Jajo strusia --- pomocy !!!!

1. Data: 2000-09-06 19:42:46

Temat: Jajo strusia --- pomocy !!!!
Od: "Małgorzata Prożogo" <p...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!!!!

Dzisiaj bylam na zakupach w nowych delikatesach i kupilam jajo strusia.
Chcialabym je ugotowac na twardo, ale nie jestem pewna jak dlugo je gotowac.
Czy ktos moze mi poradzic, co mam z nim zrobic? A moze znacie jakies
ciekawe przepisy na potrawy z jaj strusich?
Czekam na ewentualne propzycje
Dziekuje
Gosia

1. Data: 2000-09-06 20:23:06

Temat: Re: Jajo strusia --- pomocy !!!!
Od: Iwa <i...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

In article <39b69eca$1@news.astercity.net>,
"Małgorzata Prożogo" <p...@a...net> wrote:
> [...]
> Czy ktos moze mi poradzic, co mam z nim zrobic? A moze znacie jakies
> ciekawe przepisy na potrawy z jaj strusich?

Znam tylko teorie - z gazety.
Na miekko jajeczko gotuje sie 30 min., na twardo 45 min. Jak sprawdzic
czy juz dobre?...
Jajecznicy wystarcz na 18 osob. Robi sie ja jak z kurzych jaj.
Do zrobienia wydmuszki proponuja nawiercic jajeczko cienkim wiertelkiem
(i dmuchac chyba sprezarka ;) ).
Smacznego
A gdzie kupilas to jajo?!

*******************************
Iwa
*******************************

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

1. Data: 2000-09-06 20:25:45

Od: "Urszula Więckowska" <u...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

gotowac.

na twardo 2 godziny
na miekko tylko godzinke:)

1. Data: 2000-09-06 20:35:27

Temat: Odp: Jajo strusia --- pomocy !!!!
Od: "Małgorzata Prożogo" <p...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> Znam tylko teorie - z gazety.
> Na miekko jajeczko gotuje sie 30 min., na twardo 45 min. Jak sprawdzic
> czy juz dobre?...
> Jajecznicy wystarcz na 18 osob. Robi sie ja jak z kurzych jaj.

To jajo nie jest az tak duze, zeby starczylo na 18 osob (tak mi sie wydaje).
Ale nie wiem. Podobno skoropka ma grubosc ok. 1 cm.

> Do zrobienia wydmuszki proponuja nawiercic jajeczko cienkim wiertelkiem
> (i dmuchac chyba sprezarka ;) ).

No rzeczywiscie ciezko by bylo wydmuchac uzywajc tylko pluc ;)

> Smacznego
> A gdzie kupilas to jajo?!

Dziekuje :)
A jajo kupilam w nowych delikatesach "hypernova" w nowo otwartym centrum
handlowym "Galeria Mokotów" w Warszawie.

> *******************************
> Iwa
> *******************************

Dzieki

Dowiedzialam sie z innego zrodla, ze takie jajo powinno sie gotowac ok.1,5
godziny i nie wiadomo czy to na twardo, czy na miekko. Ale poszukam jeszcze
i poczekam na zdania innych. Wyciagne srednia i ugotuje jajko :):):)
Wolalaby zeby wyszlo, bo swoje kosztowalo.
A jajecznicy nie chce robic, bo nie bedzie takiego efektu :)

Pozdrawiam
Gosia

1. Data: 2000-09-06 21:19:45

Temat: Re: Odp: Jajo strusia --- pomocy !!!!
Od: Iwa <i...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A jajo kupilam w nowych delikatesach "hypernova" w nowo otwartym
centrum
> handlowym "Galeria Mokotów" w Warszawie.

Ja te wiadomosci pamietam, z jakijs gazety z okresu Wielkanocy, bo
wtedy wszedzie pisali o strusich jajach. Wiem, ze do tego czasu nie
bedziesz czekala ;), ale zwroc uwage wiosna 2001.

*******************************
Iwa
*******************************

1. Data: 2000-09-06 22:47:16

Od: PiotrN <p...@c...fr> szukaj wiadomości tego autora

"Małgorzata Prożogo" a écrit :

> [...]
> Czy ktos moze mi poradzic, co mam z nim zrobic? A moze znacie jakies
> ciekawe przepisy na potrawy z jaj strusich?

Witam,

Tak z ciekawosci....
Jakie rozmiary ma to jajo ?

PiotrN

1. Data: 2000-09-06 22:47:30

Od: "pablo" <p...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgorzata Prożogo" <p...@a...net> napisał w
wiadomości news:39b69eca$1@news.astercity.net...
> [...]
> Czy ktos moze mi poradzic, co mam z nim zrobic? A moze znacie jakies
> ciekawe przepisy na potrawy z jaj strusich?

Ja slyszalem o 40 minutach na miekko, ale nie mialem okazji tego do tej pory
sprawdzic.
A tak z ciekawosci ile takie jaaajo kosztuje, nabralem ochoty na jajecznice
giganta, mam patelnie na ktorej sie na pewno zmiesci :)))
pablo

1. Data: 2000-09-07 06:59:49

Od: Rafał Gawlik <r...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Można zrobić wydmuszkę, ale trzeba mocno dmuchać - zabawa świetna ;-).
Wpierw należy wykonać dziurę przy pomocy wiertarki, im większa dziura
tym łatwiej dmuchać. Z wydmuchanego jaka wychodzi pyszna jaecznica,
według mojej oceny dla 10 głodnych osób.
No właśnie, a gdzie i za ile kupiłaś to jajo?

Pozdrawiam, Rafał

1. Data: 2000-09-07 11:31:18

Od: Gosia B <g...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Rafał Gawlik wrote:

> No właśnie, a gdzie i za ile kupiłaś to jajo?

Ja widzialam w Warszawie w spozwyczym w Cliff'ie. Nie dalej jak w
piatek. Kosztowalo 'jedyne' 80 zl.

GB

1. Data: 2000-09-07 14:18:54

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"Małgorzata Prożogo" <p...@a...net> wrote:

>To jajo nie jest az tak duze, zeby starczylo na 18 osob (tak mi sie wydaje).
>Ale nie wiem. Podobno skoropka ma grubosc ok. 1 cm.

Do takiego jaja to nie z lyzeczka a z mlotkiem i nie z nozem a z pila :-)

Pozdrawiam.

Lechu

czesc - od razu do rzeczy:)
Shaker