Niezidentyfikowany ból.

1. Data: 2010-09-29 15:25:50

Temat: Niezidentyfikowany ból.
Od: k...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Jak w tytule. Osoba skarży się na ból twarzy w okolicy zatoki
przynosowej.
Specjalista nie zaobserwował zmian chorobowych w trakcie badań
podstawowych tj rynoskopia, rtg zatok.
Po usunięciu z zatoki ostrogi, która to miała być rzekomą przyczyną
bólu twarzy w okolicy zatoki przynosowej, ból nie ustał. W trakcie
hospitalizacji pacjent miał robione TK które nie wykazało jako takich
infekcji czy wydzielin w tej zatoce. Badenia wykazały komórki
Hallera.Po wyleczeniu zębów, które miały to być potencjalną przyczyną
bólu, dolegliwości również nie przeszły.
Moje pytanie i prośba o nakierowanie co dalej można by zrobić,
gdzie sie udać w sprawie dalszej diagnozy(specjalista, metoda
lecznicze itd)?

W poniższym dokumencie czytamy takie zdania:
http://www.alergen.info.pl/zap_zatok_przynos.htm
(...)
Powikłania
Należy pamiętać, że nieleczone lub niewłaściwie leczone zaplenia zatok
przynosowych może prowadzić do licznych powikłań. Wśród powikłań
możemy wyróżnić: powikłania oczodołowe i oczne, zapalenie szpiku
kostnego czaszki oraz powikłania wewnątrzczaszkowe. Wśród powikłań
oczodołowych i ocznych obserwujemy ropień podoskostnowy oczodołu,
ropowicę oczodołu, zapalenie powiek oraz zapalenia nerwu wzrokowego.
Powikłania wewnątrzczaszkowe obejmują ropień zewnątrzoponowy, ropień
wewnątrzoponowy, zapalenie opon miękkich, zakrzep zatoki jamistej,
zakrzep zatoki strzałkowej górnej. W leczeniu powikłań zapalenia zatok
przynosowych należy wykonać zabieg radykalny oczyszczenia chorej
zatoki i usunięcia powikłań oraz zastosować chemioterapeutyki dożylnie
o szerokim spektrum działania.

Pytanie w związku z tym. Czy jeśli pacjent przeszedł szereg
podstawowych i szczegółowych badań z których
nie wynika, że cierpi na zapalenie zatoki, można wywnioskować, ze ból
na który mimo to odczuwa należy podciągnąć pod psychosomatyczny, czy
jest to raczej grubsza sprawa? Jeśli tak, co w związku z tym, możnaby
zrobić?
Dziękuję za wszelkie wskazówki w tej sprawie.

2. Data: 2010-09-29 18:25:11

Temat: Re: Niezidentyfikowany ból.
Od: "Jacek Buda" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@w...pl napisał(a):

> [...]
> ylnie
> o szerokim spektrum dzia=B3ania.
>
> Pytanie w zwi=B1zku z tym. Czy je=B6li pacjent przeszed=B3 szereg
> podstawowych i szczeg=F3=B3owych bada=F1 z kt=F3rych
> nie wynika, =BFe cierpi na zapalenie zatoki, mo=BFna wywnioskowa=E6, ze b=
> =F3l
> na kt=F3ry mimo to odczuwa nale=BFy podci=B1gn=B1=E6 pod psychosomatyczny, =
> czy
> jest to raczej grubsza sprawa? Je=B6li tak, co w zwi=B1zku z tym, mo=BFnaby
> zrobi=E6?
> Dzi=EAkuj=EA za wszelkie wskaz=F3wki w tej sprawie.

Zwykły nerwoból
taki ból ciężko wyleczyć

3. Data: 2010-09-29 20:41:06

Od: Jarosław K. Grzyb <j...@t...info> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29-09-2010 o 17:25:50 <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> zrobić?
> Dziękuję za wszelkie wskazówki w tej sprawie.

Polecam udać się do neurologa. Co prawda metody badania nerwów (co w tym
wypadki wydaje się przyczyną) są bardzo ograniczone i nie pewne, jednak
neurolog i neurochirurg mogli by doradzić, jakie leczenie wdrożyć (czy
leki przeciwbólowe, czy leczenie operacyjne etc.)

Warto też sporządzić zeszyt, w którym się będzie zapisywać nietężenie bólu
i wszystko, co z bólem może mieć coś wspólnego - być może uda się znaleźć
coś, co ten ból nasila a tym samym będziemy bliżej odnalezienia przyczyny
- a tym samym i możliwości ukojenia bólu.

Pozdrawiam.

PS.

Co do powikłań, to proszę podchodzić do nich z dystansem, ponieważ tutaj
nie stwierdzono typowego zapalenia zatok.

--
Jarosław K. Grzyb
www.testmed.info

Niesteroidowe leki (Aspiryna) a Choroba wrzodowa.
Jednostki - identyfikacja
Alergia na pracę i nie tylko na pracę. :)
Skleroterapia pianką - Opinie
Re: zasadność gastroskopii