GRONKOWIEC!!!

1. Data: 2003-08-16 10:23:03

Temat: GRONKOWIEC!!!
Od: "mojojojo" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam bardzo duzą prosbe, chcialabym sie dowiedziec jak najwiecej na temat
gronkowca, zwlaszcza jakie sa objawy, czy w normalnym badaniu krwi mozna
wykryc, czy trzeba robic jakies badania specjalistyczne? i jak ewentualnie
leczyc,
za kazda informacje bede ogromnie wdzieczna

2. Data: 2003-08-16 10:51:25

Temat: Odp: GRONKOWIEC!!!
Od: "mojojojo" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

nic nie wiem, po prostu mama sie boi ze dziadek zostal zarażony w szpitalu,
zadnych badan jeszcze nie bylo, ma wysoka temperature, raz sie czuje dobrze,
a raz beznadziejnie, i chcialabym sie dowiedziec cokolwiek na ten temat,
zwlaszcza o objawy, czy temperatura zmienna, i wysoka 38,4 moze byc objawem,
czy sa jakies inne, na skorze nic nie widac na razie, jakie trzeba badania
zrobic, czy takie podstawowe krwi wystarcza? dziadek ma robiona codziennie
lub co drugi dzien transfuzje. Chcialabym sie dowiedziec jak najwiecej!

Użytkownik Jola <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bhl328$o53$...@n...onet.pl...

3. Data: 2003-08-16 11:03:44

Temat: Re: GRONKOWIEC!!!
Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2003-08-17 16:54:02

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a raz beznadziejnie, i chcialabym sie dowiedziec cokolwiek na ten temat,
> zwlaszcza o objawy, czy temperatura zmienna, i wysoka 38,4 moze byc

Skąd podajrzenie o infekcji gronkowcowej?
Wahania temperatury mogą być spowodowane setkami powodów, a naprawdę nie da
się nic powiedzieć, nie widząc chorego, nie badając go, itd, itp....
A z jakiego powodu Dziadek trafił do szpitala? Może tu tkwi sedno problemu?

> jakie trzeba badania
> zrobic, czy takie podstawowe krwi wystarcza?

W przypadku podejrzenia posocznicy (zakażenia uogólnionego) wykonuje sie
posiewy krwi - na szczycie gorączki pobiera się krew chorego na badanie
mikrobiologiczne (stwierdzenie obecności bakterii, ew grzybów i przy wyniku
dodatnim ocena antybiotykowrażliwości).

>dziadek ma robiona codziennie
> lub co drugi dzien transfuzje.
Same transfazje krwi mogą być jak najbardziej przyczyną gorączki.

>Chcialabym sie dowiedziec jak najwiecej!

Doskonale Cię rozumiem, jednak na podstawie tak skąpych informacji nie da
się niczego powiedzieć :(((.
Może szczera rozmowa z lekarzem prowadzącym by coś wyjaśniła??
Wiem, że to trudne, ale spróbować warto...
Pozdrawiam .
Jola
--
Nakarm głodne dziecko