Dlaczego lubimy kawe?

1. Data: 2009-10-02 11:25:38

Temat: Dlaczego lubimy kawe?
Od: "Jan-xx" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

Wlasnie popijam moja poranna kawke - goraca, czarna, mocna i gorzka. Mialem
na nia ogromna ochote, odkad wstalem i zaczalem jesc sniadanie.

Jestem ciekaw, skad sie bierze ta ochota i dlaczego kawa smakuje. Czy to
jest kwestia raczej kofeiny - jej pobudzajacego dzialania, uzaleznienia, czy
raczej chodzi o sam smak kawy, ktory jakby spojrzec z boku, nie wydaje sie
zachecajacy. Pamietam, ze gdy sprobowalem kawy pierwszy raz, nie smakowala
mi (bo nie bylem uzalezniony od kofeiny?). Podobnie jak nie smakuja mi
papierosy - bo nie jestem uzalezniony?

--
Jan-xx

2. Data: 2009-10-02 12:12:13

Temat: Re: Dlaczego lubimy kawe?
Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan-xx pisze:
> Hej!
>
> Wlasnie popijam moja poranna kawke - goraca, czarna, mocna i gorzka.
> Mialem na nia ogromna ochote, odkad wstalem i zaczalem jesc sniadanie.

Hmm.. poranna kawka o 13:25.
Kurcze, pozazdrościć. Ja moją piłam 8:05 i to w biegu...

A masz ochotę bo jesteś uzależniony od kofeiny a poza tym pewnie Ci
smakuje.
To, że nie smakowała kiedyś nie ma znaczenia, do niektórych smaków sie
dojrzewa, np. ja z czasem zaczęłam pić coraz bardziej wytrawne wina.
Kiedyś pijałam półwytrawne i lekkie, teraz lubię takie z posmakiem
torfu, które wysuszają język i ściągają śluzówkę :-). Smak zmienia się z
wiekiem.

Do tego poranna (no,umówmy się ;-) )kawa to taki rytuał, od tego też sie
można lekko uzależnić.

Sprawdziłam kiedyś że poranne łaknienie kawy mija po około tygodniu od
ostawienia (ale pierwsze 3 doby to katorga!).
Z powodu choroby odstawiłam kawę na pół roku. Trzeba było to sie dało.
Teraz znowu "jestem w ciągu".
Kawa ma dużo przeciwutleniaczy :-)

ps. tak wiem, wypłukuje magnez, ale od czego suplementy?

--
Maddy

3. Data: 2009-10-02 12:46:17

Od: nospa <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Paź, 13:25, "Jan-xx" <j...@g...pl> wrote:
> [...]
> zachecajacy. Pamietam, ze gdy sprobowalem kawy pierwszy raz, nie smakowala
> mi (bo nie bylem uzalezniony od kofeiny?). Podobnie jak nie smakuja mi

Uwielbiam kawę za jej smak i aromat. Dopóki mogę, nie zamierzam z niej
rezygnować ;)
Ponoć są udowodnione badania, że w jakimś stopniu przeciwdziała
Alzhaimerowi.
Preferuję Jacobs Velvet rozpuszczalną- choć to będzie reklama.
__________
pozdrawiam
nospa

4. Data: 2009-10-02 13:09:51

Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

nospa pisze:

> Preferuję Jacobs Velvet rozpuszczalną- choć to będzie reklama.

To strasznie nie na temat ale..
Kawa rozpuszczalna to nie jest kawa, to odwodniony ekstrat z nasion
kawy. Brrr...

Tylko espresso ze świeżo palonej Javy Jampit... mmm....

(to nie reklama bo to gatunek a nie marka)

--
Maddy

5. Data: 2009-10-02 18:28:58

Od: tomekr <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli chodzi o aromat (opary) kawy, to faktycznie ma on działanie
antyutleniające, czyli jest zdrowy. Dlatego może się podobać.

Natomiast kofeina to niezbyt zdrowa substancja, która roślinom służy
jako trucizna na owady. Działa poprzez uniemożliwienie komórkom mózgu
odpoczynku, aż zdechną. U ludzi, którzy mają więcej tych komórek efekt
nie jest tak

http://www.relfe.com/caffeine.html

Wniosek: inhalować, nie pić :)

BTW. Aspartam, glutaminian sodu, karaginian itp. (tzw. excitotoxins)
także zabijają komórki mózgu przez wykończenie ich, lecz w przypadku
tych substancji jest to raczej działanie bezpośrednio pobudzające,
raczej niż uniemożliwiające spoczynek. Kawa ze słodzikiem - podwójne
działanie?

6. Data: 2009-10-02 18:57:00

Od: STranger <p...@n...ue> szukaj wiadomości tego autora

tomekr pisze:
> [...]
>
> Natomiast kofeina to niezbyt zdrowa substancja, która roślinom służy
> jako trucizna na owady. Działa poprzez uniemożliwienie komórkom mózgu

O czym Ty piszesz? Jak komórki mogą odpoczywać, zwłaszcza neurony?
Przecież wiadomo, że mózg jest aktywny non stop całą dobę, a w nocy w
fazie REM snu nawet bardziej aktywny niż w dzień. A odżywianiem i
regeneracją neuronów zajmują się komórki glejowe, więc troszcząc się o
komórki glejowe troszczymy się o mózg. Komórkom glejowym kofeina nie
szkodzi z pewnością.

> U ludzi, którzy mają więcej tych komórek efekt
> nie jest tak

Noo, OK :)

> http://www.relfe.com/caffeine.html
> Wniosek: inhalować, nie pić :)

A co na to płuca?

> BTW. Aspartam, glutaminian sodu, karaginian itp. (tzw. excitotoxins)
> także zabijają komórki mózgu przez wykończenie ich, lecz w przypadku
> tych substancji jest to raczej działanie bezpośrednio pobudzające,

Tu się zgodzę, słodziki i wzmacniacze smaku i zapachu są neurotoksynami.
Jednak kofeina w taklich ilościach jakie są w kawie działa stosunkowo
słabo. Kilkadziesiąt razy słabiej od narkotyków typu efedryna,
metamfetamina, czy kokaina.

> raczej niż uniemożliwiające spoczynek. Kawa ze słodzikiem - podwójne
> działanie?

Nie dajmy sie zwariować. Kawa szkodliwa w umiarkowanych ilościach nie jest.

STranger

7. Data: 2009-10-02 22:41:51

Od: "krzysztof" <...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko espresso ze świeżo palonej Javy Jampit... mmm....

dobra Arabica jest ok :-)

8. Data: 2009-10-03 07:50:42

Od: "krzysztof" <...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.relfe.com/caffeine.html

to prawda ???? ktoś to może potwierdzić <szok>
Czy faktycznie kofeina jest w czekoladzie (przez kakao??) ???

pozdrawiam
Krzysztof

9. Data: 2009-10-03 17:18:24

Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maddy pisze:

> [...]
> kawy. Brrr...
>
> Tylko espresso ze świeżo palonej Javy Jampit... mmm....
>
> (to nie reklama bo to gatunek a nie marka)

A ja najlepiej lubię kawę FORT za 2 zł w supermarkecie. Pycha! Dobrze palona.

--
animka

10. Data: 2009-10-04 15:04:13

Temat: OT: Re: Dlaczego lubimy kawe?
Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

krzysztof pisze:

> dobra Arabica jest ok :-)

Java to jest bardzo dobra arabika.
Wole bardzo dobrą arabikę od zaledwie dobrej arabiki

--
MAddy

Nazwa urządzenia (miernika) do badania jak na obrazku
Brak pragnienia i apetytu
Odzywianie a samopoczucie
Odezwa do narkomanów świata. ;)
leczenie kanalowe - nerwy "w bok"