Nowa Karta Parkingowa

11. Data: 2002-06-03 21:45:54

Temat: Re: Nowa Karta Parkingowa - [troche OT]
Od: "Tomasz Gumny" <t...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Przeciez aby dziecko dostalo dodatek pielegnacyjny (a wiekszosc starajacych
>sie opiekunow dzieci wystepuje o taki dodatek) musi stanac na komisje.

Sprowadze Cie na ziemie: znam osoby, ktore zlozyly wnioski zaraz po tym,
jak okazalo sie, ze zaswiadczenie od lekarza specjalisty wydane kilka dni po
Nowym Roku juz nie wystarcza i do dzisiaj czekaja na wyznaczenie terminu
komisji. Oczywiscie nie otrzymuja zasilku pielegnacyjnego. Komisje przez
dlugi czas sie w ogole nie odbywaly bo... nie bylo pieniedzy dla niezbednych
lekarzy specjalistow. Obecnie opoznienie dochodzi do czterech(!) miesiecy.
Mniej zorientowanym przypomne, ze zaczynamy miesiac szosty :-)
W jednym ze znanych mi przypadkow nalezalby sie rowniez zasilek staly z
opieki spolecznej, ktory zostal oczywiscie wstrzymany. I ten przypadek
pozwole sobie rozwinac (troche off-topicowo):
Ojciec samotnie opiekuje sie dwiema corkami, starsza z dystrofia. Ostatnio
opowiedzial mi swoje przemyslenia po wysluchaniu z ust Pani Banach, ze:
"PFRON bedzie pomagac tylko tym osobom niepelnosprawnym, ktore
przekroczyly bariere postawy roszczeniowej" [nie slyszalem tej wypowiedzi].
Powiedzial mniej wiecej tak: "Polamalbym tej kobiecie rece i nogi, potem
poczekalbym miesiac, az troche nadgnije w szpitalu, bo tam pielegniarki
teraz nie maja czasu chorego przewrocic na drugi bok. Dla lepszego efektu
poczekalbym, az polezy w domu jeszcze ze dwa miesiace, bo przy dwoch
pampersach na dzien, jak sie kilka razy niespodziewanie zrabie, to potem
polezy kilka dni w jednym. Wtedy bym ja zapytal jaka reprezentuje postawe."
Nic dodac, nic ujac.
TG

12. Data: 2002-06-03 23:08:54

Temat: Re: Nowa Karta Parkingowa
Od: "grzess" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakim cudem? Podaj konkrety? (konkretna luke w ustawie)
> Przeciez aby dziecko dostalo dodatek pielegnacyjny (a wiekszosc
starajacych
> sie opiekunow dzieci wystepuje o taki dodatek) musi stanac na komisje. A
tam
> niestety trzeba wpsiac rodzaj niepelnosprawnosci

syn ma juz orzeczenie lekarza orzecznika, ale w owym orzeczeniu odnosnie
dzieci nie mozna wpisywac rodzaju niepelnosprawnosi...a bez tego wydzial
komunikacji karty parkingowej nie wyda....bledne kolo

pozdrawiam

grzess

13. Data: 2002-06-04 01:20:42

Od: "Tomasz Gumny" <t...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

>syn ma juz orzeczenie lekarza orzecznika, ale w owym orzeczeniu odnosnie
>dzieci nie mozna wpisywac rodzaju niepelnosprawnosi...a bez tego wydzial
>komunikacji karty parkingowej nie wyda....bledne kolo

To juz zakrawa na groteske. W takim razie nie wyjedziemy z komisji
("juz" w sierpniu) dopoki nie wpisza synowi rodzaju niepelnosprawnosci.
TG

14. Data: 2002-06-04 05:20:07

Od: "Tomek-Tw." <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> syn ma juz orzeczenie lekarza orzecznika, ale w owym orzeczeniu odnosnie
> dzieci nie mozna wpisywac rodzaju niepelnosprawnosi...a bez tego wydzial
> komunikacji karty parkingowej nie wyda....bledne kolo
Ale nie chodzi o orzeczenie lekarza orzecznika bo takowy jest przy ZUSIE
Chodzi o orzecznie komisji o niepelnosprownosci przy PCPRach
a dla wydzialu komunikacji w tym orzeczeniu wazny jest ten punkt o ktrorym
pisalem wyzej przy legitymacjach
czyli ........ "spelnia przeslanki Art. 8, ustawy Prawo o ruchu drogowym -
TAK"
czyli orzeczonko komisji z tym punktem i tyle
czy jest tam stopien niepelnosprawnosci to chyba bez znaczenia

Pozdrawiam
Tomek-Tw.
e-mail: t...@b...pl; t...@p...fm
icq: 62660490; gg: 81195

15. Data: 2002-06-04 12:58:26

Od: "grzess" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> TAK"
> czyli orzeczonko komisji z tym punktem i tyle
> czy jest tam stopien niepelnosprawnosci to chyba bez znaczenia

syn ma orzeczenie lekarza orzecznika z PCPR'u ...i takiego punktu
zamieszczac nie wolno gdy orzeczenie tyczy sie dzieci , a bez tego wydzial
komunikacji nie wyda karty parkingowej
nie pozostaje nam nic innego jak czekac...zapowiadaja jakies rozporzadzenia
w drugiej polowie czerwca lub z poczatkiem lipca
...poprostu ktos zapomnial o dzieciach :(

pozdrawiam

grzess

16. Data: 2002-06-05 09:38:15

Od: t...@i...org.pl (Anna Jankowska) szukaj wiadomości tego autora

ja bylam w czoraj w moim pcpr w tej sprawie.
mam corke niepelnosprawna ruchowo ( jak wynika z interpretacji na
"szczescie") poniewaz tylko z ta niepelnosprawnosci dostaja taka karte.
powiedziano mi ze musi byc na orzeczeniu o stopniu niepelnosprawnosci ze to
niepelnosprawnosc ruchowa inaczej nie ma szans na dostanie takiej karty
parkingowej.
poza tym oni sami wysylaja powiadomienia do domu wybrancom.
a czy pobieranie oplaty 25 zł za wydanie jest legalne?
pozdrawiam anka

17. Data: 2002-06-05 18:38:22

Od: "grzess" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poza tym oni sami wysylaja powiadomienia do domu wybrancom.
> a czy pobieranie oplaty 25 zł za wydanie jest legalne?

zrozumiale ze karta nalezy sie tylko dla osob lub opiekunow osob
niepelnosprawnych ruchowo, lecz w orzeczeniu o niepelnosprawnoci tyczacych
sie dzieci brak punktu o rodzaju niepelnosprawnosci jak tez nie ma nic na
temat przywilejow odnosnie ruchu drogowego...poinformowano mnie ze
niezgodnym z prawem jest zamieszczanie takich informacji na w/w orzeczeniu
sa tylko cztery punkty, a mianowicie:
1. koniecznosc zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne, srodki pomocnicze
oraz pomoce techniczne ulatwiajace funkconowanie dziecka TAK (odpowiedzi
konkretnie u mego syna)
2. korzystanie z systemu srodowiskowego wsparcia w samodzielnej egzystencji
TAK
3. koniecznosc stalej lub dlugotrwalej opieki lub pomocy innej osoby w
zwiazku ze znacznie ograniczona mozliwoscia samodzielnej egzystencji TAK
4. koniecznosc stalego wspoludzialu na codzien opiekuna dziecka w procesie
leczenia, rehabilitacji i edukacji TAK

i wiecej byc nie moze, gdyz jest to (ponoc) niezgodne z obowiazujacym prawem
tak wiec orzeczenie nie spelnia wymogow ktore uprawniaja opiekuna osoby
niepelnosprawnej do posiadania karty parkingowej
informacje odnosnie tej kwestii uzyskalem w PCPR i wydziale komunikacji w
Bedzinie, trawlo to dosc dlugo gdyz konsultowano sie z innymi urzedami, a
efekt jest taki jak opisalem
jedyna rada jaka otrzymalem to uzbroic sie w cierpliwosc i czekac na
nowelizacje ustawy lub nowe rozporzadzenia

pozdrawiam

grzess

18. Data: 2002-06-06 07:23:03

Od: t...@i...org.pl (Anna Jankowska) szukaj wiadomości tego autora

ale ja mam wpisane ze corka jest niepelnosprawna ruchowo
mam taki punkt nr 1 przyczyna niepelnosprawnosci ; N/R
2. od dziecinstwa
3. do 16 roku zycia

19. Data: 2002-06-06 19:03:51

Od: "Aleksander" <o...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Zbig Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> napisał w
wiadomości

> -------------------------------------
> Właśnie przed chwila dowiedziałem się, że orzeczenie w mojej sprawie
wydano
> "zaocznie" w połowie maja, jednak dotąd nie było czasu, żeby mi je
> przesłać...

No to ładnie, ja już cierpliwie czekam ponad dwa miesiące na wydanie
decyzji.

> żeby otrzymać nowe, "europejskie" prawo jazdy
> będę jeszcze musiał przejść badania u lekarza badającego sprawność
> kierowców.

Ja właśnie jestem po wymianie prawa jazdy i nie musiałem mieć żadnych badań
lekarskich. Trzeba tylko dać zdjęcie żeby mogli je zeskanować i zapłacić 75
zł za kawałek zalaminowanego kartonika.
Pozdrawiam
Olek

20. Data: 2002-06-06 19:26:42

Od: "Zbig Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "grzess" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 4. koniecznosc stalego wspoludzialu na codzien opiekuna dziecka w procesie
--------------------------------------
Staram się jak tylko mogę zrozumieć problemy jakie napotkałeś, ale wydaje mi
się, że problem ktorego nie możesz rozwiązac bierze się z nieznajomości
zarówno przez Ciebie jak i urzędasów obowiazujacego już nowego prawa
wyłożonego w rozporządzeniu MPiOS z 21 maja 2002 w sprawie orzekania o
niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności (Dz.U. 2002.66.604).
Różnica w orzekaniu w przypadku dzieci i doroslych tam opisana sprowadza się
do dwu w zasadzie rzeczy: 1. dziecku może być orzeczona niepełnosprawność do
16 roku życia (potem pewnie trzeba procedurę powtarzać już jak dla osoby
dorosłej) i 2. dziecka nie dotyczą punkty mówiące o możliwości zatrudnienia.
Par.6 opisuje procedurę wnioskowania o ustalenie stopnia niepełnosprawnosci
dziecka. W ust.2 p. 3 tego paragrafu mowa o określeniu celu dla którego
niezbędne jest uzyskanie orzeczenia o niepełnosprawności. Takimi celami mogą
być wszystkie możliwości jakie przewiduje rozporządzenie dla wydawanego
orzeczenia (nie wymienione są żadne ograniczenia w tym względzie) i dlatego
takim celem może być chęć skorzystania z uprawnień jakie wprowadzają zmiany
w kodeksie drogowym. Wcale nie jest tak, że kartę parkingową wydaje się na
nazwisko opiekuna ( np.prawnego). Zgodnie z nowymi przepisami karta
parkingowa wydawana jest na nazwisko uprawnionej ON, nawet jeśli jest ona
dzieckiem. Oczywiście w takim przypadku z przywileju korzysta każdy, kto
przewozi takie posiadające uprawnienia dziecko i tylko w takiej sytuacji.
Na koniec chciałbym podzielić się moimi skromnymi doświadczeniami w
postępowaniu z urzędnikami: wcale nie czuję przed nimi respektu i nie
pozwalam sobie na "kładzenie uszu po sobie" jeśli widzę, że urzędnik nie zna
prawa, co jest zjawiskiem wcale nie rzadkim. Jesli mam pewność, że słuszność
jest po mojej stronie - egzekwuję ją bezwzględnie. Podam przykład: w US
składałem zeznanie roczne. Kolejka była kilometrowa. Podszedłem do
urzędniczki i pokazałem legitymację rencisty I gr. i powiedziałem, że chcę
skorzystać z prawa załatwienia mnie poza kolejnością. Na to urzędniczka, że
ten dokument nie jest przez nich uznawany. Wówczas wyciągnąłem kartkę z
wydrukowanum uprawnieniem i podstawa prawną i powiedziałem, żeby sobie to
zaraz przestudiowała albo poprosiła kierownika US. Po 3 minutach miałem
sprawę załatwioną tj pieczatkę na kopii zeznania potwierdzającą złożenie
dokumentu.
Pozdrawiam
Zbig A Gintowt

Jąkanie - mówię co myślę na temat