Cilest piątego dnia

1. Data: 2002-10-14 12:42:37

Temat: Cilest piątego dnia
Od: "DJ." <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

Ginekolog przepisała mojej dziewczynie Cilest (zaznaczam, że dopiero zaczyna
przyjmowanie pigułek). Powiedziała przy tym, żeby zaczęła je przyjmować od
PIĄTEGO dnia okresu. Wg wszystkich źródeł (tzn. tych, do których mieliśmy
dostęp) przyjęte jest że pigułki rozpoczyna się od pierwszego dnia okresu. W
związku z tym mam pytanie - czy dopuszczane jest przyjmowanie od piątego
dnia, jeśli tak to czy efekt zabezpieczenia występuje od początku brania
pigułek?

Pozdrawiam,
DJ

2. Data: 2002-10-14 12:56:38

Temat: Odp: Cilest piątego dnia
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
piątego
> dnia, jeśli tak to czy efekt zabezpieczenia występuje od początku

Tak jest zdecydowanie zdrowiej - nie faszeruje się hormonami od
poczatku cyklu.
Zrób, a raczej niech twoja dziewczyna zrobi, jak kazała doktor, bo
inaczej może sobie zaszkodzić.
A co do skuteczności - nieatety podwójne zabezpieczenie w pierwszym
cyklu.

pozdr

cherokee

3. Data: 2002-10-14 13:19:18

Temat: Re: Cilest piątego dnia
Od: "Dominika Taracińska" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DJ." <n...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dostęp) przyjęte jest że pigułki rozpoczyna się od pierwszego dnia okresu.

A jednym z tych źródeł była rownież ulotka?
Cilest sie bierze w 5 dniu, ginekolog na pewno by niczego nieparwidlowego
Twojej dziewczynie nie zalecala.
Jeśli chodzi o pełną skuteczność i bezpieczeństwo to przy tym leku jednak
trzeba poczekać do nastepnego cyklu. Choć w zasadzie wcześniej już działa
stosunkowo neizawodnie, nie pamiętam dokładnie od którego dnia, ale to pisze
w ulotce. W każdym razie strzeżonego Pan Bóg strzeże, przez pierwsze
opakowania ja bym sie tam dodatkowo zabezpieczyła.
Pozdrawiam - Dominika

4. Data: 2002-10-14 14:04:59

Od: "Lia" <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dominika Taracińska" wrote:

> A jednym z tych źródeł była rownież ulotka?
> Cilest sie bierze w 5 dniu, ginekolog na pewno by niczego
> nieparwidlowego Twojej dziewczynie nie zalecala.

Przepisane z ulotki:
Dawkowanie i sposób stosowania
Pierwsza tabletke Cilest przyjmuje sie w pierwszym dniu wystapienia
miesiaczki
--

Lia : Lifeform Intended for Assassination

5. Data: 2002-10-14 14:57:21

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepisane z ulotki:
> Dawkowanie i sposób stosowania
> Pierwsza tabletke Cilest przyjmuje sie w pierwszym dniu wystapienia
> miesiaczki
> --

Jak stwierdził pewien naprawdę porządny ginekolog-koncerny
farmaceutyczne zrobią wszystko, by sprzedać wiecej.
Po czym wyciągnął mnie z powikłań spowodowanych rozpoczęciem kuracji
antykoncepcyjnej wg ulotki.

pozdr

cherokee

6. Data: 2002-10-14 15:15:19

Od: "Lia" <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Cherokee gd" wrote:

> Jak stwierdził pewien naprawdę porządny ginekolog-koncerny
> farmaceutyczne zrobią wszystko, by sprzedać wiecej.
> Po czym wyciągnął mnie z powikłań spowodowanych rozpoczęciem kuracji
> antykoncepcyjnej wg ulotki.

mozesz napisac jakimi powikłąniami to grozi?

--

Lia : Lifeform Intended for Assassination

7. Data: 2002-10-14 19:57:27

Od: "Dominika Taracińska" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Przepisane z ulotki:
> Dawkowanie i sposób stosowania
> Pierwsza tabletke Cilest przyjmuje sie w pierwszym dniu wystapienia
> miesiaczki

Przepraszam, nie mam ulotki przed sobą żeby zweryfikować. W każdym razie
zwrociłam uwagę na rolę lekarza rownież. Osobiście pamiętam, że kiedy brałam
(3 lata temu) Cilest to też było to od 5 dnia. Zasugerowałam sie wiec, ze to
bedzie napisane w ulotce. Jeśli jednak jest tam inaczej napisane to
pierwszorzędnie trzeba isć za zaleceniem lekarza. Jak widać nie on jeden
karze brać od 5 dnia.
Pozdrawiam- Dominika

8. Data: 2002-10-14 20:02:25

Od: "Lia" <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dominika Taracińska" wrote:

> [...]
> jest tam inaczej napisane to pierwszorzędnie trzeba isć za zaleceniem
> lekarza. Jak widać nie on jeden karze brać od 5 dnia.

no własnei róznie to jest- jak zaczynałąm kilka lat temu - tez miałam
przykazane zaczac od 5 dnia,
ale ostatnio po krótkiej przerwie w przyjmowaniu lekarka stwierdziła, zeby
brac od pierwszego dnia.
--

Lia : Lifeform Intended for Assassination

9. Data: 2002-10-14 20:54:22

Od: "andda" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, czy Wy wogole wiecie jak dzialaja tabletki antykoncepcyjne????
Co to za bajki o tym, ze niby zaczynaja dzialac po trzech dniach, albo po
13???
To nie tabletki na bol gardla, ze po pierwszej jeszcze boli o po 5 juz
mniej...
Tabletka antykoncepcyjna jest skuteczna juz pierwszego dnia (pierwszy dzien
miesiaczki)

10. Data: 2002-10-15 05:40:14

Od: "DJ." <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andda" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mniej...
> Tabletka antykoncepcyjna jest skuteczna juz pierwszego dnia (pierwszy

Obawiam się, że niezbyt się zrozumieliśmy. Ciekawi mnie co w przypadku gdy
zaczyna się brać od piątego dnia miesiączki? To, że działają od początku gdy
zaczyna się brać pierwszego dnia okresu jest napisane wszędzie. Ale jakoś w
żadnej ulotce nie jest napisane jak jest z zabezpieczeniem gdy zaczyna się
brać piątego dnia okresu. A nie po to zdecydowaliśmy się na pigułki, żeby
bawić dzidziusia, dlatego wolę się upewnić.

Pozdrawiam,
D.

Lotensin
P I L N I E - PASY PO BAJPASACH !!!!!
plukanie zoladka
ZZSK a choroba Crohna
Rehabilitacja w Krakowie, ale nie koniecznie