Chondromalacja chrząstki i rzepki

1. Data: 2004-05-20 16:16:52

Temat: Chondromalacja chrząstki i rzepki
Od: "Anka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Miałam zabieg artoskopowy, w którym stierwdono i ununięto(?):
diagnoza:
Chondromalacja chrzastki kłykcia przyśrodkowego udowego i rzepki I i II st
stawu kolanowego.

Po zabiegu 2 dni. NOga sztywna, duza opuchlizna po wewnetrznej stronie kolana.
Czy to normalne? Jak długo wraca sie do formy(bezproblemowe chodzenie) po
takim zabiegu i urazie?

Proszę o podzielenie się wiedzą na ten temat.

Dziekuję
Anna

2. Data: 2004-05-21 09:58:20

Temat: Odp: Chondromalacja chrząstki i rzepki
Od: "Docia" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach>
> Po zabiegu 2 dni. NOga sztywna, duza opuchlizna po wewnetrznej stronie
kolana.
> Czy to normalne? Jak długo wraca sie do formy(bezproblemowe chodzenie) po
> takim zabiegu i urazie?

a jakim urazie?? chondromalacja samam w sobie jest raczej chorobą a nie
urazem?

jeśli była tylko chondromolacja i ją wyrównano (szejwing - czy jakoś tak)
to DUŻA opuchlizna może być nienormalna. Z kolei nie wiemy jak bardzo lekarz
ci staw ponaciągał - może stąd opuchlizna.
Pojawiła się po dwóch dniach czy byla od początku, miałaś założony dren?

idz do lekarza, nawet do tego szpitala w którym byłaś na izbę, żeby
sprawdzili czy w kolanie nie ma wysięku, bo jak jest duży to powinien zostać
ściągnięty. Mały może się wchłonąć.

moim zdaniem powrót do formy może zająć ci około 6 tygodni (mi tyle zajęło
uzyskanie zgięcia 100 stopni, po zabiegu miałam około 15 stopni).

Cierpliwości i systematyczniści w ćwiczeniach ci życzę a efekty przyjdą.

Docia

3. Data: 2004-05-23 18:28:33

Temat: Re: Chondromalacja chrząstki i rzepki
Od: "Anka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a jakim urazie?? chondromalacja samam w sobie jest raczej chorobą a nie
> urazem?

W sumie brak urazu, chyba raczej przeciążenie kolana w terenie górskim.

> [...]
> ci staw ponaciągał - może stąd opuchlizna.
> Pojawiła się po dwóch dniach czy byla od początku, miałaś założony dren?

Lekarz nie był zbyt rozmowny i swobodnie nazwał artroskopie jako" Czyszczenie
kości"
Na wypisie dopiero sę dowiedziałam co jest grane.
Brak drenów, opuchlizna powoli schodzi, na 4 dzień po operacji zginam kolano
do około 90 stopni (kąt prosty). Nie mogę wyprostować całkowicie kolana.
Czyżby opuchlizna wokół rzepki przeszkadzała?

> moim zdaniem powrót do formy może zająć ci około 6 tygodni (mi tyle zajęło
> uzyskanie zgięcia 100 stopni, po zabiegu miałam około 15 stopni).
>
> Cierpliwości i systematyczniści w ćwiczeniach ci życzę a efekty przyjdą.

Jakie ćwiczenia? Te dostarczone w szpitalu sa raczej tylko na odbudowę mięsnia
na udzie.

Mam pytanie, czy przy takiej chorobie można uprawiać sport? Biegi krótkie
szybkie i długie 5000m? Czym sie ryzykuje uprawiając sport?

> Docia

Pozdrawiam serdecznie
Anna

4. Data: 2004-06-01 11:38:15

Od: p...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanie, czy przy takiej chorobie można uprawiać sport? Biegi krótkie
> szybkie i długie 5000m? Czym sie ryzykuje uprawiając sport?
> Pozdrawiam serdecznie
> Anna

No cóż nie chcę Cię zbytnio martwić ale po czyszczeniu chondromalacji nie
zaleca się uprawiania sportu przez minimum 3 miesiące. Czym się ryzykuje-
kolejnym zabiegiem.Wiem bo zaniedbałam-3 razy na stole i cały czas na
chondromalacje :( Ale może teraz będzie lepiej :)
Pozdrawiam
Paulinek :))

### Polip szyjki macicy###
Niepokojace wyniki z moczu u niemowlaka-prosze o pomoc!
sauna i solarium
Nietypowe pytanko o zazywanie tegretolu...
operacja plastyczna uszu