Oddawanie krwi ale odpłatnie

1. Data: 2004-07-14 18:13:54

Temat: Oddawanie krwi ale odpłatnie
Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ello,

Właśnie przeczytałam newsa

Polskie banki krwi co kilka dni ślą dramatyczne apele o pomoc w oddawaniu
krwi, podczas gdy rodzimi dawcy coraz częściej jeżdżą oddawać krew do
Niemiec. Tam można bowiem na tym zarobić, i to całkiem nieźle. (...)
Przed oddaniem krwi przeprowadzane są rutynowe badania, na wynik czeka się
pół godziny. Potem zabieg i kolejka do kasy - dawcy otrzymują 1,5 lub 1,6
tys. złotych.

http://mojefinanse.interia.pl/news?inf=522097

I nasunęlo mi się pytanie - ile płacą w polskich stacjach krwiodawstwa?
[pytanie jest prostą konsekwencją newsa nie zaś chęcią zarobienia:-) ]

HaNkA

2. Data: 2004-07-14 18:29:05

Temat: Re: Oddawanie krwi ale odpłatnie
Od: "Dilbercik" <n...@m...maila.pl> szukaj wiadomości tego autora

chyba jak Cie calego wyssa z krwi dostaniesz tego tysiaka...

--
Michal

3. Data: 2004-07-14 18:30:17

Od: "Dilbercik" <n...@m...maila.pl> szukaj wiadomości tego autora

przepraszam cala :-)

--
Michal

4. Data: 2004-07-14 19:22:45

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dilbercik" <n...@m...maila.pl> napisał w wiadomości

> chyba jak Cie calego wyssa z krwi dostaniesz tego tysiaka...

Zakładam, że płacą nędznie ale chcę wiedzieć jak nędznie - i to li i jedynie
z powodów czyto badawczych. Jestem wystarczająco bogata bez uciekania się do
takich form zarabiania:-)

HaNkA

5. Data: 2004-07-14 19:40:27

Od: "D@n!el" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I nasunęlo mi się pytanie - ile płacą w polskich stacjach krwiodawstwa?
> [pytanie jest prostą konsekwencją newsa nie zaś chęcią zarobienia:-) ]

Nic nie placa. Ostatnio oddalem 450ml (byl to moj pierwszy raz ;-) za co
dostalem 7 czekolad, wafelka i kawe. W trakcie oddawania krwi panie poczestowaly
mnie jeszcze 2 herbatami i jednym kubkiem wody mineralnej. Naprawde mila i
fachowa obsluga. Polecam wszystkim ktorym kiedykolwiek przeszla mysl, aby
wlasnie w ten sposob pomoc innych chorym ludziom. Naprawde to nic strasznego :-)
Pozdrawiam D@n!el

P.S. Dodam iz zaobserwowalem ciekawa rzecz, t.j. wiecej bylo Pan chetnych do
oddania krwi anizeli Panow. Czyzby mezczyzni bali sie strzykawek :-))))) i tylko
Ja jestem tak odwazny?
Tutaj info dla ludzi z okolic Katowic: http://www.rckik-katowice.com.pl/

6. Data: 2004-07-14 19:59:10

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "D@n!el" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Nic nie placa.

Ty mówisz o honorowym oddawaniu krwi, ja zaś myślę że oprócz takiego jest
też odpłatne i o to własnie pytam

HaNkA

7. Data: 2004-07-14 20:07:42

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> napisał
w wiadomości news:cd3t42$gh0$1@atlantis.news.tpi.pl...
> I nasunęlo mi się pytanie - ile płacą w polskich stacjach krwiodawstwa?

W Polsce krwiodawstwo jest zasadniczo honorowe.
Płaci się tylko dawcom panelowym i dawcom szczepionym na wytwarzanie
konkretnych p/ciał (anty HBs, anty RhD).
A ile się im płaci - tego nie umiem powiedzieć.............
--
Jola
Nakarm głodne dziecko

8. Data: 2004-07-14 20:16:19

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zakładam, że płacą nędznie ale chcę wiedzieć jak nędznie
wcale nie płacą- z tego, co mi wiadomo to nie wolno im.

9. Data: 2004-07-20 23:29:53

Od: Lech Trzeciak <l...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

HaNkA ReDhUnTeR wrote:
> Użytkownik "D@n!el" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ty mówisz o honorowym oddawaniu krwi, ja zaś myślę że oprócz takiego jest
> też odpłatne i o to własnie pytam

Zasadniczo nie ma; nie wiem, co robią Niemcy, ale w Polsce się nie
płaci. Płacenie zwiększa popularność krwiodawstwa wśród alkoholików i
narkomanów, a to nie jest dobry pomysł z uwagi na zagrożenie
przenoszeniem chorób krwiopochodnych. Najlepszy dawca to regularny
krwiodawca honorowy. Ostatnio w niektórych krajach wymaga się jeszcze,
żeby dawca ten nie przebywał w Wielkiej Brytanii w okresie nasilenia
epidemii BSE.

Leszek

zapomniana pigulka troszke pilne :-/
leki etyczne???