Czy ktos mógłby pomóc?

1. Data: 2003-08-25 08:37:20

Temat: Czy ktos mógłby pomóc?
Od: "SP" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jestem początkującym i grupowiczem i "ogrodnikiem" , dostałam piękną
goryczkę trójeściową ( krzaczek kwitnący z korzeniami). Czy ktos ma
doświadczenia - jak posadzić , jak dbać - będę wdzięczna za rady - jakoś
nie moge znaleźć informacji na ten temat.
Pozdrowienia

2. Data: 2003-08-25 09:47:05

Temat: Re: Czy ktos mógłby pomóc?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SP" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> dostałam piękną
> goryczkę trójeściową ( krzaczek kwitnący z korzeniami). Czy ktos ma
> doświadczenia - jak posadzić , jak dbać - będę wdzięczna za rady - jakoś
> nie moge znaleźć informacji na ten temat.

Półcień, bardzo wilgotne miejsce (im wilgotniejsze, tym więcej słońca może
być). Kwasowość gleby - raczej obojętna.

Dostałaś roślinę gdzieś kupioną czy taką wykopaną?

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-08-31 12:27:19

Temat: Odp: Czy ktos mógłby pomóc?
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik SP <h...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bichtj$pjr$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
> doświadczenia - jak posadzić , jak dbać - będę wdzięczna za rady - jakoś
> nie moge znaleźć informacji na ten temat.

Goryczki sa bardzo trudnymi w uprawie roslinami. Wymagaja zyznej,
przepuszczalnej, lekko kwasnej ziemi i duzej wilgotnosci (gleby i
powietrza). Chlodne stanowiskao, duzo slonca.

Elfir

4. Data: 2003-08-31 14:27:43

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Elfir" <e...@p...fm> wrote in message news:bissbg$50c$30@atlantis.news.tpi.pl...

> Goryczki sa bardzo trudnymi w uprawie roslinami. Wymagaja zyznej,
> przepuszczalnej, lekko kwasnej ziemi

W Tatrach goryczka trojesciowa rosnie i na wapieniu i na granicie, wiec
gleba moze byc i kwasna i zasadowa. Z innymi goryczkami bywa roznie.
Na przyklad goryczka krotkolodygowa (Kluzjusza) rosnie tylko na wapieniu,
wiec lubi glebe zasadowa.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2003-08-31 15:54:12

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> doświadczenia  - jak posadzić , jak dbać - będę wdzięczna za rady - jakoś
> nie moge znaleźć informacji na ten temat.

Goryczka trójeściowa (Gentiana asclepiadea), lubi słońce lub półcień oraz
próchniczną, przepuszczalną, wilgotną, obojętną do kwaśnej glebę. Powinno się
ją, co trzy lata dzielić, wczesną wiosną i przesadzać w świeże podłoże.
Doskonale nadaje się na skalniaki i na torfowe rabaty.
Pozdrawiam
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl

6. Data: 2003-08-31 20:42:25

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:zBn4b.22798$l...@t...neo.rr.com..
.
> "Elfir" <e...@p...fm> wrote in message
.
> Na przyklad goryczka krotkolodygowa (Kluzjusza) rosnie tylko na wapieniu,
> wiec lubi glebe zasadowa.
Bo sa wyjatki. Rowniez goryczka dahurska (Gentiana dahurica) jest
tolerancyjna na zawartosc wapnia.

Elfir

7. Data: 2003-09-01 18:49:46

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Elfir <e...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bitojp$r9u$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
.
> .

> Bo sa wyjatki. Rowniez goryczka dahurska (Gentiana dahurica) jest

To ja poproszę o informację na temat Gentiana x scabra. Gdzie toto najlepiej
rośnie?
--
Pozdrawiam, Kaśka

8. Data: 2003-09-01 20:30:17

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To ja poproszę o informację na temat Gentiana x scabra. Gdzie toto najlepiej
> rośnie?

Gerntiana scabra 'Zuki Rindo'
Toto ma kwiaty koloru różowego, kwitnie ww sirpniu i wrześniu, dorasta do
wysokości 10 cm, a w czasie kwitnienia do 20 cm, najlepiej rośnie na
skalniakach, pH gleby: obojetne, lub lekko kwaśne. Stanowisko: słonce lub
półcień.
Pozdrawiam
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl