Odkurzacz dla alergika

1. Data: 2007-09-23 21:11:08

Temat: Odkurzacz dla alergika
Od: "Artur Filipowicz" <a...@k...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
nie wiem czy to pytanie na właściwą grupę - ale nie wiem gdzie zapytać...
Mam syna który ma alergię na roztocza kurzu domowego - ponieważ ostatnio
przybiera ona coraz ostrzejsze objawy i zdarza się coraz częściej
postanowiliśmy zakupić jakiś porządny odkurzacz żeby możliwie zmiejszyć
ilość alergenu w powietrzu i nie tylko...
Pytanie moje brzmi - może ktoś wie jaki odkurzacz WARTO kupić? Chodzi o to
że troszkę liczymy się z groszem i nie za bardzo mamy chęć bez wyraźnego
uzasadnienia wydać 7000 na Rainbow.... W sieci jest wiele możliwych
odkurzaczy - dlatego chciałbym poznać opinię kogoś kto się na tym zna...
Aha - zależy nam żeby nowy odkurzacz - jeśli będzie wodny - miał funkcję
prania dywanów/tapicerek
Pozdrawiam
Artur

2. Data: 2007-09-23 21:17:59

Temat: Re: Odkurzacz dla alergika
Od: Juanitos <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Filipowicz pisze:
> [...]
> odkurzaczy - dlatego chciałbym poznać opinię kogoś kto się na tym zna...
> Aha - zależy nam żeby nowy odkurzacz - jeśli będzie wodny - miał funkcję

Więc tak :-) Te inne wyposażone są w filtry HEPA, które natychmiast sie
zapychają i są wściekle drogie. Pozostaje Rainbow.... Inna sprawa czy
synkowi pomoże tylko odkurzacz - o to trzeba już spytać kogoś w podobnej
sytuacji. Technicznie i ekonomicznie jestem za Rainbowem.

Pozdrawiam
Juanitos

3. Data: 2007-09-23 21:25:29

Od: Solaris <s...@b...inspired> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 23 Sep 2007 23:17:59 +0200, jakże pięknego
Juanitos <j...@r...pl> wystukał co zawarte poniżej:

[...]

Rainbow - odkurzacz ze zbiornikiem wodnym? :)

--
Home: admin.idns.pl
Linux registered user: 408584

4. Data: 2007-09-23 21:48:52

Od: "Artur Filipowicz" <a...@k...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Juanitos" <j...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> synkowi pomoże tylko odkurzacz - o to trzeba już spytać kogoś w podobnej
> sytuacji. Technicznie i ekonomicznie jestem za Rainbowem.

Dzieki za radę. Ale odnośnie RAINBOW mam kolejne pytanie - ktoś może wie czy
lepiej kupić nowy model E-series 2 czy D4?
Te D4 można na allegro kupić za 1800 zł z gwarancją na 3 lata... Tyle że jak
dzwonie do ludzi sprzedających model E2 to mi mówią ze jest lepszy bo ma
nowy silnik bezszczotkowy i filtr hepa, a jak dzwonie do tych od D4 to mówią
ze nowy to szajs bo się psuje, jest głośniejszy a filtr hepa ma chronić
silnik a nie ludzi... nic z tego nie rozumiem - ale jak pożyczyłem E2 od
znajomego to zauważyłem ze powietrze z tego odkurzacza wylatuje nie przez
filtr HEPA a bokami... Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym odkurzaczem?
Pozdrawiam
Artur

5. Data: 2007-09-24 06:52:24

Od: "tomek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie ma zadnego logicznego uzasadnienia zeby na Rainbow wydac tyle kasy! cena
jest z kosmosu i wynika z tego, ze odkurzacz sprzedawany jest przez
domokrazcow ktorzy swoje musza zarobic i udowodnic, ze nie ma on nic
wspolnego z odkurzaczami dostepnymi w handlu budujac mit... a cudo to zadne
nie jest, uwierz mi :-) jak koniecznie chcesz cos z filtrem wodnym to jest
tego w kazdym sklepie conajmniej kilka modeli w tym ponoc wcale ie gorszy
polski Wodnik ale moim zdaniem w ogole odkurzacz wodny to rzecz wysoce nie
praktyczna bo ciezkie, glosne, no i trzeba sie bawic w mycie zbiornika za
kazdym razem

ja bym na twoim miejscu zainwestowal w jeden z modeli DYSON'a z dopiskiem
Allergy- bardzo dobry odkurzacz, wygodny i nie trzeba dokupywac zadnych
drogich filtrow- wystarczy tylko ten wbudowany raz na jakis czas przemyc
woda, przetestowane na zywym ogranizmie ;-)

tomasz

6. Data: 2007-09-24 06:57:08

Od: "tomek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

a jako ze zostanie Ci duuzo pieniazkow to na okres zimowy kup do pokoju
dziecka jeszcze nawilzacz EWAPORACYJNY ktory w cyklu ciaglym nie tylko
nawilza ale takze oczyszcza powietrze, od niego lepsze jest tylko duuze
akwarium morskie (ze slona woda) ktore w sposob wrecz genialny oczyszcza i
odswieza powietrze w domu (i w sumie za koszt Rainbow'a to bys takie
akwarium postawil ;-))

tomasz

7. Data: 2007-09-24 07:22:16

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Filipowicz" <a...@k...waw.pl> napisał w
wiadomości news:fd6kvd$rfl$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
> odkurzaczy - dlatego chciałbym poznać opinię kogoś kto się na tym zna...
> Aha - zależy nam żeby nowy odkurzacz - jeśli będzie wodny - miał funkcję
Miałam podobna sytuację i kupiłam Dysona koszt rzędu 1200, filtr Hepa
wieczysty.,(tylko model z filterm HEPA) bo sa i bez i sprawdzic przy kupnie
czy jest.
A co do akwarium to ja raczej polecam holenderskie-czyli z mocno
oswietlone z roslinami.
Obawiam sie ze porządne morskie to trochę... wiedzy i pracy. Ale faktem
jest że dobre akwarium czyli z regulowana temperaturą (grzałaka +
wiatraczki do chłodzenia) doskonale reguluje mikroklimat w domu. Najlepsze
są akwaria bez pokrywy -Tyko trzeba piknować Nemo zeby nie wyskoczył:)
TMK
--

http://www.tworzenie-stron.ovh.org/

8. Data: 2007-09-24 07:32:03

Temat: [OT]Re: Odkurzacz dla alergika
Od: "tomek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co do akwarium to ja raczej polecam holenderskie-czyli z mocno
> oswietlone z roslinami.
> Obawiam sie ze porządne morskie to trochę... wiedzy i pracy.

oj, zapewniam cie, ze hollendry to juz wyzsza szkola jazdy i rzecz o wiele
bardziej pracochlonna niz morskie... chociaz tansze i bardzo czesto
ladniejsze ;-) oczywiscie nikogo nie namawiam do stawiania akwarium
morskiego ze wzgledu na alergie- zachwalam tylko pozytywne "skutki uboczne"
tego hobby- przez lata kiedy stal u mnie duzy zbionik nikt z rodziny nie
mial w domu klopotow z gornymi drogami oddechowymi

tomasz

9. Data: 2007-09-24 07:44:51

Od: Wojtek Malina <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tomek napisał:
> a jako ze zostanie Ci duuzo pieniazkow to na okres zimowy kup do pokoju
> dziecka jeszcze nawilzacz EWAPORACYJNY ktory w cyklu ciaglym nie tylko
> nawilza ale takze oczyszcza powietrze

no chyba, ze sie jakis grzyb rozpyli razem z tym nawilzonym powietrzem ;)

10. Data: 2007-09-24 07:50:10

Temat: Re: [OT]Re: Odkurzacz dla alergika
Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> uboczne" tego hobby- przez lata kiedy stal u mnie duzy zbionik nikt z
> rodziny nie mial w domu klopotow z gornymi drogami oddechowymi

No własnie, sam piszesz duzy zbiornik, z doswiadczenia -powinno być co
najmniej 200-300 litrów. zeby odczuć zmianę mikroklimatu.
Mam i holendra i małe morskie. Holender(czyli roslinne) jest tańsze i dużo
łatwiej utrzymać czystą (bardzo ogólnie określone)
wodę- czyli bez sinic itp.(teoretycznie oczywiście paruje tylko czysta
woda,ale IMHO mikroklimat powoduje to "coś" co jest nieuchwytne i zalezy od
stopnia zadbania akwarium. Morskie za to podobno robi klimat nadmorski:) ale
takie duże sporo kosztuje,a małe jest duzo trudniejsze do prowadzenia -no i
nie daje efektu mikroklimatu.Inna sprawa ze trzeba wziąć pod uwagę
szczelność okien, kubaturę pomieszczeń ogrzewanie itp

Ale ponieważ robi się bardzo OT to mozemy podyskutować na temat mikroklimatu
wytwarzanego przez morskie tu http://www.nano-reef.pl/

internetowy atlas anatomiczny
Re: podejście holistyczne, gdzie ?
Fałd karkowy - ciąża 12 tydzień - pytanie
Biodacyna i zapalenie płuc pocieszcie...pomóżcie proszę
ruchy zebow gornych dwojek