Normy laboratoryjne, skad roznice?

1. Data: 2004-09-28 20:13:33

Temat: Normy laboratoryjne, skad roznice?
Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam prosbe:
Czy ktos kto wie cos na pewno - moze mi wyjasnic krotko skad sie biora
roznice w normach badan laboratoryjnych - w roznych laboratoriach?
Z gory dziekuje za odpowiedz - bylabym za nia bardzo wdzieczna.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

2. Data: 2004-09-28 20:19:42

Temat: Re: Normy laboratoryjne, skad roznice?
Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Różnice biorą się z:

1. zastosowania do badań różnych odczynników chemicznych, które mogą się
różnić właściwościami

2. zastosowania różnych metod pomiarowych dla tego samego badania

3. zastosowania urządzeń różnych producentów

4. normy laboratoryjne nie są ściśle określone, to nie matematyka. ważna
jest znajomość mechanizmów rządzących podwyższeniem lub obniżeniem danej
wartości.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2004-09-28 20:31:08

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Tue, 28 Sep 2004 22:19:42 +0200 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Piotr, a następnie
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Różnice biorą się z:

Dziekuje strasznie :)
Wiem ze normy sa tylko orientacyjne i o niczym nie przesadzaja - mi
chodzilo wlasnie o trzy pierwsze punkty. A raczej o potwierdzenie tego co
pisalam na innej grupie.
Potrzebowalam zdania kogos bardziej kompetentnego niz ja - bo najwidoczniej
moje slowo nie wystarczalo.
Dzieki :)

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło
http://republika.pl/kocia_stronka/

Bilobil, a herbata z liści ginkgo biloba
guzek w pochwie
ból głowy
Pulsujący ból głowy - pomocy!!
dysplasia