Czy ktoś wie ??- jodła koreańska

1. Data: 2000-03-27 20:41:41

Temat: Czy ktoś wie ??- jodła koreańska
Od: "Jardin" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Późną jesienią kupiłam jodłę koreańską "Blue Emperid".
Taka nazwa widniała na doniczce. Do dzisiaj jej nie wsadziłam, ponieważ
zależy to od jej ogólnego pokroju - i to właśnie jest moje pytanie, jaka
duża urośnie, czy będzie to małe drzewko, czy może średnie, a może krzew..
Szukałam tej odmiany w różnych miejscach, ale niestety nie znalazłam.
Zapewne dziwicie się, dlaczego kupiłam "w ciemno", ano dlatego, że jest
przepiękna!
Pozdrawiam
Lidia

2. Data: 2000-03-27 23:01:06

Temat: Re: Czy ktoś wie ??- jodłakoreańska
Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam!!
Prawidlowa nazwa brzmi "Blue Emperior"
Pochodzi z Niemiec ,nie jest to karzel tylko znaleziona siewka o ladnym
wybarwieniu i pozniej szczepiona jako kultywar.Drzewo male zwykle do 10-15m
w wieku 45 lat.Nalezy sadzic w lekkim cieniu.Jodla Nr.3 dla naszych terenow
zieleni.
Pozdrawiam,
Boguslaw.

3. Data: 2000-03-27 23:03:48

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzie to cudo kupiłaś?
pozdr jerz.

Użytkownik Jardin <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:38dfd00f$...@n...vogel.pl...

4. Data: 2000-03-28 06:21:29

Temat: Odp: Czy ktoś wie ??- jodłakoreańska
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <p...@n...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:000701bf983f$0cd4d6a0$1ca7ccc2@l3d6w8...

> Prawidlowa nazwa brzmi "Blue Emperior"
.Jodla Nr.3 dla naszych terenow
> zieleni.

A jakie będą miały numerację nr 1 i nr 2? Jednobarwna i co jeszcze?

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2000-03-28 06:45:56

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam!!
Abies concolor
Abies homolepis
Abies koreana
Pozdrawiam
Boguslaw:))))

6. Data: 2000-03-28 13:04:34

Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

=?iso-8859-2?Q?Bogus=B3aw_Radzimierski?= napisał(a):

> Witam!!
> Abies concolor
> Abies homolepis
> Abies koreana
> Pozdrawiam
> Boguslaw:))))

Mam jodłę kalifornijskš. Czy ona jest niedobra? ;-(
Janusz

7. Data: 2000-03-28 17:21:48

Temat: Re: Czy kto? wie ??- jodłakoreańska
Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam !!
Jodla kalifornijska to wlasnie jodla Nr.1 dla naszych terenow zieleni,przewyzszajaca
wszystkie inne wytrzymaloscia na mrozy.
Pozdrawiam
Boguslaw ;))))
8. Data: 2000-03-28 22:34:59

Od: "Jardin" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

dyskusyjnych napisał:
> Prawidlowa nazwa brzmi "Blue Emperior"
Dziękuję za podanie prawidłowej nazwy - na pewno dlatego nie mogłam jej
nigdzie zlokalizować.

>Jodla Nr.3 dla naszych terenow zieleni
Dla mnie jest ona (w tej chwili) jodłą nr1, oczywiście "Blue Emperior",
a nie forma typowa (chociaż również ją mam i także jest ładna)

Przy okazji jodeł koreańskich i takiego fachowca "na linii" mam jeszcze
jedno pytanie. Dostanę jodłę k."Luminetta"(jestem przekonana co do jej
piękności, natomiast niezupełnie co do jej mrozoodporności, ale to się już
okaże w "praniu"). Mam dla tych dwóch jodeł dwa różne stanowiska, jedno
lekko ocienione i osłonięte, a drugie słoneczne i mniej osłonięte. Teraz
pytanie
- którą gdzie posadzić? "Luminettę" w miejscu słonecznym, ale z kolei mniej
osłoniętym, a "Blue Emperior" w lekko ocienionym i osłoniętym, czy
odwrotnie??
Pozdrawiam
Lidia

9. Data: 2000-03-28 22:35:03

Od: "Jardin" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jerz <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8bopd6$ko5$...@s...icm.edu.pl...
> Gdzie to cudo kupiłaś?

W jednym ze sklepów ogrodniczych w Poznaniu.
Przepraszam, ze dopiero teraz odpowiadam, ale robiłam, a właściwie
próbowałam zrobić to parę razy i skończyło się na subskrybowaniu
grupy z innego serwera. Jakoś mam pecha, co daję nowe ogłoszenie
to coś się wydarzy...
Pozdrawiam
Lidia

10. Data: 2000-03-29 05:50:12

Temat: Re: Re: Czy kto? wie ??- jodłakoreańska
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

> Witam !! Jodla kalifornijska to wlasnie jodla Nr.1 dla naszych terenow
>zieleni,przewyzszajaca wszystkie inne wytrzymaloscia na mrozy.

I na kosiarke .
Juras

Pozdrawiam
>Boguslaw ;)))) ----- Wiadomość oryginalna ----- Od: Janusz Czapski
> Do: p...@n...pl Wysłano: 28 marca 2000 15:04
>Temat: Re: Czy kto? wie ??- jodłakoreańska
> Mam jodłę kalifornijską. Czy ona jest niedobra? ;-(
>Janusz

Test
Rosliny w oczku wodnym.
Oczko wodne ----niebieska folia VF