OBCY na balkonie !

1. Data: 2001-08-14 14:42:50

Temat: OBCY na balkonie !
Od: "Zygmunt Mikuszewski" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

INWAAAAAAZJA !!! To nie może być przędziorek! To są OBCY!!! Chociaż przez lupę
zegarmistrzowską (powiększenie 10x) wyraźnie widać czerwone do brązowych pajączki na
spodniej stronie liści. Zastosowałem końskie dawki środka owadobójczego Karate,
Torque 50, Decis, że nawet teściową by przekręciło, a przędziorki mają się wspaniale
i wcinają kolejne rośliny. Na wykończeniu jest rącznik, mina lobata, nasturcja
kanaryjska i pnąca. Mutanty te dobrały się już do datury, fasoli wielkokwiatowej,
surfinii i cytrusów. Jestem bliski kapitulacji. Jeśli znacie jakiś sposób -pomóżcie
!!!

Pozdrawiam bardzo :-((( , Zygmunt

2. Data: 2001-08-16 08:53:11

Temat: Re: OBCY na balkonie !
Od: p...@p...PEEL (Piotr Dudek) szukaj wiadomości tego autora

Zygmunt Mikuszewski <z...@i...pl> wrote:

> Zastosowa"em końskie dawki srodka owadobójczego Karate, Torque 50, Decis,
> ze nawet tesciowa by przekręcilo, a przędziorki maja sie wspaniale

Decis i Karate to srodki nieselektywne. Decis raczej na przedziorki nie
dziala, a szkodliwosc Karate jest taka, ze moze tylko ograniczyc dorosla
populacje przedziorkow.
Lepiej powinien podzialac Torque, ale skoro przedziory maja sie
dobrze, to polecam jakis selektywny akarycyd, ktory zwalcza rozne
postacie przedziorka (postac dorosla, nimfy i larwy). U mnie skutkuje
Magus 200 SC (preparat na bazie fenazachiny).

> wyraznie widac czerwone do brazowych pajaczki na spodniej stronie lisci

te czerwone to zapewne samice

/www.Plantator.pl/ --> UPRAWY KONTROLOWANE

3. Data: 2001-08-16 09:48:14

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> postacie przedziorka (postac dorosla, nimfy i larwy). U mnie skutkuje
> Magus 200 SC (preparat na bazie fenazachiny).
Moje przedziorki najwyrazniej nie lubia wilgoci i ludwika bo kilkukrotna
kapiel krotona najwyrazniej je zmusila do odwrotu.
Tomek

4. Data: 2001-08-16 17:29:08

Od: "Zygmunt Mikuszewski" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

^^^^^^^^^^^^^^^^^
Serdeczne dzięki Kolegom za odzew !
Dzisiaj kupiłem Talstar 100 EC ! Będzie ciąg dalszy działań obronnych. Jak na razie
"białej szmaty" nie wywieszam!
Moja obecna taktyka to podlewanie roślin roztworem Torque 50, aby truć od środka oraz
opryski zewnętrzne Talstarem.

Serdecznie pozdrawiam, Zygmunt
^^^^^^^^^^^^^^^^^

5. Data: 2001-08-16 21:28:00

Od: Andrzej Paplinski <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
a u mnie przedziory (?) nie boja sie wody, bo obsiadly nawet rosliny wodne w
zaimprowizowanym oczku na balkonie. Tymczasem dostaly po lbie KARATE 0 25 EC;
zobaczymy z jakim skutkiem.
Podobalo mi sie jak Pani w sklepie poradzila mi cos (czego nazwy juz nie
pamietam) ale o dzialaniu kontaktowym. Zagladac wszystkim roslinkom pod listki
? I psiukac na kazdy z osobna? To mi przypomnialo natychmiast przepis na
eksterminacje wszy z "Szabasowych swiec" ( i nie tylko, wszak w Wersalu mieli
zlote kowadelka i mloteczki): bierze sie taka wesz i wali w lepek. Aha, byl
jeszcze kawal z taaaaaaaaaaaka broda o facecie, ktory kupowal wielokrotnie(!)
kulki z naftaliny na mole. Na pytanie ekspedientki po co mu takie ilosci tych
kulek odparl pytaniem: "A co mysli Pani, ze to tak latwo trafic takiego
malutkiego mola?"

6. Data: 2001-08-17 07:29:19

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Zygmunt Mikuszewski

> Serdeczne dzięki Kolegom za odzew !
> Dzisiaj kupiłem Talstar 100 EC ! Będzie ciąg dalszy działań
> obronnych. Jak na razie "białej szmaty" nie wywieszam!
> Moja obecna taktyka to podlewanie roślin roztworem Torque
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> 50, aby truć od środka oraz opryski zewnętrzne Talstarem.

Hmmm,mmm,mmm...

Torque 50 WP - Dziala kontaktowo i zoladkowo, na roslinie
powierzchniowo. Preparat przedziorkobójczy, zwalcza wszystkie stadia
^^^^^^^^^^^^^^^
rozwojowe przedziorków oprócz jaj oraz szpecieli, np. pordzewiacza
sliwowego. Dziala przez dlugi okres, ale nie natychmiastowo. Przy
chlodach i duzej populacji wydluza sie czas dzialania preparatu.
Drzewa owocowe: przedziorki; szpeciele

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

7. Data: 2001-08-17 16:18:26

Od: "Zygmunt Mikuszewski" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mnie przędziory głównie zaatakowały pnącza, jest tego parę m kw. Podglądanie listków
i psiukanie pod każdy nie wchodzi w rachubę. W takim przypadku trzeba zastosować
skuteczne środki - tylko KTO mi powie jakie? Popryskałem Talstarem i podlałem
roztworem Torque 50. Podobno dość skutecznie działają pałeczki owadobójcze, lecz
wydaje mi się, że o szkodnikach należy pomyśleć wcześniej. Kłania się profilaktyka.
W tym roku popełniłem błąd, w przyszłym będzie lepiej :-)

Serdecznie pozdrawiam, Zygmunt
^^^^^^^^^^^^^^^^^^

8. Data: 2001-08-17 17:26:04

Od: "Zygmunt Mikuszewski" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zgodnie z instrukcją stosowania Torque 50 WP moje przędziory winny leżeć martwym
bykiem równo i w kilku warstwach. Prawda jest inna. Działanie kontaktowe tego środka
je wręcz "odświeżyło" do działania. Może podlanie pomoże. Pałeczki owadobójcze tak
właśnie działają. Nie chcę w tym miejscu dyskutować, ponieważ jestem ogrodniczym
laikiem i dla mnie jest ważne, czy przędziory leżą martwe i szczęśliwe po zabiegu,
czy dalej wsuwają moje pnącza a szczególnie rącznika, o daturze nie wspomnę :)
Przetestowałem kilka środków i muszę stwierdzić, że nie miałem sukcesów :( to co
pisze w instrukcji nie zawsze jest zgodne z rzeczywistością. W różnych czasopismach
czytałem przepis na zwalczanie przędziora: weź wodę z Ludwikiem i szoruj liście po
spodniej stronie. Chciałbym widzieć autora tych rad szorującego liście moich pnączy!
:)))))

Pozdrawiam, Zygmunt
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Użytkownik "Klient - rzeczoznawcyap - info" <i...@r...com.pl> napisał w
wiadomości news:NEBBJOMGALBEKOHNOBGKOEEHECAA.info@rzeczoznawcya
p.com.pl...

9. Data: 2001-08-17 21:40:36

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Zygmunt Mikuszewski" <z...@i...pl> wrote in message
> W różnych czasopismach czytałem przepis na zwalczanie
> przędziora: weź wodę z Ludwikiem i szoruj liście po spodniej
> stronie. Chciałbym widzieć autora tych rad szorującego liście
> moich pnączy! :)))))

No coz, na ogol walka ze szkodnikami wymaga czasu i cierpliwosci.
Ja na przyklad dwa razy dziennie zbieram z moich roslin po kilkaset
zukow japonskich. Postanowily zbudowac u mnie w ogrodzie druga
Japonie :-(

Pomysl sobie, ze mycie lisci Twoich ukochanych pnaczy to wspaniala
rozrywka i relaks. Zamiast obejrzec film "Obcy 14", wyszorujesz liscie
Ludwikiem :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

10. Data: 2001-08-18 03:59:53

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zygmunt Mikuszewski" <z...@i...pl> napisał w wiadomości
.......>Moja obecna taktyka to podlewanie roślin roztworem Torque 50,

Ten środek, ponoć, działa kontaktowo. Podlewanie, więc, przeciwko
przędziorkom mija się z celem.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

orzech włoski i leszczyna