Obliczanie dziennego zapotrzebowania kalorycznego

1. Data: 2009-03-16 21:57:12

Temat: Obliczanie dziennego zapotrzebowania kalorycznego
Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Chciałbym napisać program obliczający
dzienne zapotrzebowanie kaloryczne.
Posłużę się metodą Harris Benedict,
w której to mnoży się BMR przez
współczynnik zależny od aktywności
fizycznej.
Moje pytanie do Państwa, to w jaki
sposób najdogodniej wyznaczać wartość
BMR?
Na wikipedii (http://en.wikipedia.org/wiki/Basal_metabolic_rate)
podano trzy wzory. Najdoskonalsza (korzystająca
z LBS) wydaje mi się zbyt skomplikowana
w użyciu, jak na potrzeby mojego programu.
Jeżeli dobrze wszystko zrozumiałem, to najlepszą
z pozostałych metod będzie równanie
MD Mifflin i ST St Jeor z 1990 roku:

P = ( 9.99*m / 1kg + 6.25*h / 1cm - 4.92*a / 1year + s) [kcal/day]

Czy znają Państwo lepszą metodę, której
mógłbym użyć w moim programie i na ile
przedstawiona metoda jest dokładna?

Z góry dziękuję za pomoc.

Robbo

2. Data: 2009-03-17 02:14:28

Od: " Karol" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robbo <p...@a...nie.mam> napisał(a):

> [...]
> z pozostałych metod będzie równanie
> MD Mifflin i ST St Jeor z 1990 roku:
>
> P = ( 9.99*m / 1kg + 6.25*h / 1cm - 4.92*a / 1year + s) [kcal/day]

Przejrzyj ta publikacje. Sa tam porownane rozne metody.

http://jap.physiology.org/cgi/content/full/81/6/2407
#B30

Formula Harris Benedict jest chyba nadal najczesciej stosowana.
Na tej stronie jest ona przystepnie podana.

http://www.shapefit.com/basal-metabolic-rate.html

Robiono badania prownawcze formuly H.-B. z ta akceptowna przez ekspertow
FAO/WHO/UNU. Roznic specjalnych nie bylo. Pewne odchylenia moga wystepowac
tylko pomiedzy poszczegolnymi grupami etnicznymi.

To link do publikacji na temat metody FAO/WHO/UNU:

http://www.fao.org/DOCREP/MEETING/004/M2845E/M2845E0
0.HTM

3. Data: 2009-03-17 10:51:53

Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za odnośniki do materiałów.
Co ciekawe, prezentują tam wiele
metod do obliczania BMR, ale ani
słowem o metodzie MD Mifflin i ST St Jeor ;)

Robbo

Dobry chirurg stomatolog w Warszawie na NFZ?
Klinika leczenia nerwic w warszawie na Sobieskiego
Nie polecam serwisu"znany lekarz"
Zapalenie migdalkow
Ból brzuszka dziecka