Odchudzanie-dieta niskowęglowodanowa

1. Data: 2003-03-17 20:38:48

Temat: Odchudzanie-dieta niskowęglowodanowa
Od: "SiEl" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czytałem ostatnio o insulinie i glukagonie. W związku z tym mam pytanie. Czy
obniżenie w diecie spożywanych węglowadanów spowoduje na tyle wzrost
stężenia glukagonu, że nastąpi widoczny spadek masy (chodzi mi o szybsze
spalanie tłuszczu).To się chyba nazywa dieta optymalna. Chcę się trochę
odchudzić, 3-4 razy w tygodniu uprawiam sporty siłowe (kulturytstyka) i czy
taka dieta nie zaburzy mojej gospodarki hormonalnej. Jaka jest dolna
granica spożycia węglowodanów i czy wogóle taka istnieje, której
przekroczenie może być niebezpieczne. Mam 27 lat.
Poza tym czy uprawianie sportów siłowych może doprowadzić do sytuacji, że
organizm zacznie spalać własne mięśnie w przypadku niedostatecznej ilości
spożywanego białaka.?
Pozdrawiam serdecznie.
Grzegorz.

2. Data: 2003-03-18 10:39:52

Temat: Odp: Odchudzanie-dieta niskowęglowodanowa
Od: "Piotr Krawczyk" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik SiEl <c...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b55bou$5o$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
> organizm zacznie spalać własne mięśnie w przypadku niedostatecznej ilości

Slyszalem ostatnio i to z pewnego zrodla (moja wykladowca na medycynie), ze
dieta optymalna dziala, polega na "przelaczeniu" organizmu na ciala ketonowe
(z tluszczy) zamiast glukozy, chudnie sie szybko, ale jest to BARDZO nie
zdrowe, bo to wlasnie glukoza jest glownym materialem odzywczym dla
wiekszosci tkanek. Reasumujac ja bym sie nie odwazyl kozystac z takiej
diety.

Pozdrawiam P.Krawczyk

3. Data: 2003-03-19 18:08:11

Temat: Re: Odchudzanie-dieta niskowęglowodanowa
Od: "Havelock" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zdrowe, bo to wlasnie glukoza jest glownym materialem odzywczym dla
> wiekszosci tkanek. Reasumujac ja bym sie nie odwazyl kozystac z takiej

Przy diecie niskoweglowodanowej nie rezygnuje sie z glukozy, a tylko
redukuje, wiec IMHO nie ma zadnego ryzyka. Spozywa sie weglowodany zlozone
dla utrzymywania odpowiedniego stezenia glukozy we krwi.

/havelock

4. Data: 2003-03-19 18:20:10

Od: "Havelock" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy obniżenie w diecie spożywanych węglowadanów spowoduje na tyle wzrost
> stężenia glukagonu, że nastąpi widoczny spadek masy (chodzi mi o szybsze
> spalanie tłuszczu).

Zdecydowanie tak.

> To się chyba nazywa dieta optymalna. Chcę się trochę
> odchudzić, 3-4 razy w tygodniu uprawiam sporty siłowe (kulturytstyka) i
czy
> taka dieta nie zaburzy mojej gospodarki hormonalnej.

IMHO to raczej niemozliwe.

> Jaka jest dolna
> granica spożycia węglowodanów i czy wogóle taka istnieje, której
> przekroczenie może być niebezpieczne. Mam 27 lat.

Jakas granica pewnie istnieje, ale skoro przestawisz sie na weglowodany
zlozone, to nie widze problemu.

> [...]
> organizm zacznie spalać własne mięśnie w przypadku niedostatecznej ilości

Organizm w pierwszej kolejnosci zabierze sie za spalanie miesni, wiec
zwieksz spozycie bialka do 2,5 grama na kazdy kilogram masy ciala. To, oraz
zmiana sposobu cwiczenia (mniejsze ciezary, wiecej powtorzen i krotsze
przerwy pomiedzy cwiczeniami oraz odpowiednia ilosc aerobow) powinno
powstrzymac katabolizm i przyspieszyc spalanie tluszczow. Oczywiscie zawsze
kapke miesni spalisz, to niestety nieuchronne. Jesli masz za duzo pieniedzy,
to zafunduj sobie HMB, to dodatkowa gwarancja.
Oczywiscie odstaw calkowicie weglowodany proste i jedz wylacznie zlozone.
Pij tez duzo wody i spij minimum 8 godzin dziennie w dni treningowe.
Poza tym pogrzeb sobie na http://www.sfd.pl/ tam znajdziesz odpowiedzi na
wszystkie pytania.

/havelock

5. Data: 2003-03-20 06:37:06

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakas granica pewnie istnieje, ale skoro przestawisz sie na weglowodany
> zlozone, to nie widze problemu.

Dolną granicę można określić badając w moczu poziom ciał ketonowych.
Paski Ketodiastix (ok. 20 zł za 50 szt - po pocięciu masz 100 szt :-) )
pokazują to poprzez zabarwienie odczynnika. Skala od "Negative", "+/-" i od
jednego "+" do czterech "++++". Dla osoby niećwiczącej wychodzi ok. 0.5-1 g
węglowodanów na kilogram wagi ciała. U sportowców, osób pracujących/uczących
się w stresie wyjdzie trochę więcej. Oczywiście piszę o przypadku podawania
"stosownej" ilości tłuszczów i białek :-))).

Minimalną granicą spożycia węglowodanów o jakiej wyczytałem w waszych
medycznych mądrościach autor określił na 0.3 g na kilogram masy ciała.

Pozdrawiam

"Jadarek" - Dariusz Kral

PS. Górną granice spożycia węglowodanów można określić badając poziom
trójglicerydów ale to już inna bajka...

6. Data: 2003-03-21 21:09:19

Od: "SiEl" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuje za wszystkie informacje

Grzegorz

PŁYTKI CD ZA GROSZE!!!
skierowanie na USG tarczycy
usunięta tarczyca; a może coś jeszcze(?)
Szukam lekarzy-Polakow pracujacych w Niemczech.
Zabieg Bristowa