Dracena

1. Data: 2000-01-26 12:02:24

Temat: Dracena
Od: "dzeus" <d...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam w domu dracene odm. marginata i ostatnio walczylem z inwazja
ziemiorek. Wymienilem dokladnie stara ziemie i powoli roslinka dochodzi do
siebie. Pedy jednak bardzo sie ogolocily i mam pytanie czy mozna taki goly
ped uciac na pewnej wysokosci i czy tak skrocony ped sie rozgalezi (tak jak
np. w difenbachi).
Pozdrowienia
--
dzeus
d...@a...net.pl

1. Data: 2000-01-27 08:57:17

Temat: Odp: Dracena
Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik dzeus <d...@a...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
goly
> ped uciac na pewnej wysokosci i czy tak skrocony ped sie rozgalezi

Tego nie wiem bo nie praktykowałem.Wiem natomiast,że można je rozmnożyć
przez sadzonkowanie wierzchołków pędów w lutym lub marcu.
s...@w...com.pl

1. Data: 2000-01-27 15:14:25

Temat: Re: Dracena, smutna dracenka
Od: Lesław Wojewodzic <l...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Pamiętam taką historię z czasów gdy roślinami w ogóle się
nie interesowałem,a z kwiatów tolerowałem tylko kalafiory
( na obiad ).
Teściu przenosił podczas malowania pokoju dracenę
(nie wiadomo co zacz), która nagle "pokłoniła się"
głęboko. Jednak w przeciwieństwie do przywalonego przez
śnieg iglaka pęd ułamał się. Aby nie doprowadzać do
rozpaczy swojej Teściowej, Teściu wsadził złamany pęd do
donicy i podparł kołkiem. Powoli obserwował jak
brązowieją liście. Jakież było jednak zdziwienie
wtajemniczonych gdy okazało się, że śmiertelny trend się
odwrócił i dracena przeżyła. Potem, tym razem już
świadomie procedura została powtórzona aby obniżyć
sięgający sufitu wierzchołek. Z dobrym skutkiem.

Lesław

1. Data: 2000-01-27 16:04:44

Od: Lesław Wojewodzic <l...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

1. Data: 2000-01-29 20:50:52

Temat: Odp: Dracena marginata
Od: "dzeus" <d...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> świadomie procedura została powtórzona aby obniżyć
> sięgający sufitu wierzchołek. Z dobrym skutkiem.

Dzieki, ale ja nie chce ucietego wierzcholka ukorzeniac tylko
wyrzucic. Musze tylko wiedziec czy moge ja skrocic i czy z ucietych
wierzcholkow odbija nowe pedy. Przeciez jak kupujemy dracene to tez mamy
kilka pedow z jednego pedu glownego i nie widac zeby byla szczepiona na tym
pedzie.
Pozdrawiam i pomocy:
--
dzeus
d...@a...net.pl

1. Data: 2000-01-30 16:48:20

Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mamy
> kilka pedow z jednego pedu glownego i nie widac zeby byla szczepiona

Witam.
Raczej nie polecam .Jeżeli bardzo chcesz uciąć i skrócić swoją
dracene,to spróbuj ukorzenić obcięte pędy(teraz jest dobra pora).
A nóż,widelec odkryjesz w sobie talent ogrodnika. :-)
s...@w...com.pl

jarzębina mini
Centrum Ogrodnicze w okolicach Londynu
oleandry