Odciecie pradu bez ostrzezenia

11. Data: 2007-11-25 19:10:10

Temat: Re: Odciecie pradu bez ostrzezenia
Od: "omega_fan" <o...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Umowa wynika z prawa tak z Kodeksu Cywilnego jak i "prawa
> energetycznego".
> Myślałem, że zrozumiałeś wcześniejszą odpowiedź.
> Jeśli umowa została naruszona to naruszono prawo
> więc możesz zaskarżyć ZE do sądu lub poskarżyć się do Urzędu Regulacji
> Energetyki. Twój wybór.
> Jakiej jeszcze oczekujesz odpowiedzi???

OK, wystarczy mi. Dziękuję.

12. Data: 2007-11-25 19:13:22

Od: "pawelWN" <p...@p...onet.plzzz> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Pominę kwestie winy czy moralności.
A więc zgodnie z Ustawą Prawo Energetyczne (art. 6, pkt 3a) dostawca, w tym
przypadku Zaklad Energetyczny, jak masz zaległości co najmniej 30 dni, musi
powiadomic cie o zaleglosci i wyznaczyc dodatkowy 14-dniowy termin na
uregulowanie długu. Jesli w wyznaczonym terminie nie ma wplaty ma prawo juz
bez powiadamiania odciac dostawe energii elektr. Jest tu jeszcze kwestia
skutecznego powiadomienia. Jesli np. nie odebrales listu poleconego to o ile
dobrze pamietam po 14 dniach od zlozenia 2 awizo uwaza sie go za doreczony.
Ale tutaj podkreslam nie pamietam tych terminow. Trzeba bylo by sprawdzic.
Tak wiec jak niby bez powiadamiana odcieto energie to ZE zlamal prawo. Tylko
tak naprawde co im zrobisz. Pozostaje zaplacic i tyle.
Jak zaplacisz to zgdnie z art 6, pkt 3b musza ci BEZWLOCZNIE (piekne
okreslenie, ktore tak naprawde nic nie mowi o terminie) wznowic dostawe en.
elektr.
to tyle

pawelWN

13. Data: 2007-11-25 19:17:07

Od: BoDro <b...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

omega_fan wrote:

> Tak? to przeczytaj jeszcze raz moje pytanie, potem jego
> odpowiedź... jak nie pomoże, to jeszcze raz... i jeszcze...

ja miałem z Energetyką dwa "przejścia" z nieopłaconymi rachunkami. Obydwa
nie z mojej winy.
1. Energetyka źle zaksięgowała przelew z Banku i kasa poszła na
"energetyczne" konto moich Rodziców, zamiast moje.
2. mój Bank spaprał sprawę, bo nie wykonał stałego zlecenia na konto
Energetyki.
W obydwu przypadkach dostałem pisemka informujące o zaległościach.
Jak widać, odcięcie bez ostrzeżenia jest niedopuszczalne, bo klient może nie
mieć świadomości o problemach, szczególnie, gdy w opłacaniu pośredniczy np.
Bank.

--
Bogdan

14. Data: 2007-11-25 19:26:48

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

omega_fan napisał(a):

> Tak.

> Nie. Żeby przed odcięciem prądu ktoś mnie łaskawie
> poinformował, że mam niezapłacone za styczeń, a nie
> żebym się o tym dowiedział w listopadzie zastając w
> drzwiach wetknięty karteluszek z nabazgraną informacją,
> że oto własnie mi odłączono prąd.

A mialeś zapłacone? - bo chyba czegoś nie ustaliliśmy.

> Pytam, czy jest może jakieś prawo, które zabrania
> takich praktyk niezależnie od treści umowy.

Nie wiem, ale się dziwię, że oczekujesz, aby Cię ktoś z zewnątrz
zawiadamiał, że właśnie zrobiłeś swoją własną, prywatną... no, tę.

Gdybyś wynajmował komuś prywatne mieszkanie, a ten by Ci uparcie nie
płacił, to czułbyś potrzebę zawiadamiania go, że zapomniał zapłacić, czy
raczej przeważałaby potrzeba wystawienia mu rzeczy za drzwi?

Wiem, wiem, o co Ci chodzi. Szukasz paragrafu do przepychania się.
Myślę, że szybciej będzie, jeśli po prostu zapłacisz i poprosisz o
podłączenie prądu.

--
XL wiosenna

"Ci, którym natura każe się trzymać z dala od wspólnoty ... , nie
potrzebują też obrony, bo brak zrozumienia nie może ich ugodzić, są
bowiem poza kręgiem światła, a miłość znajdzie ich wszędzie. Nie
potrzebują też pokrzepienia, bo jeśli chcą pozostawać prawdziwi, mogą
czerpać tylko z siebie, zatem nie można im pomóc, przedtem
nie zaszkodziwszy." Franz Kafka

15. Data: 2007-11-25 20:26:43

Od: "omega_fan" <o...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A mialeś zapłacone? - bo chyba czegoś nie ustaliliśmy.

W kontekście mojego pytania jest to zupełnie nieistotne.

> Gdybyś wynajmował komuś prywatne mieszkanie, a ten by Ci uparcie nie
> płacił, to czułbyś potrzebę zawiadamiania go, że zapomniał zapłacić, czy
> raczej przeważałaby potrzeba wystawienia mu rzeczy za drzwi?

Gdybyśmy zawarli umowę wynajmu, w której byłoby napisane,
że wyrzucam, ale przedtem muszę uprzedzić o tym zamiarze, żądając
zapłaty zaległości z 2 tygodniowym wyprzedzeniem - za wystawienie
mu rzeczy za drzwi bez ostrzeżenia, zakłada mi sprawę w sądzie
i wygrywa.

> Wiem, wiem, o co Ci chodzi. Szukasz paragrafu do przepychania się. Myślę,
> że szybciej będzie, jeśli po prostu zapłacisz i poprosisz o podłączenie
> prądu.

Poprosisz? O nie... trzeba zapłacić 83,14 zł za ponowne podłączenie,
i modlić się żeby zdążyć przed 17:30 kiedy to energetyka zamyka
kasy, żeby nie zostać na noc bez prądu z płaczącymi dziećmi.

O takiej drobnostce jak kilka godzin czekania na podłączenie
już nie wspomnę. Niezależnie od tego, czy wyłączenie było
bo ktoś rzeczywiście nie zapłacił, czy komuś w energetyce
się coś popier!%!@*&.

Dzięki "pawelWN" i "tpsa" za odpowiedzi.

16. Data: 2007-11-25 20:40:24

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Niepłacenie za usługę/towar jest zerwaniem umowy.

Tylko wtedy gdy cos takiego jest w umowie - malo prawdopodoebbne by taki
zapis byl w umowie o dostarczanie pradu.

17. Data: 2007-11-26 11:10:08

Od: "TreStan" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
musi
> powiadomic cie o zaleglosci i wyznaczyc dodatkowy 14-dniowy termin na

He He !

Tylko,ze ZE jak TPsa wezwania o zaplate wysylaja listem zwyklym.Oszczedzaja
na kosztach.Poczta Nasz kochana olewa te przesylki od pewnego czasu i nie
dorecza je do adresata
Mialem taki przypadek na dzialce ,gdzie po sezonie "zapomnialo" mi sie
zaplacic jakiegos rachunku.Potem kolejne i ten zapomniany placiem.Jak po
czasie stwierdzilem ,ze nie mam pradu i zglosilem to jako awarie to..!!!!
Musialem zaplacic za ponowne podlaczenie pradu,bo ZE wysylalo do mnie
upomnienia "listem zwyklym" a ja nie odpowiedzialem. w "terminie"!!!!
Moglem wystapic do Sadu ale....Koszt podlaczenia ponownego pradu i czas
spraw Sadowych to ....kalkulujac .."Obled"!
Byli monopolisci zawsze na tym wygrywali.Na dzien dzisiejszy...TPsa jest
juz poza monopolem ale ZE..?Pomimo prawa to wydaje sie jeszcze ,ze nie!

Stanislaw

18. Data: 2007-11-26 13:54:59

Od: "omega_fan" <o...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Byli monopolisci zawsze na tym wygrywali.Na dzien dzisiejszy...TPsa jest
> juz poza monopolem ale ZE..?Pomimo prawa to wydaje sie jeszcze ,ze nie!

Ja oczywiscie zaplacilem za ponowne podlaczenie, ale wystapilem do ZE
o zwrot kosztow poniesionych, dalem im 14 dni, zobaczymy co odpowiedza.

19. Data: 2007-11-26 14:26:49

Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

> Ja oczywiscie zaplacilem za ponowne podlaczenie, ale wystapilem do ZE
> o zwrot kosztow poniesionych, dalem im 14 dni, zobaczymy co odpowiedza.

wyszysto zalezy od sytuacji, jesli to twoja wina ze nie zaplaciles i ZE po
ustalonym w umowie czasie odlaczyl prad to nie masz szans na zwrot bo
dzialali zgodnie z prawem(udowodnienie czy ktos wyslal czy nie wyslal list w
momencie kiedy nie ma obowiazku wysylania zawiadomienia listem poleconym
jest niemozliwe:)

natomiast jesli ty masz papiery w rece ze zaplaciles a prad ci odlaczyli
przez pomylke to moim zdaniem sa spore szanse na odzyskanie pieniedzy.

--
pzdr
piotrek

20. Data: 2007-11-26 15:25:46

Od: "TreStan" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik > > Moglem wystapic do Sadu ale....Koszt podlaczenia ponownego
pradu i czas

> Ja oczywiscie zaplacilem za ponowne podlaczenie, ale wystapilem do ZE
> o zwrot kosztow poniesionych, dalem im 14 dni, zobaczymy co odpowiedza.

Nic z tego nie bedzie!
Pytanie pierwsze: Wezwanie o zaplate dostales listem poleconym? Odebrales
go za potwierdzeniemi masz dowod odbioru?
Wyslane pismo do ZE o problemie bylo "polecone" za potwierdzeniek odbioru?
Jak mi wiadomo w innym postepowaniu sadowym so...warte tyle co smieci z
smietnika.

Stanislaw.

kopiec dwufukcyjny de dietrich - termostat
1) naprawa fug 2) kable w suficie
mierniki ciepła na kaloryferze
Antyreklama Vanish
gniazda os/szerszeni