Co to za drzewo?

1. Data: 2001-05-21 13:32:38

Temat: Co to za drzewo?
Od: "AKA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo czesto spotykane w miastach jako ozdobne.
Kwitnie barrrrdzo , barrrdzo obficie wlasnie teraz.
Cala korona drzewa oblepiona jest malenkimi ciemnorozowymi rozyczkami.
Wysokosc drzewa ok 4-6 m . Trudno mi ocenic bo nie mam wprawy.
Listki ma dosyc male troszke podobne do lisci agrestu .

Co to jest?
Chcialabym kupic ale nigdzie w zadnym czasopismie nie znalazlam zdjecia tego
drzewa i nie wiem o co mam sie pytac.

Licze na Wasza niewatpliwa wiedze
Pozdrawiam
Alicja

2. Data: 2001-05-21 14:49:24

Temat: Odp: Co to za drzewo?
Od: "Tadeusz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po prostu Głóg. Najlepiej kupować szczepiony
Uszanowanie Tadeusz
Użytkownik AKA <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9eb5mk$jk$...@n...onet.pl...

3. Data: 2001-05-21 14:50:33

Od: "Yaro C2" <J...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tym pięknym drzewem jest z pewnością gółg, którego odmiany są dość
powszechnie sadzone w parkach i przy drogach.

W szkółkach można kupić szczepione odmiany Crataegus leavigata Paul Scarlet
czyli Głóg dwuszyjkowy odmiany Paul Scarlet młode drzewa ok. 1,5 m za 20 -
30 PLN.

Piękny

Pozdrawiam
Yaro

4. Data: 2001-05-21 15:02:12

Temat: Re: Co to za drzewo?
Od: g...@i...pl (Grzegorz Wójcik) szukaj wiadomości tego autora

jesli sie nie myle to glog dwuszyjkowy. ale na 100% nie jestem pewna.

Iza Wójcik

5. Data: 2001-05-21 15:20:28

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AKA <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9eb5mk$jk$...@n...onet.pl...
[...]
> Co to jest?
> Chcialabym kupic ale nigdzie w zadnym czasopismie nie znalazlam zdjecia
tego
> drzewa i nie wiem o co mam sie pytac.
Głogi:
http://szukacz.proszynski.pl/aszukaj/wyniki.asp?rn=1
&xqu=g%B3%F3g&ct=og
a może migdałek trójklapowy [czasami są takie duże],
http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_13_17.asp
Pozdrawiam Jerzy

6. Data: 2001-05-22 08:25:52

Od: "AKA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

>Tym pięknym drzewem jest z pewnością gółg, którego odmiany są dość
>powszechnie sadzone w parkach i przy drogach.

- Az mi sie nie chce wierzyc! Glog kojarzyl mi sie zawsze z
wysokim,kolczastym krzewem , o sporych rozowych pojedynczych kwiatach i
podluznych pomaranczowych owocach.
A moze cos pomieszalam?

Pozdrowienia
Alicja

7. Data: 2001-05-22 08:52:36

Od: "AKA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Wójcik" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
http://szukacz.proszynski.pl/aszukaj/wyniki.asp?rn=1
&xqu=g%B3%F3g&ct=og
a może migdałek trójklapowy [czasami są takie duże],

- Alez zgodny chorek!
Zajrzalam na te strony. Faktycznie o to mi chodzilo!
OK w takim razie szukam glogu dwuszyjkowego
Dzieki
Alicja

8. Data: 2001-05-22 12:52:07

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[...]

Crataegus laevigata "Paul's Scarlet" jest odmiana nowa, u mnie za
ogrodzeniem kwitnie C.laevigata "Punicea" ,faktycznie jak kwitnie to
chcialbym aby rosl w ogrodzie-sliczne drzewko.
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

9. Data: 2001-05-22 12:59:25

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> :

Od kiedy jest to nowa odmiana? Piszą o nich w książkach sprzed 30 lat, więc
to raczej nie aż taka nowość??????

(a swoją drogą jestem ciekawa, dlaczego kosodrzewinę 'Zundert' kupowałeś w
Holandii. W Polsce byłoby bliżej;) I to samo dotyczy Philadelphus 'Manteau
d'Hermine')
Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2001-05-22 13:35:38

Temat: RE: Crataegus
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Holandii. W Polsce byłoby bliżej;) I to samo dotyczy Philadelphus 'Manteau

Tak do konca to nie wiemy o ktorym mowimy gdyz jest jeszcze C.laevigata
"Punicea Flore Pleno" mylnie nazywana C.l "Pauls Scarlet" wszystkie sa do
siebie bardzo podobne o czerwonych kwiatach , ale nie o to chodzi wszystkie
sa bardzo ladnymi odmianami.

Philadelphus "Manteau d'Hermine" sprowadzilem z zagranicy gdyz nie moglem go
znalezc w Polsce .W Polsce kupilem natomiast P."Belle Etoile" rowniez cenna
rzecz ,dalej poszukuje P."Natchez" ,P."Sybille"i P."Beauclerk" i jak do tej
pory sie nie natknalem.
Basiu wymieniłas tylko kosowke "Zundert" a te pozostale iglaki ktore
wymienilem sa w Polsce do kupienia :-)))
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

Clematis - sadzonki?
Co pod iglaki?
Odstraszanie Ptaków
Róże rabatowe - okrywowe
Irysy, jeśli ktoś lubi, proszę przeczytać