O wolności

1. Data: 2016-05-26 21:23:24

Temat: O wolności
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Rozczaruję panią. Według mnie to nie jest stan przejściowy. Degeneracja instytucji
państwowych, sojuszów i wizerunku Polski na świecie, do której doprowadziło PiS jest
trwałym elementem naszej rzeczywistości. Nie ma od tego odwrotu, co było już nie
wróci. W ciągu kilku najbliższych miesięcy Polska przestanie być krajem
demokratycznym, wolnym i zamożnym. Pomału będzie dryfowała albo w kierunku Majdanu
albo w kierunku Rosji. Musimy zderzyć się w końcu z rzeczywistością autorytarną i z
krajobrazem nieodwracalnej destrukcji, który zmalował nam PiS. A jeśli chodzi o
wolność, to na dziś wydaje mi się, że większość Polaków, w każdym razie ci, co
głosowali na PiS albo byli bierni w czasie wyborów, nie lubi wolności, ucieka od niej
i woli wtulić się w autorytarne ramię symbolicznego ojca, czyli - mówiąc językiem
politycznym - w ramię ojca Rydzyka, ojca Kaczyńskiego czy wujka Macierewicza.

Czym Pani tłumaczy takie zachowanie? Czy lubimy, lub chcemy, żeby ktoś za nas
decydował?

Może to kwestia naszej historii, naszych nawyków do rządów obcej ręki? Może to wynika
z faktu, że w Polsce zawsze mieliśmy do czynienia z chłopskim społeczeństwem, a
polski chłop był najdłużej w Europie w kajdanach pańszczyzny, a właściwie
niewolnictwa, i nawykł do tego? Proszę zwrócić uwagę, że gdy Polacy uzyskali
niepodległość i wyrwali się z totalitarnej instytucji, jaką był realny socjalizm,
natychmiast zgłosili swój akces do innej autorytarnej instytucji, jaką był Kościół
katolicki, który po latach sprawuje niepodzielną władzę nie tylko na duszami i
rozumami Polaków, ale i nad ich kiesą. Lubimy deklarować wartość i ważność wolności,
ale gdy już ją mamy, to gdy tylko nadarzy się okazja uciekamy od niej.

Czy to oznacza, że nie umiemy być ludźmi wolnymi, nie umiemy sobie z tą wolnością
poradzić?

Sądzę, że około 60 proc. społeczeństwa nie chce być wolna, lubi autorytety, silną
władzę, czcze obietnice i kompletne zwolnienie z odpowiedzialności.

http://www.ruchkod.pl/rozmowy-o-wolnosci-magdalena-s
roda/

2. Data: 2016-05-26 22:00:24

Temat: Re: O wolności
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 26 maja 2016 21:23:25 UTC+2 użytkownik glob napisał:
> [...]
> instytucji państwowych, sojuszów i wizerunku Polski na świecie, do której
> doprowadziło PiS jest trwałym elementem naszej rzeczywistości.

To ja wierszykiem ich! Pewnie się Tobie Globek spodoba, jako że satyra z ust
satyra wypływająca, koźla i sromowa, zawsze rządzi.

UTOPIA

Hokus pokus filiokus pilatus pas
i już świnie latają i dziwią nas
Bumbum tedeum śpiewa smoleński lud
syty bedłki jarmużu bo stał się cud

Śyćkich świętych jamiołów kastracki chór
śpiewa o dobrej zmianie wśród białych chmur
z piór szelestem z orłami zrywa się w lot
aby być tam gdzie prezes i jego kot

Nie uchowa się ryży ni na metr w głąb
jerychońskich ich zdmuchnie fanfara trąb
W świętym szale się porwie przy dźwiękach dud
zakłuć drani szydłami wkurzony lud

Wielką przepaść co dzieli kraj nasz na pół
buldożerem i szpadlem tłum zrówna w dół
Kiedy wolność nastanie nie będzie nic
wtedy nikt już nie będzie miał dokąd iść

3. Data: 2016-05-26 22:17:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 May 2016 13:00:24 -0700 (PDT), Jakub A. Krzewicki napisał(a):

> [...]
> buldożerem i szpadlem tłum zrówna w dół
> Kiedy wolność nastanie nie będzie nic
> wtedy nikt już nie będzie miał dokąd iść

OMG, ależ bufoński tekst.

4. Data: 2016-05-26 22:33:18

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 26 maja 2016 22:17:30 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> OMG, ależ bufoński tekst.

Bo ma być bufoński - jako wpisany w zakorzenioną poetykę szyderstwa
wyśmiewającego patos romantyczny. Widzę, że Bursa, Stachura, a szczególnie
Wojaczek Cię Iksi - na liście lektur szkolnych ominęli.

5. Data: 2016-05-26 23:56:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 May 2016 13:33:18 -0700 (PDT), Jakub A. Krzewicki napisał(a):

> Bo ma być bufoński - jako wpisany w zakorzenioną poetykę szyderstwa
> wyśmiewającego patos romantyczny. Widzę, że Bursa, Stachura, a szczególnie
> Wojaczek Cię Iksi - na liście lektur szkolnych ominęli.

Ty się NAPRAWDĘ do nich porównujesz tym tekścikiem, OMG!
:-D

6. Data: 2016-05-27 00:16:31

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 26 maja 2016 23:55:58 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> Ty się NAPRAWDĘ do nich porównujesz tym tekścikiem, OMG!
> :-D

Niestety się do nich nie porównuję, ale to wina jest czasów. Kiedyś nawet
władza, z którą walczyła inteligencja była poważna. Nawet w schyłkowej fazie
wojna polsko-jaruzelska miała coś z powstań narodowych.

Współcześnie to o żadnej powadze nie można mówić, bo władza już nawet nie ma
władzy, a jest na papierze. Rządzi kto inny, nie wiadomo kto, a POPiS bardziej
niż z patosem ma wspólnego coś z robieniem za myszkę Miki i to po obu stronach
barykady. Najgorsze, że ten, kto pociąga za sznurki, obie strony wykorzystuje
do odbierania nam swobód, dając polityków jako kozły ofiarne na pożarcie.

Podczas gdy my budujemy, chcąc nie chcąc materialne, umysłowe i psychiczne
więzienie dla samych siebie, wierząc, że to da nam obronę.

NOWA PRZE-BUDOWA

Jak już zbudujemy te wspaniałe zamki
to w nich zamieszkamy w pokoju bez klamki
Będzie nas królewska rozpierała duma
że tron z górnopłukiem a na ścianach guma

Kiedy się już wszędzie wznosić będą twierdze
dla nowego świata porządku utwierdzeń
wtedy będą bronić mury i armaty
naszych cel z pryczami i oknami w kraty

Gdy już nam powstaną murowane miasta
i wysokie domy będą w nich wyrastać
z latarń co oświetlą szklane kamienice
będą dla głów naszych dobre szubienice

7. Data: 2016-05-27 12:26:41

Od: v...@g...com szukaj wiadomości tego autora

użytkownik glob napisał:

> Czy to oznacza, że nie umiemy być ludźmi wolnymi, nie umiemy sobie z tą wolnością
poradzić?

http://img3.demotywatoryfb.pl//uploads/201406/140198
3919_c1ozcc_600.jpg

8. Data: 2016-05-27 13:14:31

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

v...@g...com
użytkownik glob napisał:

> Czy to oznacza, że nie umiemy być ludźmi wolnymi, nie umiemy sobie z tą wolnością
poradzić?

http://img3.demotywatoryfb.pl//uploads/201406/140198
3919_c1ozcc_600.jpg

Ucieczka od wolności to dyktatury, gdzie za ludzi decyduje partia lub biskupi, bo
ci zbyt niedojrzali do samostanowienia.

Dziś święto kanibali
Jak walczyć ze strachem?
Raport Gęgaczy 2