Nowe zasady egzaminow na uczelnie ?

1. Data: 2006-01-06 11:21:07

Temat: Nowe zasady egzaminow na uczelnie ?
Od: "Jan" <j...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

"MINISTER
EDUKACJI i NAUKI

Szanowni Państwo
Rektorzy
Szkół Wyższych
W nawiązaniu do pisma DSW.R-4122/16/05 z dnia 27 września 2005 r., proszę o
rozważenie nowelizacji uchwał senatów w sprawie zasad i trybu przyjęć na
studia w roku akademickim 2006/2007, w związku z przepisami ustawy z dnia 27
lipca 2005 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym.
Wejście w życie z dniem 1 września 2005 r. nowej ustawy, a w niej nowych
uregulowań dotyczących zasad rekrutacji, stanowiło dla wielu tegorocznych
maturzystów zaskoczenie. Również maturzyści z ubiegłego roku, którzy z
różnych przyczyn nie podjęli studiów lub zamierzają zmienić kierunek
studiów, kierują pod adresem Ministerstwa skargi spowodowane faktem, iż
zmiana zasad rekrutacji zmuszałaby ich do ponownego przystąpienia do
egzaminu maturalnego z określonego przedmiotu wymaganego zakresem
postępowania kwalifikacyjnego na studia.
Mając na uwadze prawo kandydatów do wyboru kierunku studiów, uznałem, iż
wątpliwości powstałe na tle wykładni art. 169 ust. 3 ustawy należy tak
rozstrzygnąć, by umożliwić im przystąpienie do egzaminu wstępnego
organizowanego przez uczelnię z przedmiotu, którego nie zdawali na egzaminie
maturalnym, jeżeli taki egzamin jest przewidziany w uchwale rekrutacyjnej na
rok 2006/2007 dla kandydatów ze świadectwem "starej matury".
Uczelnia nie może przeprowadzać egzaminu z przedmiotu, który został oceniony
w trybie nowej matury, taka ocena ma "moc rzeczy osądzonej" i nie podlega
zmianie w trybie egzaminu wstępnego.
W związku z powyższym zwracam się do Państwa Rektorów o przedłożenie
powyższego stanowiska Senatowi Uczelni. Możliwość przystąpienia w/w
kandydatów do egzaminu wstępnego powinna być przewidziana w dodatkowej
uchwale w sprawie zasad rekrutacji na rok akademicki 2006/2007.
W przypadku podjęcia przez Senat powyższej uchwały, uprzejmie proszę o
przesłanie jej Ministrowi Edukacji i Nauki."

Czy moze ktos to przelozyc na jezyk polski ?
Czy dotyczy to tegorocznych "nowych" maturzystow ?

Szczegolnie jesli chodzi o poziom podstawowy i rozszerzony w kontekscie :

"Uczelnia nie może przeprowadzać egzaminu z przedmiotu, który został
oceniony w trybie nowej matury, taka ocena ma "moc rzeczy osądzonej" i nie
podlega zmianie w trybie egzaminu wstępnego."

Czy lepiej na maturze wybrac np. teatrologie i zdawac np. historie,
angielski czy geografie na uczelni ?

JJ

2. Data: 2006-01-06 13:49:50

Temat: Re: Nowe zasady egzaminow na uczelnie ?
Od: Michał Muszyński <i...@v...id> szukaj wiadomości tego autora

Jan <j...@b...pl> wrote:

> [...]
> oceniony w trybie nowej matury, taka ocena ma "moc rzeczy osądzonej" i nie
> podlega zmianie w trybie egzaminu wstępnego."

I tak już było w ubiegłym roku: to, co zdawałeś na Nowej Maturze jest
wiążące i nie masz możliwości drugiego podejścia z danego przedmiotu w
ramach egzaminu wewnętrznego na uczelni. W przypadku starej matury, taka
możliwość istnieje (a raczej konieczność).

Co do poziomów, to o ile dobrze pamiętam była możliwość np. zaliczenia
na uczelni poziomu rozszerzonego z matematyki, jeśli na Nowej Maturze
podchodziło się tylko do poziomu podstawowego. Ale głowy nie dam.

Oczywiście przez "podchodziło się" rozumiem "zadeklarowało się ten
poziom na formularzu kilka miesięcy wcześniej", a nie fizyczną obecność
na egzaminie.

> Czy lepiej na maturze wybrac np. teatrologie i zdawac np. historie,
> angielski czy geografie na uczelni ?

To już zależy od Ciebie. Jeśli uważasz, że egzaminy na uczelni są
łatwiejsze, to na maturze możesz sobie zdawać jakieś egzotyczne
przedmioty, aby móc potem te najpopularniejsze zaliczyć na egzaminie
wewnętrznym. Przeanalizuj, co Ci się bardziej opłaca.

Pozdrawiam,
much

Bronisław Młodziejewski - kolejny debil "biegły"
Trylogia po angielsku - poszukuję
Szkoła wieczorowa i prawa nauczyciela (DOSYĆ PILNE)
Praca /wychowawca na kolonii
25 letni mężczyzna podejmie pracę na terenie Warszawy lub okolic