O zakwas chlebowy pytań kilka

1. Data: 2004-10-04 16:25:42

Temat: O zakwas chlebowy pytań kilka
Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@k...foobar.pl> szukaj wiadomości tego autora

Postanowiłam zrobić chleb na zakwasie. W piątek wstawiłam według
przepisu Magdaleny Bassett (na mące żytniej razowej zmieszanej z
pytlową). Dziś sprawdziłam co wyszło i zastanawiam się czy czegoś
nie spaskudziłam. Zakwas jest kremowy w kolorze (a więc jeszcze żyje).
Przez pierwszą nockę nawet buzował. Drożdżami jedzie na kilometr, ma
też lekko kwaśny zapach. Problem jest ze smakiem - jest bardzo mało
kwaśny (zupełnie nie jak żur) i oczywiście czuć straszliwie drożdżami.
Czy to tak ma być? Potrzymać jeszcze z kilka dni w kuchni niech kiśnie
dalej? Mieszać w trakcie, dorzucić cukru? No i pytanie finalne - jak
się zakwas używa do pieczenia chleba - wymieszaną breję czy tylko ten
płyn po opadnięciu mąki.

--

Magdalena Fabrykowska Młotek
Obecnie czytane: "The Regiment", "Omega", "Absolution Gap", "Zobaczyć Lankhmar i