gauck, a wczesniej Thierse. Po nich
przyjda tacy, co orientuja sie na Zachod i mysla w kategoriach interesow
finansowych. Dziesiatki lat uplyna nim znowu ktos z Europy
Srodkowo-wschodniej obejmie kluczowe stanowisko w UE, NATO, ONZ. Na
slowianskiego papieza tez nie ma co liczyc.
Miales chamie zloty rog...

Wodan akbar!
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

16. Data: 2018-11-12 09:05:26

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-11-11 o 19:37, silvio balconetti pisze:

> [...]
> ktos z Europy Srodkowo-wschodniej obejmie kluczowe stanowisko w UE,
> NATO, ONZ. Na slowianskiego papieza tez nie ma co liczyc.

Myślisz że to tak działa, że np taka Unia to przede wszystkim ścieranie
się narodowych interesów, albo to że ma jakiekolwiek znaczenie z jakiego
kraju wybierani są na kluczowe stanowiska politycy? Myślisz że ze
względu na to że na szefa NATO powołano Duńczyka to Dania jest w jakiś
sposób uprzywilejowana? Te same wątpliwości dotyczą strefy Unii.
Papieże... pewnie powieje zgrozą, ale obecny Papież Franciszek mi
Polakowi znacznie bardziej się podoba niż JP2.

17. Data: 2018-11-12 14:52:27

Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Papieże... pewnie powieje zgrozą, ale obecny Papież Franciszek mi
> Polakowi znacznie bardziej się podoba niż JP2.

To ze wybieraja jakiegos polityka na wazne stanowisko w Unii, Nato, ONZ
itd. zalezy od ukladow sily (silniejsze panstwa forsuja wlasnych
kandydatow), powiazan miedzy uczestniczacymi panstwami, zwiazkami
towarzyskimi miedzy politykami, sprawnosci jezykowej uczestnikow i in. I
jesli panstwa znajduja sie na marginesie, politycy nie potrafia wejsc w
koalicje, to i szanse na jakies pozycje maja minimalne.
Czy dobrze jest dla Luksemburga, ze czlowiek od nich jest szefem KE, dla
Danii, ze Dunczyk kieruje NATO? Pewnie nie, ale ci panowie i ich rzady
potrafily sie dogadac z innymi. Moze w razie jakichs klopotow Dunczyk,
Luksemburczyk, Holender, Portugalczyk, Hiszpan staraliby sie pomoc swoim
ojczyznom? Czytalem, ze Draghi (ten od eurobanku) probuje uspokajac
swoich rodakow, gada z prezydentem, premierem, ministrami, a wczesniej
chyba skupujac obligacje probowal troche ratowac wloskie banki.

Tusk podobno rowniez jakos hamuje zwolennikow ostrego kursu wobec
Warszawy i Budapezstu oraz cos tam tlumaczy im o Rosji (czytalem gdzies,
ze podejrzewaja go o obsesje antyrosyjskie).

Buzek przewodniczyl PE, ale czasy byly spokojne i przeszedl malo
zauwazony. Teraz jest inaczej i po Tusku dlugo nie bedzie w Brukseli
nikogo ze Wschodu. A szykuja sie rozne predkosci w UE, jesli nie exity?
Trump jest nieobliczalny, Putin ma dobry humor.

Wodan akbar!

18. Data: 2018-11-13 11:17:29

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-11-12 o 14:52, silvio balconetti pisze:

> [...]
> nikogo ze Wschodu. A szykuja sie rozne predkosci w UE, jesli nie
> exity? Trump jest nieobliczalny, Putin ma dobry humor.

Ale jak na razie kierują się jakimiś określonymi regułami - np trudno
sobie wyobrazić szefem NATO kogoś z USA, albo naczelnym PE kogoś z
silnych tzn - Francji GB czy Niemiec.. Układ wygląda na taki że całe to
bossostwo to czysta iluzja, a faktyczni decydenci wolą pozostawać w cieniu.

Osobiście myślę że nie exity a normalne wywalanie na zbity pysk, kto
normalny będzie siedział z jakimiś oszołomami przy jednym stole?

19. Data: 2018-11-13 14:57:51

Od: <test> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Silvio Balconetti" napisał w wiadomości grup

>Cos tu kolega nie jest poinformowany. Rosja wziela odszkodowania w imieniu
>satelitow i tam trzeba sie upominac.

Niezupelnie tak. Polska sie zrzekla dlaszych pretensji - uznano, ze wszystko
co w dzisiejszych granicach zostawili Niemcy jest nasze i ze to wystarczy.
Polska (Ludowa) zrzekła się prawa dalszych żądań, to, że pod ekonomicznym
przymusem sowietow, to inna kwestia.

20. Data: 2018-11-13 20:11:50

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13/11/2018 o 13:57, test pisze:

> [...]
> wystarczy. Polska (Ludowa) zrzekła się prawa dalszych żądań, to, że pod
> ekonomicznym przymusem sowietow, to inna kwestia.
zgadza sie, te wszystkie szarpaniny mijaja sie z celem

--
gazebo

Chwila prawdy.
Małe tęczowe kroczki.