Niesteroidowe leki (Aspiryna) a Choroba wrzodowa.

1. Data: 2010-09-29 13:31:35

Temat: Niesteroidowe leki (Aspiryna) a Choroba wrzodowa.
Od: "Jedrek" <pisz na grupie@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie
Mam 44 lata, w wieku 36 lat zdiagnozowano u mnie miażdżycę.
Przewężenia na rozwidleniu aorty i zatkana tętnica biodrowa.(chromanie
przystankowe, bule spoczynkowe)
Chorobę zafundowałem sobie paląc ogromne ilości papierosów.
Wdrożono leczenie zachowawcze - bezwzględny zakaz palenia, aspiryna 75 mg
dziennie, Statyny ( w moim przypadku jest to Crestor 20mg), kilometrowe
spacery.
Ściśle zastosowałem sie do zaleceń lekarskich rzuciłem palenie.
Bralem 75 mg Aspiryny.
Po jakimś czasie dodatkowo zalecono lek o nazwie Plavix.
Osłonowo przepisano mi 30 mg lansoprazol.
Wszystko wyglądało całkiem obiecująco. Znacznie wydłużył sie moj zasięg,
możliwości chodzenia.
Doszło do tego, ze idąc odpowiednim krokiem mogłem chodzić ile chciałem i
jak długo chciałem.
Minęły bole spoczynkowe, mogłem zapomnieć o chorobie.I tak było dobrych parę
lat. W ubiegłym roku zaczęły sie problemy żołądkowe, dziwne uczucie wzdęcia
pod lewym żebrem, i bule przy każdym ruchu. Poszedłem do gastrologa który
zdiagnozował wrzód żołądka.wdrożył leczenie bezwzględny zakaz leków typu
Aspiryna.Przestałem brać Aspirynę i Plavix , dalej biorę statyny.
Minęło juz parę dobrych miesięcy cały czas czuje dolegliwości żołądkowe,
jest trochę lepiej jak było, ale dalej czuje dyskomfort w okolicach żołądka.
Po paru miesiącach oczywiście powróciły moje problemy z nogami bule
spoczynkowe.
I tutaj moje pytanie, czy zakaz brania leków rozrzedzających krew, jest
tylko do wyleczenia wrzodu, czy jest juz bezwzględny ?
Czy można zamiast Aspiryny spokojnie brać lek o nazwie Plavix (clopidogrel
bisulfate), czy tez tego leku przy chorobie wrzodowej tez brać nie można.
Słyszałem tez o jakiś innych lekach działających przeciwpłytkowo i niby nie
powodujących problemów żołądkowych.
Pytanie moje kieruje tutaj na grupie bo sam juz nie wiem co robić Gastrolog
zakazał brać leków przeciwpłytkowych. Lekarz naczyniowy każe brać. A ja
zamiast jednej choroby mam juz dwie, i sam nie wiem co robić dalej.
Sory wielkie za tak długie przynudzanie, ale jakoś nie umiałem tego ogarnąć
szybciej -)

2. Data: 2010-09-29 20:34:33

Od: Jarosław K. Grzyb <j...@t...info> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29-09-2010 o 15:31:35 Jedrek <pisz na <g...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> dalej.
> Sory wielkie za tak długie przynudzanie, ale jakoś nie umiałem tego

Najlepiej iść po prostu do internisty, który zamieni lek zawierający kwas
acetylosalicylowy na inny. Faktycznie aspiryna powoduje podrażnienie błony
śluzowej żołądka co może w konsekwencji spowodować lub znacząco przyczynić
się do powstania wrzodów przewodu pokarmowego. Warto też odwiedzić
kardiologia przy okazji i zbadać, czy bóle nie są spowodowane ukrytą
niewydolnością serca.

No i od lekarza, który będzie mógł Pana zbadać, należy wybranie po
zaleczeniu wrzodu metody leczenia -> czy wrócić do "aspiryny" czy też
wdrożyć inny lek.

Pozdrawiam.

--
Jarosław K. Grzyb
www.testmed.info

3. Data: 2010-09-30 11:00:19

Od: "Jedrek" <pisz na grupie@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarosław K. Grzyb"

[...]

Bardzo dziękuje za odpowiedz.
Chodzi o to, ze ja juz byłem u lekarza internisty.
Lekarz odesłał mnie do naczyniowca, który twierdzi, ze leki rozrzedzające
mam brać.
Znowu lekarz gastrolog który leczy mnie na żołądek mówi, ze nie powinienem.
Wiec kogo należy słuchać?
Czy wybrać sie jeszcze do 3 lekarza ?
A jak wygląda sprawa z tym Plavix ? czy on tez powoduje wrzody ?
Nie jest to dokładnie napisane na ulotce.
Nie znalazłem tez takich informacji w necie.
Chodzi o to, ze ja zakupiłem tego leku na zapas i mam 5 opakowań, a to drogi
lek. (Bralem to parę lat )
Szkoda by go było zmarnować.
Pozdrawiam serdecznie

4. Data: 2010-09-30 11:32:24

Od: Jarosław K. Grzyb <j...@t...info> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 30-09-2010 o 13:00:19 Jedrek <pisz na <g...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> Nie znalazłem tez takich informacji w necie.
> Chodzi o to, ze ja zakupiłem tego leku na zapas i mam 5 opakowań, a to

Z punktu widzenia gastroenterologa faktycznie - leki anty-zakrzepowe
utrudniają leczenie wrzodów (te muszą się zabliźnić) - a leki te
utrudniają to. Poproś może o pisemną opinię jednego z lekarzy na piśmie na
temat tego przypadku i idź do drugiego, żeby zadecydował. Najlepiej, gdyby
się razem lekarze zebrali i porozmawiali ze sobą ale wiadomo, poza
szpitalem nie jest to łatwe.

Pozdrawiam.

--
Jarosław K. Grzyb
www.testmed.info

5. Data: 2010-10-01 09:18:04

Od: Marek <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszystkie niesteroidowe leki przeciwzapalne (NLP) zawsze działają
negatywnie na błony śluzowe, niezależnie od sposobu podania leku
(tabletka, iniekcja lub wlew). Jeżeli musisz je przyjmować w postaci
tabletek to aby oszczędzić śluzówkę żołądka można szukać takich piguł
które rozpuszczają się dopiero w jelitach.

--
Marek

6. Data: 2010-10-01 10:26:08

Od: "Jedrek" <pisz na grupie@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek"
> [...]
> tabletek to aby oszczędzić śluzówkę żołądka można szukać takich piguł
> które rozpuszczają się dopiero w jelitach.

Witam
Oczywiście tylko takowe brałem. (leki które, rozpuszczają sie w jelitach)
Ponoć i z czasem, tez nie uchronią one przed wrzodem.
Jak tłumaczył mi lekarz, lek dostaje sie do jelit potem do krwi a juz z
krwią z powrotem do ścian żołądka.
Leki NLP brane długotrwało ponoć jeszcze cos tam blokują, co z czasem nie
pozwala ścianom żołądka należycie sie chronić.Biorąc tego typu leki ponad 5
lat mam dziwne wrażenie, ze więcej one szkodzą jak pomagają. Wszędzie można
znaleźć informacje o dobroczynnych skutkach brania codziennej dawki
NLP.Jakoś dziwnie sie nie mówi, ze ponoć 60% ludzi których bierze przewlekle
NLP dostaje wrzodów, i innych powikłań tej niby wspanialej tabletki.

Pozdrawiam
Jędrek

P.s Jakoś nikt nie chce mi odpisać w sprawie tego Plavixu, czy jest on
wrzodotwórczy czy nie.Bo na ulotce nie ma takowej informacji. Jest inf.
tylko, ze w skojarzeniu z NLP może tak działać.

7. Data: 2010-10-02 20:47:41

Od: regen <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 29 Wrz, 15:31, "Jedrek" <pisz na gru...@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> zakazał brać leków przeciwpłytkowych. Lekarz naczyniowy każe brać. A ja
> zamiast jednej choroby mam juz dwie, i sam nie wiem  co robić dalej.

Podejdź do tego inaczej. Może zamiast udaru lub zgonu masz 2
choroby. Przez lata walczyłeś o to , żeby wykończyć organizm
papierosami i prawie Ci się to udało. Często w medycynie nie ma
dobrych rozwiązań. Wybieramy mniejsze zło. Z tego co napisałeś wynika,
że aspiryna jest u Ciebie przeciwwskazana. Głównym jej działaniem
ubocznym jest ch. wrzodowa żołądka. Coś jednak powinieneś brać
przeciwpłytkowego, żeby nie zostać inwalidą. Klopidogrel ma
zdecydowanie inny mechanizm działania niż ASA. O ile w świeżej
chorobie wrzodowej nie można go stosować, to po wyleczeniu nie jest
bezwzględnie przeciwwskazany. Proponowałbym wykonanie kontrolnej
gastroskopii i jeśli będzie OK, włączenie klopidogrelu- jeśli nie ma
innych przeciwwskazań oczywiście. Regularna kontrola morfologii,
kontrolna gastroskopia przy dolegliwościach gastrycznych. Jeśli masz
dzieci, dobrze byłoby oznaczyć u nich profil lipidowy. Być może tez
powinny już brać leki zmniejszające poziom cholesterolu we krwi - to
do decyzji dobrego kardiologa (hiperlipidemie są często dziedziczone).

Pozdrawiam-
regen

8. Data: 2010-10-02 21:51:04

Od: Jarosław K. Grzyb <j...@t...info> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 02-10-2010 o 22:47:41 regen <r...@o...pl> napisał(a):

> do decyzji dobrego kardiologa (hiperlipidemie są często dziedziczone).

Dodam tylko od siebie iż jest to najczęstsza choroba genetyczna w Europie.
Z resztą postu się oczywiście zgodzę.

Pozdrawiam.

--
Jarosław K. Grzyb
www.testmed.info

9. Data: 2010-10-05 22:12:00

Od: "Me(L)Isa" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-01 12:26, Jedrek pisze:

> [...]
> wrzodotwórczy czy nie.Bo na ulotce nie ma takowej informacji. Jest inf.
> tylko, ze w skojarzeniu z NLP może tak działać.

http://www.doz.pl/leki/p3772-Plavix

Czy z tej informacji nie wynika, że Plavix plus aspiryna są powodem
Twoich dolegliwości?
Może rób sobie przerwy i bierz leki osłonowe na żołądek.
--
Mel

10. Data: 2010-10-06 22:14:47

Od: "Jedrek" <pisz na grupie@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Me(L)Isa"

> [...]
> dolegliwości?
> Może rób sobie przerwy i bierz leki osłonowe na żołądek.

Witaj
Tak powiedział lekarz, ze to od lęków typu ASA.
Leki osłonowe (lansoprazole) bralem od pierwszego dnia zażywania ASA i
Plavixu.
Na niewiele sie to raczej zdało.
Pozdrawiam

Jędrek

Jednostki - identyfikacja
Alergia na pracę i nie tylko na pracę. :)
Skleroterapia pianką - Opinie
Re: zasadność gastroskopii
MRI - gdzie najlepiej w Krakowie? (cross-post)