[OT] czosnek a tabletki czosnkowe

1. Data: 2002-10-13 11:08:49

Temat: [OT] czosnek a tabletki czosnkowe
Od: "Kropelka*" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Postanowilam jakos naturalnie wzmocnic swoja odpornosc po prawie juz
wygranej walce z przeziebieniem i zatokami. I mam pytanie. Ja wiem ze pewnie
taki swiezy czosnek jest najlepszy ale tutaj jest jeszcze problem zapachu
ktory strasznie trudno zlikwidowac. Czy takie tabletki czosnkowe maja takie
samo dzialanie jak swierzy czosnek? Co tak naprawde one zawieraja?
Kropelka

1. Data: 2002-10-13 13:56:36

Temat: Re: [OT] czosnek a tabletki czosnkowe
Od: "Anna" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zapach czosnku skutecznie niweluje zielona natka pietruszki. Sprawdzone. A
przy okazji - swieza
natka to źródło witamin:-)
AnnaBlue

1. Data: 2002-10-13 16:56:15

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Kropelka* wrote:

> [...]
> zapachu ktory strasznie trudno zlikwidowac. Czy takie tabletki czosnkowe
> maja takie samo dzialanie jak swierzy czosnek? Co tak naprawde one

forget it! To co pachnie pomaga (albo nie) a pigułki działają jako placebo
(albo nie). Wcinaj czosnek i już!

Waldek

1. Data: 2002-10-13 21:01:02

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Kropelka*" <k...@n...serwery.pl>

> Postanowilam jakos naturalnie wzmocnic swoja odpornosc po prawie juz
> wygranej walce z przeziebieniem i zatokami.

Wzmocnic odpornosc - czyli nie narazac organizmu na przegrzanie i gwaltowne
ochlodzenie.
Wlasnie przegrzanie jest glowna przyczyna przeziebien, zarowno u dzieci, jak i
doroslych.

Dobra rada:
Przy pierwszym zaobserwowaniu nawet lekkiego zapalenia goprnych drog oddechowych
nalez zafu7ndowac sobie parowke z ziol:
1 lyzka rumianku, 1 l. szalwi, 1 lyzkakwiatu lipy - zalac wrzatkiem w porcelanowej
lub tym podobnej misce, nachylic nad tym naparem
glowe przykryta recznikiem, coby ta para byla przez nas wdychana, a nie uciekala;
trzymac 5 minut!!!! minium.
Bardzo dobrze bedzie dzialac na Twoje zatoki.
Po tym wszystkim mozna dodatkowo oczyscic buzke i posmarowac dobrym kremem :-)
Barbara

1. Data: 2002-10-14 10:06:03

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Czaplicka" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
.

> Wzmocnic odpornosc - czyli nie narazac organizmu na przegrzanie i
gwaltowne ochlodzenie.
> Wlasnie przegrzanie jest glowna przyczyna przeziebien, zarowno u dzieci,
jak i doroslych.
Raczej sie nie przegrzewam bo bardzo malo wychodze z domu w okresie zimowym
a w mieszkaniu jest raczej chlodno. Na tyle ze w polarku siedze zazwyczaj.

> [...]
> Bardzo dobrze bedzie dzialac na Twoje zatoki.
> Po tym wszystkim mozna dodatkowo oczyscic buzke i posmarowac dobrym kremem
:-)

Tak zawsze robie. Inhalacje i ziolami i olejkim olbas (ten najlepiej pomaga
mi). Tylko ze u mnie to jest nie wystarczajace zazwyczaj. Czasami sie udaje
ale czesto nie;-( Buuuuuu
Ale dziekuje za rade
Kropelka

1. Data: 2002-10-14 10:07:52

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldemar z domu" <w...@t...de> napisał w
wiadomości news:aoc8fg$tqa$07$1@news.t-online.com...

> forget it! To co pachnie pomaga (albo nie) a pigułki działają jako placebo
> (albo nie). Wcinaj czosnek i już!

Czyli rozumiem ze czosnek w tabletkach odpada. Niestety taki swierzy raczej
tez. Trudno jesc czosnek jesli pracujac ma sie kontakt z ludzmi i sie ich
obsluguje. Kurcze nie mam takiego dnia zebym na nastepny mogla na nikogo nie
chuchac.
A moze by tak polknac zabek czosnku w calosci? W koncu to ttaka troche
wieksza tabletka wtedy.
Kropelka

1. Data: 2002-10-14 10:25:13

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl>
[...]
===============

Kropelka, to Ty w koncu wychodzisz z domu, czy nie wychodzisz?
vide poprzedni list!

A recepte jedzenia czosnku przekazalam kilka listow wyzej, kiedy dawalam rady
Waldemarowi.
A poza tym co Ty sie przejmujesz ludzmi - calujesz sie z nimi, czy co?
Chcesz byc zdrowa, jedz czosnek, zagryz ziarnkiem kawy, nacia pietruszki itp.
Od dawna byl podawany caly szereg sposobow na 'pozbycie sie' zapachu tego super-leku.
A poza tym przygotuj jedzonko, do ktoreg dodasza sporo czosnku - tez takowy dziala
zdrowotnie :-)
Barbara

1. Data: 2002-10-14 12:47:50

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> Kropelka, to Ty w koncu wychodzisz z domu, czy nie wychodzisz?
> vide poprzedni list!
Wychodze i to codziennie. Tylko ze do pracy mam 5-10 minut spacerkiem na
uczelnie tez bliziutko. Wiec nie mam kiedy poczuc nawet zmiany temperatury
za bardzo. Dlatego "zgeneralizowalam" moje wychodzenie do niewychodzenia. Bo
przez wiekszosc czasu przebywam w pomieszczeniach i ide raz dziennie na
uczelnie i spowrotem albo raz dziennie do pracy i spowrotem .Oczywiscie to w
sezonie zimowym. Bo latem uwielbiam chodzic i bardzo duzo chodze po miescie.
;-)
A za przepisy na pozbycie sie zapachu dziekuje. Na pewno wyprobuje. A wiec
witaj czosneczku hehehe
Chyba dzisiaj zrobie spagetti z duuuuza iloscia czosnku.. a moze ze
szpinakiem jeszcze;-)

Dziekuje jeszcze raz
Kropelka

1. Data: 2002-10-14 17:59:45

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wiec
> witaj czosneczku hehehe
> Chyba dzisiaj zrobie spagetti z duuuuza iloscia czosnku.. a moze ze

Zapachu czosnku, możesz się pozbyć tylko doraźnie i to z jamy ustnej, po
dwóch dniach wychodzi porami i śmierdzisz wówczas jak stary [...].
Żadne perfumy nie pomogą!!!
Jak jesz go na okrągło to nic ci nie pomoże, śmiem twierdzić, że
śmierdzieć będziesz jeszcze tyle dni po skończeniu konsumpcji ile dni z
rzędu go jadłaś.
Ale nie przejmuj się, w niektórych kręgach będziesz mile widziana.
Może nawet awansujesz?
;-)

Ja uwielbiam czosnek, ale jem go [surowy] tylko czasami, bo moja żona nie
znosi jego zapachu [podobnie i świeżej cebuli]. Natomiast "sporo" ich
używa do przyprawiania potraw i robienia sosów, i to w jakimś sensie mi
wystarcza. Chociaż czasami późną nocą zaczajam się i po cichu wcinam jedno
i drugie. Ale potem żałuję, no bo szlaban ;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

1. Data: 2002-10-15 16:28:38

Od: domańczak <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kropelka* wrote:
> [...]
>taki swiezy czosnek jest najlepszy ale tutaj jest jeszcze problem zapachu

A to czasem nie jest tak, ze czosnek gotowany tez zachowuje swoje
"antyprzeziebieniowe" właściwości. Niedawno spotkałam sie z taką
właśnie opinią. No i wtedy się nie śmierdzi, za przeproszeniem.
Pozdrawiam
Ania

Przepis na pizze !
przepis na owsianke ??