[OT] rentgen --> jpg

1. Data: 2003-02-05 18:05:01

Temat: [OT] rentgen --> jpg
Od: "Jarek" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Czesc, mam zdjecia rentgenowskie i chcialbym je zamienic na postac
elektroniczna (czyli na jpg, bmp, etc.). Jak to Uczynic ? Czy da sie je
zeskanowac ? Czy sfotografowac je pod swiatlo, wywolac zdjecie i dopiero
zwykle zdjecie zeskanowac ? Macie jakies pomysly ?

Dzieki za rady
Jarek

2. Data: 2003-02-05 18:59:36

Temat: Re: [OT] rentgen --> jpg
Od: "Marta" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

photoshop ma takie przystawki ze na niektorych skanerach np agfy mozna
skanowac negatywy a potem je przetwarzac na pozytywy lub photoryty
kiedys w ten sposob sprawdzalam ktore zdjecia sa nieostre i ich
niewywolywalam...
nie wiem jak to sie ma do rentgenowskich?!
Mka.

Użytkownik Jarek <j...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b1rjh8$iui$...@a...news.tpi.pl...

3. Data: 2003-02-05 19:51:32

Od: "LN" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Połóż na płycie skanera - jeśli ma on białą pokrywe od wewnątrz to OK -
skanuj.
Jeśli jest czarna to na rtg połóż jeszcze białą kartkę papieru.

Zeskanuj i chyba gotowe - ja tak kiedyś zrobiłem. Dobrze jest ustawić wyższą
rozdzielczość...

Eksperymentuj...

pzdr
LN

4. Data: 2003-02-05 23:10:29

Od: "Adam" <a...@a...spam.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> zeskanowac ? Czy sfotografowac je pod swiatlo, wywolac zdjecie i dopiero
> zwykle zdjecie zeskanowac ? Macie jakies pomysly ?

domowym sposobem masz dwie mozliwosci - do obydwu przydalby sie negatoskop -
taka biala podwietlana plexi :)
1. zdjecie na negatoskop, potem fotka aparatem cyfrowym
2. zdjecie na skaner, na to polz negatoskop i zeskanuj.

Adam

5. Data: 2003-02-06 00:30:21

Od: Egghead <E...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek" <j...@p...fm> wystukał
> [...]

> sie je zeskanowac ? Czy sfotografowac je pod swiatlo, wywolac
> zdjecie i dopiero zwykle zdjecie zeskanowac ? Macie jakies pomysly

Z domowych skanerow: Mustek A3T, AGFA Arcus 2 (niestety juz
nieprodukowany). Z domowych rozwiazan: powiesic na negatoskopie (od
biedy na szybie mlecznej lub z kartka bialego papieru i zrodlem swiatla
z tylu) i sfotografowac dobrym aparatem (np. Sony F55).
Pozdrawiam
Egghead

6. Data: 2003-02-06 10:05:51

Od: Egghead <E...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> wystukał
(news:Pine.GSO.4.50.0302061110110.2960-100000@dorota
.am.torun.pl):

> przede wszystkim pierwsze najwazniejsze pytanie dla jakich
> celow skanuje te zdjecia?

Zakladam, ze do domowych ;) od biedy do jakiejs publikacji - w innych
przypadkach potrzeba duuuuzo $$$.
Pozdrawiam
Egghead

7. Data: 2003-02-06 10:10:42

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 6 Feb 2003, Egghead wrote:

> [...]
> nieprodukowany). Z domowych rozwiazan: powiesic na negatoskopie (od

przede wszystkim pierwsze najwazniejsze pytanie dla jakich

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

8. Data: 2003-02-08 13:46:49

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 6 Feb 2003, Egghead wrote:

> Zakladam, ze do domowych ;) od biedy do jakiejs publikacji

no wlasnie, poniewaz dla celow medycznych (telemedycznych)
niezbedna bylaby kompresja bezstratna albo o stratnosci
akceptowalnej, nie powodujace spadku jakosci obrazu

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz
PGP Key IDs: DH/DSS:0xF3EED8AF

tabletki antykoncepcyjne-logest
Tarczyca
Jak dziala lek ?? kiedy sie go stosuje ??
EEG ?
pogryzienie przez psa