Niezły film dzisiaj widziałem...

1. Data: 2017-07-07 09:42:17

Temat: Niezły film dzisiaj widziałem...
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

http://www.filmweb.pl/film/Szpieg+Szoguna-1969-12437
9/descs

Fabułę filmu oparto na autentycznym wydarzeniu z czerwca 1752 r. Za rządów IX szoguna
Ieshige Tokugawa, na skutek incydentu z holenderskim statkiem, porty Japonii zostały
zamknięte dla statków z Europy, ponieważ władcy japońscy słusznie obawiali się, że
ingerencja przybyszów zza morza będzie wpływać na wewnętrzny układ sił. Głównie
dzięki tej decyzji Japonia uniknęła losu innych azjatyckich krajów, zmienionych w
europejskie kolonie. W tym kostiumowo-sensacyjnym widowisku, który bił rekordy
popularności, szczególną uwagę zwraca niespotykana wprost wirtuozeria pojedynków.
[Filmoteka Narodowa]

2. Data: 2017-07-07 11:46:28

Temat: Re: Niezły film dzisiaj widziałem...
Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał w
wiadomości news:b733be96-c604-493a-86f4-6417954fe6f4@googlegrou
ps.com...
[...]

Tajlandia też nie była kolonią

--
Chiron

3. Data: 2017-07-07 14:08:37

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.07.2017 o 09:42, Jakub A. Krzewicki pisze:
> decyzji Japonia uniknęła losu innych azjatyckich krajów, zmienionych w europejskie
kolonie. W tym kostiumowo-

A to źle być kolonią cywilizowanych krajów? Przynajmniej by było
rozsądniejsze prawo. Indie dobrze wyszły na byciu kolonii.
Obecnie Japonia podległa USA ma o wiele lepsze prawa niż niegdysiejszy
jej faszystowski rząd.

4. Data: 2017-07-07 16:34:45

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pinokio" <p...@n...adres.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> rozsądniejsze prawo. Indie dobrze wyszły na byciu kolonii.
> Obecnie Japonia podległa USA ma o wiele lepsze prawa niż niegdysiejszy jej

Japonia nigdy nie miała faszystowskiego rządu

--
Chiron

5. Data: 2017-07-07 16:37:19

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.07.2017 o 16:34, Chiron pisze:
> Japonia nigdy nie miała faszystowskiego rządu

A jaki? nazistowski? Bo faszystowskie były Włochy a nawet faszystowskim
nazywa się generała Franco. A przecież Japonia miała o wiele gorszy
ustrój niż Hiszpania a nawet Włochy.

6. Data: 2017-07-07 18:44:06

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> A jaki? nazistowski? Bo faszystowskie były Włochy a nawet faszystowskim
> nazywa się generała Franco. A przecież Japonia miała o wiele gorszy ustrój
> niż Hiszpania a nawet Włochy.

Faszyzm powstał we Włoszech. Od biedy można mówić o niemieckim czy
hiszpańskim faszyzmie. Z pewnością nie był faszystowski system Japonii.
Chyba nikt ich tak nawet nie nazywa. Mówiło się o japońskich militarystach.
A faszyzm nie oznacza "zły". Tyle, że lewactwo każdego, kogo nie lubi nazywa
faszysta. Stąd tyle nieporozumień. Faszyzm to system, w ktorym o
najdrobniejszych elementach życia- nawet prywatnego- decyduje państwo.
Wszystko dla państwa

--
Chiron

7. Data: 2017-07-07 18:50:34

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.07.2017 o 18:44, Chiron pisze:
> kogo nie lubi nazywa faszysta. Stąd tyle nieporozumień. Faszyzm to
> system, w ktorym o najdrobniejszych elementach życia- nawet prywatnego-
> decyduje państwo. Wszystko dla państwa

W Japonii wszystko dla cesarza

8. Data: 2017-07-08 07:20:14

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" napisał w wiadomości grup

>Tyle, że lewactwo każdego, kogo nie lubi nazywa faszysta.

To raczej chiron kogo nie lubi nazywa lewakiem.

9. Data: 2017-07-08 07:26:18

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" napisał w wiadomości grup

>Faszyzm to system, w ktorym o najdrobniejszych elementach życia- nawet
>prywatnego- decyduje państwo. Wszystko dla państwa

Idealna formacja, dla bezwolnych debili, nie umiejących podjąć
najdrobniejszej decyzji, wziąć na siebie najmniejszej odpowiedzialności -
będących stale na usługach władców, rozgrzeszanych przez tychże władców z
każdej zbrodni w imię "państwa", czyli w imię władców. Zero dylematów i
moralności. Czyli w sam raz dla ikseli pinokia i chirona.

10. Data: 2017-07-08 10:59:23

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> W Japonii wszystko dla cesarza

Zawsze tak było.