O populacji ludzkiej i nie tylko

1. Data: 2009-05-12 00:46:11

Temat: O populacji ludzkiej i nie tylko
Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

http://wyborcza.pl/1,76842,6585890,Czy_grozi_nam_glo
d_i_epidemie__Papierosy_zabijaja.html

"- Pana zdaniem konieczna jest szeroka dostępność środków
antykoncepcyjnych. Ale wiele ludzi uważa, że to Bóg zsyła dzieci, więc
ma się ich tyle, ile Bóg ześle.
- Można tak myśleć o swoim życiu: nie mam własnych celów, nie
kontroluję tego, co będzie ze mną. Ja akurat staram się mieć kontrolę
nad swoim życiem tam, gdzie jest to możliwe. I wierzę, że dziecko ma
prawo do bycia kochanym, ma prawo do edukacji, ma prawo być w dobrym
zdrowiu, które pozwala na cieszenie się życiem. Dużo jeździłem po
biednych krajach, widziałem 3-4-letnie dzieci, które nosiły tak
ciężkie pakunki na głowach, że miały w czaszce otwarte, gnijące rany.
Ile im jeszcze zostało życia? Może rok, może mniej. Nie uważam, że w
porządku jest rodzenie dzieci, by skazywać je na taki los."

To taki fragmencik a propos sześciolatków w kopalniach i praw dzieci
od zarania dziejów...

... i coś dla tych, którzy postulują radosne ciupcianie i mnożenie się
niczym króliki:

"Dwieście lat temu na Ziemi żyło ćwierć miliarda ludzi. Ludzkość
przekroczyła miliard koło 1830 r. Żeby dodać sobie jeszcze jeden
miliard, ludzkość potrzebowała już tylko jednego wieku. A następne
podwojenie, do czterech miliardów, zabrało 44 lata. Jeżeli ktoś
przekroczył czterdziestkę, to w przeciągu jego życia ludzkość już
zdążyła się podwoić. Osiągnięcie pierwszego miliarda zajęło czas od
stworzenia człowieka do 1830 roku. Ostatni miliard przyrósł przez 12
lat.
Kobiety z wyższym wykształceniem rodzą przeciętnie 1,5 dziecka. W
biednych krajach kobiety rodzą przeciętnie 2,8 dziecka. Podniesienie
poziomu edukacji o jeden szczebel, tak żeby dziewczynki oprócz szkoły
podstawowej kończyły też gimnazjum, powoduje zmniejszenie płodności
średnio o 1,2 dziecka. A to daje już taką różnicę, że w 2050 r.
przybędzie nas o trzy miliardy mniej. Chyba łatwiej damy sobie wtedy
radę."

--
Pozdrawiam - Aicha

2. Data: 2009-05-12 05:51:50

Temat: Re: O populacji ludzkiej i nie tylko
Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Maj, 02:46, "Aicha" <b...@t...ja> wrote:
> [...]
> średnio o 1,2 dziecka. A to daje już taką różnicę, że w 2050 r.
> przybędzie nas o trzy miliardy mniej. Chyba łatwiej damy sobie wtedy

nie lubie dzieciarow, nie lubie

J-23 itede

3. Data: 2009-05-12 13:28:12

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 12 Maj, 02:46, "Aicha" <b...@t...ja> wrote:
> (...) A to daje już taką różnicę, że w 2050 r.
> przybędzie nas o trzy miliardy mniej. Chyba łatwiej damy sobie wtedy
> radę."

To akurat załatwi najbliższa wojna. O wiele wcześniej niż w 2050, o
ile w ogóle taki rok jeszcze po niej nadejdzie.

4. Data: 2009-05-12 13:53:38

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

i...@g...pl napisał(a):

> To akurat załatwi najbliższa wojna. O wiele wcześniej niż w 2050, o
> ile w ogóle taki rok jeszcze po niej nadejdzie.

A po co wojna jak można coś temu zaradzić,a skutki psychologiczne
przeludnienia,z R o tym pisane było,o upadki
malarstwa,muzyki,moralności,psychologii,i obecna służba zdrowia też
jest już w to zawikłana.Ale nie mogę tego znaleźć i poza tym ona mnie
bardzo denerwowała.

Joannie Szczepkowskiej
MYDLO
Związkowe święte krowy na celowniku