Odp: Endoproteza stawu biodrowego - prośba!

From: "Damian Liśkiewicz" <d...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Odp: Endoproteza stawu biodrowego - prośba!
Date: Sat, 21 Apr 2001 02:01:44 +0200

czesc!
nie piszesz ile masz lat, a to istotne przy operacji tego typu.czy kasa
chorych refunduje takia operacje, tego nie wiem, koszt endoprotezy wacha sie
od1000 - 2000 zlotych, zalezy od materialu z jakiego jest zrobiony sztuczny
staw biodrowy, a jest ich kilka:cementowe- osadzane w kosci przy pomocy
cementu(ich zywotnosc wynosi od 10-15 lat). generalnie wszystkie endoprotezy
nie wytrzymaja dluzej niz 20 lat, na razie nie wiadomo co dalej bo az tak
dlugo nie sa jeszcze stosowane, wracajac do rodzajow: bezcementowe-miedzy
koscia a endoproteza nie ma spoiwa, ten typ czescie stosowany u osob
mlodych, hybrydy- jedna czesc (panewka)jest osadzana w cemencie a
druga(trzpien) osadzana jest w kosci bez spoiwa.
istnieje rowniez podzial ze wzgledu na czesci skladowe( za tym idzie
cena):polaczenie metal-metal(panewka-trzpien), masa plastyczna-metal, ze
wzgledu na sklad glowy trzpienia. pytasz o rehabilitacje, niestety jest ona
dosyc dluga i uciazliwa , poniewaz nie wolno kompletnie chodzic, by nie
doszlo do martwicy glowy kosci udowej, a co za tym idzie powiklan.
generalnie operacja nie jest grozna i w duzym stopniu ulatwia zycie ludziom,
ktorzy mieli roznego rodzaju problemy ze stawami(np.zwyrodnienia). nie wiem
na jakim tle jest u ciebie, lecz zycze powodzenia i powrotu do zdrowia.
Użytkownik markop <m...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3adf29d7$...@n...home.net.pl...