O ciśnieniomierze pytam

następny post »
From: "wozcah" <a...@n...chce.spamu.com>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: O ciśnieniomierze pytam
Date: Tue, 7 Dec 2004 14:12:37 +0100

Witam

Przegladnalem troche postow i nie tylko postow nt. cisnieniomierzy i z tego
co wyczytalem jawi mi sie taki oto obraz: najlepsze sa rteciowe z rekawem,
potem mechaniczne z rekawem, ektroniczne z rekawem i na koncu elektroniczne
nadgarstkowe. Te ostatnie sa niedobre zwlaszcza dla ludzi starszych bo cos
tam, cos tam. Mnie chodzi o elektroniczne z rekawem, a konkretnie o to czy
jezeli przyjmiemy ze sa one niedokladne (takie opinie spotkalem) to na czym
ta niedokladnosc pomiaru polega, czy jest ona losowa czy moze zachowuje
jakas stala tendencje.Moze na przykladzie: zalozmy ze cisnienie rzeczywiste
w pewnych odstepach czasu wynosi:
120/80 125/80 130/90 125/85
a mierzone tym elektronicznym pokaze nam np.
125/85 130/85 135/95 130/90
czyli KAZDE wskazanie o 5 wyzsze/nizsze od prawidlowego
czy moze pokazac i tak
120/80 120/85 135/80 115/80
czyli bez ZADNEJ tendencji (do zawyzania badz zanizania)

Chodzi o to czy na takim elektronicznym cisn. z rekawem mozna polegac w
sledzeniu wraz z uplywem czasu poziomu cisnienia, tzn. czy ono wzroslo od
jakiegos czasu czy zmalalo.

Dziekuje za wypowidzi