Odkamieniacz do ekspresu kawy

1. Data: 2010-03-05 10:28:56

Temat: Odkamieniacz do ekspresu kawy
Od: "maanj" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Posiadam ekspres do kawy zelmer kolbowy cisnieniowy
jak go odkamienic?

2. Data: 2010-03-05 10:52:44

Temat: Re: Odkamieniacz do ekspresu kawy
Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maanj" popełnił w wiadomości grup dyskusyjnych

> Witam
>
> Posiadam ekspres do kawy zelmer kolbowy cisnieniowy
> jak go odkamienic?

Jeśli odczułeś spadek wydajności lub najzwyczajniej chcesz go odkamienić
profilaktycznie, kupujesz odkamieniacz do ekspresów czy żelazek i
odkamieniasz według instrukcji.
Ocet stanowczo odraczam, bo sie nie nadaje i ma brzydki zapach, kwasku
cytrynowego tez pono nie polecają a nie wiem dlaczego, ponieważ wszystkie te
odkamieniacze mają właśnie kwas cytrynowy w składzie.
No i rzecz najważniejsza, odkamieniasz poprzez dyszę gorącej wody a nie
przez kolbę z sitkiem. To ważne, gdyż właściwie odkamieniasz kanaliki w
bojlerze a nie obieg kawy.

P.

3. Data: 2010-03-05 10:59:42

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

maanj pisze:

> Posiadam ekspres do kawy zelmer kolbowy cisnieniowy
> jak go odkamienic?

np. http://www.bonprix.pl/bp/offer.htm?pr=33808
i dalej wg instrukcji.
--
Basia

4. Data: 2010-03-05 11:57:45

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
news.neostrada.pl
*Pietrek* napisał(-a):

> Ocet stanowczo odraczam, bo sie nie nadaje i ma brzydki zapach, kwasku
> cytrynowego tez pono nie polecają a nie wiem dlaczego, ponieważ wszystkie
> te odkamieniacze mają właśnie kwas cytrynowy w składzie.

Bo jako kwasek cytrynowy jest tańszy i pieniądze idą do kogo innego ;)

--
Big Jack
////// GG: 660675

5. Data: 2010-03-05 12:03:57

Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maanj" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Posiadam ekspres do kawy zelmer kolbowy cisnieniowy
> jak go odkamienic?
A co na to powiedzieli w serwisie producenta?
Pozdrawiam,
Druid29

PS. mnie to też wkrótce czeka, polecam lekturę forum na www.caffeprego.pl
(zapytanie o odkamieniacz)

6. Data: 2010-03-05 12:48:25

Od: "maanj" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Druid29" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "maanj" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> A co na to powiedzieli w serwisie producenta?
> [...]

dzieki za porady, w serwisie jeszcze nie pytalem

7. Data: 2010-03-05 15:49:46

Od: jack <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dzieki za porady, w serwisie jeszcze nie pytalem

Odkamieniacz do expresów - kiedyś używałem saeco taki w płynie jeden
pojemnik na jeden raz, obecnie odkamieniacz do expresów z lidla w
tabletkach lub kamix do expresów. Zalewasz tabletki(płyn) wodą robi się
roztwór - właczasz expres, otwierasz dyszę do spieniania i bez nagrzania
przepuszczasz trochę wody tak by roztwór dostał się do bojlera 100-150 ml i
wyłaczasz pompe. Właczasz grzanie jak na kawę i wtedy odkamieniacz robi
swoje w środku - warto chwilę tak zostawić nagrzany. Potem pompa i ten
roztwór wylewasz przez dyszę na mleko - jak jest kamień to leci paskudna
ciecz zamiast wody. W razie potrzeby powtórzyć raz lub więcej - ważne by
roztwór popracował w bojlerze chwilę na gorąco. Dotyczy to prostego
kolbowego expresu - ja mam saeco via veneto - z zelmermi tymi prostymi jak
sądze będzie identycznie. Dodam, że po odkamienieniu różnica w czasie
nagrzewania i ciszy podczas grzania zauważalna wyraźnie - jak mam
zakamieniony słychać odgłosy nagrzewania w bojlerku i dłużej sie nagrzewa
znacznie.

8. Data: 2010-03-05 16:36:27

Od: "Cezar" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maanj" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Posiadam ekspres do kawy zelmer kolbowy cisnieniowy
> jak go odkamienic?
Możesz jak najbardziej użyć kwasku cytrynowego, 2 torebki co będzie cię
kosztowało 1.80. Dalej postępuj wg instrukcji producenta. Wszystkie
odkamieniacze na rynku sa na bazie Kwasku cytrynowego lecz zapakowany w
pudełko np KRUPS kosztuje 20 pln. a jak poczytasz skład to jak wół napisane
kwasek cytrynowy. Powiem ci że w serwisach tez odkamieniają kwaskiem
cytrynowym. Nie lej tylko octu bo jak ktoś wcześniej napisał to strasznie
śmierdzi i potem kawa będzie miła octowy zapach :)

Cezar

9. Data: 2010-03-05 19:03:27

Od: Robek <l...@n...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

Cezar pisze:
> [...]
> cytrynowym. Nie lej tylko octu bo jak ktoś wcześniej napisał to strasznie
> śmierdzi i potem kawa będzie miła octowy zapach :)

Zaraz smierdzi, wystarczy przeplukac i raz na pusto przegotowac sprzet i
nic nie czuc a ocet (zadne rozcienczanie) najsilniejszy :)

Robek

10. Data: 2010-03-06 18:48:14

Od: Chris <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

maanj pisze:

> Posiadam ekspres do kawy zelmer kolbowy cisnieniowy
> jak go odkamienic?

Ja posiadam expres saeco (automat) i najpierw użyłem płynu saeco potem
kwasku cytrynowego i dalej mi się świeci kontrolka odkamieniania ... nie
wiem ile mam tego przelać żeby to wreszcie zgasło ... expres ma 3
miesiące więc nie jest stary i zużyty ...

--
"Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.

Oczyszczenie ceglanego kominka
Medion - wsparcie techniczne...
Rozpoczyna sie sezon, a z sezonem krety...
kosiarka - szukam opinii
świetlóki stwerowane pilotme