Odkurzacz - rura kopie, pomocy

1. Data: 2010-12-06 07:08:25

Temat: Odkurzacz - rura kopie, pomocy
Od: "jagr" <j...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie kupiłem odkurzacz Zelmer 01Z013.
Pierwsze próby wypadły fatalnie. Rura w czasie odkurzania razi prądem.
Na całej długości rury zbiera się elektryczność statyczna, tak na oko kilka
tysięcy wolt (między segmentami rury są cykliczne (co 1-2 sekundy) przeskoki
iskry przez powietrze na odległości około 2 milimetrów). Różnie próbowałem
trzymać. Razi także ta giętka rura, łącząca odkurzacz z rączką do trzymania.
Wyładowania są od tego spiralnego drutu zatopionego w plastiku do ręki
gdzieś wewnątrz poprzez plastik.
Nie da się tym odkurzać. Miałem wiele odkurzaczy i nigdy nie było takiego
czegoś. Zmieniałem rurę prostą ze starego odkurzacza (pasowała) i jest to
samo.
Wie ktoś co to jest za czort? Jak się tej elektryczności statycznej pozbyć?
Wydawałoby się, że cudów nie ma. A jak w recenzji tego odkurzacza jakaś
kobieta napisała, że w tym modelu rura razi prądem, to nie dałem wiary. :-)
Pozdrawiam,
jangr

2. Data: 2010-12-06 07:16:57

Temat: Re: Odkurzacz - rura kopie, pomocy
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jagr" <j...@W...pl> wrote in message
> [...]
> Wydawałoby się, że cudów nie ma. A jak w recenzji tego odkurzacza jakaś
> kobieta napisała, że w tym modelu rura razi prądem, to nie dałem wiary.

Złożyć reklamację, użyć na podłoże płynu antyelektrostatycznego
rozpraszającego ładunki. Dalsze działania podłączenie rur przy pomocy
przewodnika do przewodu sieciowego przez oporniki węglowe 100 MOm - ładunki
spłyną do ziemi za jego pomocą - opornik zabezpieczy przed porażeniem.

3. Data: 2010-12-06 07:31:10

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

> [...]
> przewodnika do przewodu sieciowego przez oporniki węglowe 100 MOm -
> ładunki spłyną do ziemi za jego pomocą - opornik zabezpieczy przed
.
Tutaj:
http://www.sto.pl/44143_PL-Broszury-Posadzki_antyele
ktrostatyczne.pdf
podobne płyny sa do opakowań lub urządzeń - można spryskiwać cyklicznie rury
odkurzacza i jego wnętrze.
Prawdopodobną przyczyną jest zbyt suche powietrze w pomieszczeniach.
Rury stają się swoistym generatorem Van den Graafa.
http://www.myzlab.pl/hv/vandegraaff/

4. Data: 2010-12-06 07:38:30

Od: "jagr" <j...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Prawdopodobną przyczyną jest zbyt suche powietrze w pomieszczeniach.
> Rury stają się swoistym generatorem Van den Graafa.

A dlaczego dwa tygodnie temu stary odkurzacz [zepsuł się] (i jego
poprzednicy) NIGDY nie kopali?

5. Data: 2010-12-06 07:40:42

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Prawdopodobną przyczyną jest zbyt suche powietrze w pomieszczeniach.
> Rury stają się swoistym generatorem Van den Graafa.

Proponuję na posadzki w mieszkaniu / firmie zastosować emulsję firmy
CLASSEN o nazwie "NANO SILVER".

6. Data: 2010-12-06 07:47:30

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jagr" <j...@W...pl> wrote in message

> Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

ktrostatyczne.pdf

> A dlaczego dwa tygodnie temu stary odkurzacz [zepsuł się] (i jego
> poprzednicy) NIGDY nie kopali?

Zrobione z innych materiałów.

7. Data: 2010-12-06 07:52:11

Od: "jagr" <j...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zrobione z innych materiałów.

A gdyby wszystkie elementy rury (szczotka + reszta) przepłukać w płynie
anty- elektrostatycznym, to by pomogło?

8. Data: 2010-12-06 08:53:38

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jagr" <j...@W...pl> wrote in message
> Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> A gdyby wszystkie elementy rury (szczotka + reszta) przepłukać w płynie
> anty- elektrostatycznym, to by pomogło?

O takiej próbie pisałem. Na jak długo - nie wiem.

9. Data: 2010-12-06 09:43:11

Od: "jagr" <j...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O takiej próbie pisałem. Na jak długo - nie wiem.

Pomyślałem, że gdyby rozrzedzić płyn do płukania tkanin (ten stosowany po
praniu) i posprajować wykładzinę to chyba też by pomogło. Te wszystkie płyny
mają chyba domieszkę czegoś antystatycznego?

10. Data: 2010-12-07 22:45:22

Od: Sierp <s...@n...netgrr> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-06 08:08, jagr pisze:
> Właśnie kupiłem odkurzacz Zelmer 01Z013.
> Pierwsze próby wypadły fatalnie. Rura w czasie odkurzania razi prądem.

ja bym reklamowal (a przynajmniej zadzwonil do zelmera, sadze, ze to
jakis standardowy problem)

Sierp

sławetny lenteks - kilka pytań
Drzwi porta czyszczenie