Gdzie można zdobyć wnioski na dofinansowanie remontu z środków PEFRON ?

1. Data: 2001-04-15 20:53:53

Temat: Gdzie można zdobyć wnioski na dofinansowanie remontu z środków PEFRON ?
Od: "Dariusz Smus" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzie można otrzymać i czy już są dostępne wnioski o dofinansowanie na
likwidacje barier dla osoby niepełnosprawnej ?
Jestem z Łodzi
Proszę o pomoc

Dariusz Smus
a...@p...onet.pl

2. Data: 2001-04-16 12:04:26

Od: "Krzysztof Markiewicz" <k...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Smus" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> Gdzie można otrzymać i czy już są dostępne wnioski o dofinansowanie na
> likwidacje barier dla osoby niepełnosprawnej ?
> Jestem z Łodzi
> Proszę o pomoc

Oto mamy kolejny, z zycia wziety przyklad "doinformowania" ON.

Wielokrotnie juz zwracalem uwage, ze takie formularze wnioskow powinny
byc gotowe do pobrania w serwisie PFRON (www.pfron.org.pl). Moja opinie
otrzymal takze r...@p...org.pl a ja niestety nie bylem
zaszczycony zadna odpowiedzia do tej pory. Widac ciezko tam pracuja dla
dobra ogolnego, wiec niech lepiej w tym szlachetnym zamiarze trwaja i
nie traca czasu na jakies tam odpowiedzi dla malkontenta.

Coz - skoro potrafimy pisac do TVP to dlaczego nie sprobowac do PFRON,
Pelnomocnika, Rzecznika Praw Obywatelskich, ...?. Sprawa jest przeciez
oczywista: urzedowy serwis informacyjny PFRON powinien byc nadrzednym
kompetentnym zrodlem *biezacej informacji* dla ON. A czy jest ?

Co komu po wykazie programow celowych jesli nie jest w stanie z powodu
braku rzetelnej informacji samodzielnie podjac skutecznego dzialania by
zlozyc wlasciwy wniosek we wlasciwych czasie?

Czas najwyzszy aby zabawa w "informowanie" wreszcie sie skonczyla.
Skoro "centrala" robi tak jak robi to czego mozna sie spodziewac w
terenie "na dole"?
Na stronie http://www.pfron.org.pl/5/5_4.html czytamy:

"Podniesienie jakości obsługi interesantów

Rozpoczęta została budowa nowego systemu zarządzania Funduszem.
Wprowadzone zostały zasady oceny pracowników i ich szkoleń zgodne z
normami ISO 9000. Nowy system umożliwi zarządzanie i komunikację
wewnątrz Funduszu oraz komunikację i wymianę danych między PFRON a
interesantami. Będzie można np. składać deklaracje drogą elektroniczną i
pobierać wnioski ze strony internetowej. Udostępnione zostanie również
miejsce na należącym do Funduszu serwerze dla organizacji pozarządowych,
skupiających osoby niepełnosprawne i niosących im pomoc. W czwartym
kwartale bieżącego roku Fundusz uzyska certyfikat zarządzania jakością
ISO 9000."

Brawo - bedzie druga Japonia.

Tekst ten zawiera date konferencji prasowej - 28 lutego 2001. Tak wiec
traby juz wybrzmialy, a mnie ciagle gnebi tzw. proste pytanie: czy
naprawde w serwisie ogladanym z nadzieja przez bardzo wiele ON
"wystawienie" paru zatwierdzonych dokumentow (formularzy wnioskow,
poradnikow nt. zalatwiania spraw) w formacie np. Word-a wymaga
gigantycznych przedsiewziec i heroicznych wysiłków?
Norma ISO jest wazna ale czy na pewno zostala spelniona podstawowa norma
zwyklej ludzkiej przyzwoitosci?

Krzysztof Markiewicz

3. Data: 2001-04-17 04:58:23

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2001-04-17 08:59:13

Od: "Krzysztof Markiewicz" <k...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "algraf" <a...@i...org.pl> napisał w wiadomości

> [...]
brzmi:
> (dawny PCPR) a teraz : ZESPOL D/S REHAB SPOL I ZAWODOWEJ ON,

Niewatpliwie masz racje. Taka jest rola grupy samopomocowej.

Dobrze, ze jestes z Lodzi i mozesz podac taka informacje.
Przy okazji gratisowo :) wyreczyles jakas instytucje.

Tylko czy tak ma wygladac nowoczesne informowanie ON?

K.Markiewicz

5. Data: 2001-04-17 11:04:31

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Przy okazji gratisowo :) wyreczyles jakas instytucje.

Tylko czy tak ma wygladac nowoczesne informowanie ON?

- nie, ale co zrobic, jak nikomu sie niechce :-)
Arek

6. Data: 2001-04-17 20:59:36

Od: "Wujek" <w...@d...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Calkowicie popieram!!!!
Optymalnie byloby jakby wszystkie urzedy byly dostepne pzrez siec, wraz z
serwisem informacyjnym i wszelkimi drukami w plikach itp.
Ale to sa marzenia, ale wszedzie powtarzam, ze duzo szybciej i taniej mozna
zliwkidowac bariery robiac jakis aktualny serwis www i jedna osoba w
urzedzie komunikujaca sie poprzez e-mail (rownoczesnie takze likwidacja
barier architektonicznych, ale to bedzie jeszcze trwalo lata). To sluzyloby
wszystkim niepelnosprawnosciom (ruch, niewidomi, nieslyszacy, mowa i in.) a
takze pelnosprawnym.
Rozumiem ze ciezko by nagle wszystkie urzedy byly dostepne, ale przynajmniej
te ktore bezposrednio zwiazane sa ON - PFRON, PCPR, MOPS i in. To jest takie
minimum. Jestem zwolennikiem wystapienia z pismem w imieniu grupy
dyskusyjnej do tych urzedow, a raczej do PFRON i do Premiera poprzez
Pelnomocnika ds. ON.
Zgadzam sie tez z tym ze grupa nie powinan odstawiac roboty za innych,
kompetentnych do tego osob i urzedow, a jesli tak to niech przyznaja jakies
pieniadze na ten cel :))))

Pozdr.

Wujek

Użytkownik Krzysztof Markiewicz <k...@i...org.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9ben1i$ksq$...@u...idn.org.pl...

7. Data: 2001-04-19 12:50:41

Od: "Aleksander" <o...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wujek napisał(a) w wiadomości:

>Zgadzam sie tez z tym ze grupa nie powinan odstawiac roboty za innych,
>kompetentnych do tego osob i urzedow,

Moze nie jest od tego zeby odwalac robote za innych, ale najwazniejsze jest
to zeby informacje tego typu docieraly do osob zainteresowanych, czyli do
ON. Jezeli grupa o takich rzeczach informuje, to spelnia swoja role.
Informacje do ON powinny trafiac wielodrogowo i nie powinnismy ogladac sie
na innych, ale tez pomagac "sami sobie". Miedzy innymi w takiej intencji
powstala ta grupa, tak ja to rozumiem.
Pozdrawiam
Olek

8. Data: 2001-04-20 08:50:34

Temat: Re: Gdzie możnazdobyć wnioski na dofinansowanie remontu z œrodków PEFRON ?
Od: m...@b...krakow.pl (Maciej Jakubowski) szukaj wiadomości tego autora

Duzo rozumiem - ale dlaczego oryginalny post ma kodowanie japonskie?

9. Data: 2001-04-20 08:52:50

Od: "Wujek" <w...@d...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grupa dyskusyjna w wiekszosci przypadkow spelnia swoja role w zakresie
informowania, natwomiast urzedy i instytucje do tego powolanie w duzym
stopniu nie spelniaja. Uwazam, ze w procesie informowania, itp to glownym
kanalem powinny byc Urzedy, a wszystko pozostale np. ta grupa,
stowarzyszenia itp, to tylko uzupelnienie. Na razie jest odwrotnie i w
zwiazku z tym za nieformalnym przekazaniem obowiazkow powinno pojsc
formalne, wraz z przekazaniem stosownych srodkow na ten cel, by to zadanie
realizowac dobrze.

Wujek

Uytkownik Aleksander <o...@k...chip.pl> w wiadomoci do grup dyskusyjnych
napisa:3adf34cf$...@n...vogel.pl...

> [...]
> na innych, ale tez pomagac "sami sobie". Miedzy innymi w takiej intencji

Szukam adresow grup dyskusyjnych
Wesołego Alleluja
Wesolych Swiat
Cześć