Jak wykonac w warunkach polowych tracheotomię?

1. Data: 2003-03-30 20:39:43

Temat: Jak wykonac w warunkach polowych tracheotomię?
Od: "wookash" <t...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

majac do dyspozycji dlugopis i cos ostrego, prosze o powazną odpowiedz przez
LEKARZA albo studenta medycyny ktory przerabial juz to na cwiczeniach.

2. Data: 2003-03-30 22:12:55

Od: "LUQU" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wookash" <t...@e...net> napisał w wiadomości
> majac do dyspozycji dlugopis i cos ostrego, prosze o powazną odpowiedz
przez
> LEKARZA albo studenta medycyny ktory przerabial juz to na cwiczeniach.

W warunkach "polowych" bardzo trudno to zrobic nawet dla wprawionego w tym
lekarza. W warunkach szpitalnych czasem trwa to kilka minut chyba ze jest
pod reka specjalny zestaw. Studentow uczy sie niby jak to robic ale przy
okazji uprzedza ze dla nie wprawionej osoby i bez odpowiedniego wyposazenia
jest to prawie niewykonalne :) i mozna wiecej zaszkodzic niz pomoc Co prawda
krazy anegdotka o chlopcu ktory polkal ose i akurat byl tam jakis profesor
latyngolog ktory nozem rybackim :) zrobil tracheotomie gdzies na mazurskim
pomoscie ale to chyba najlepiej swiadczy ze nie jest to takie proste.

3. Data: 2003-03-30 23:39:38

Od: "Gregor" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tracheotomię wykonuje się tylko i wyłącznie w warunkach sali operacyjnej.
Prawdopodobnie chodzi Ci o konikotomię. Wykonanie: czymś ostrym nacina się
więzadło pierścienno-tarczowe na głębokość ok. 1cm i wsadza się w to
nacięcie rurkę np. z długopisu, żeby powietrze łatwiej przepływało.
Oczywiście zabieg ten wykonuje się w ostateczności gdy inne metody
udrożnienia dróg oddechowych nie pomogą.

4. Data: 2003-03-31 00:00:13

Od: "wookash" <t...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

chodzi mi o pewną sytuacje, otoz na kursie kravmagi uczą nas na wiele
sposobow obezwładniac ludzi, prawie kazdy cios w gorna partie "czlowieka"
konczy sie na krtani lub oczach.
Przypuscmy ze idac w nocy na dyskoteke zaczepi mnie dresiarz,zaatakuje,ja w
samoobronie zmiarzdże mu jabłkoadama,krtan, koleś zacznie sie dusic, wiadomo
ze niechce isc do wiezienia za zamordowanie dresiarza(no niestety unas nawet
w samobronie nic niemozna zrobic) wezwe karetke,ale koles ma okolo 1,5min
zycia (biorąc pod uwage wyczerpanie walką) no i zaczyna mi siniec i co
zrobic?

dlugopis i przebic mu ten odcinek pod krtanią tam gdzie "nic niema"?

5. Data: 2003-03-31 00:12:54

Od: "wookash" <t...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

> dlugopis i przebic mu ten odcinek pod krtanią tam gdzie "nic niema"?
krew nie zaleje mu tchawicy czy czegos tam i nieudusi sie?

6. Data: 2003-03-31 13:48:47

Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:b680hp$q9m$1@atlantis.news.tpi.pl tako rzecze wookash

> chodzi mi o pewną sytuacje, otoz na kursie kravmagi uczą nas na
> wiele sposobow obezwładniac ludzi, prawie kazdy cios w gorna
> partie "czlowieka" konczy sie na krtani lub oczach.
Spokojnie. Kravatowe ciosy w krtań, hmm, ćwiczyłeś kiedyś z kimś kto ma
tak zwane "obicie". Bokser, kickbokser, muay thai wszyscy oni trzymają
brodę w sposób wykluczający takie trafienie.
P.S. Tak myślałem, że te paluchy w oczy to na krav wsadzałeś :-)

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

7. Data: 2003-03-31 15:43:17

Od: d...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

Obawiam się, że jeśli zaczniesz fosciowi na oślep przecinać szyje scyzorykim
bo kiedys oglondales cos takiego w telewizji to moze sie to skonczync dla
niego tragicznie. Swojom drogom chcialabym widziec mine lekarze z R który po
dotarciu na miejsce zobaczylby twojego pacjenta. Dobra rada jesli chcesz komus
pomóc zapisz sie na odpowiedni kurs i raczej ograniczaj sie do zabiegów
dozwolonych dla osób bez fachowego przygotowania.

8. Data: 2003-03-31 21:07:14

Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:b680hp$q9m$1@atlantis.news.tpi.pl tako rzecze wookash

> dlugopis i przebic mu ten odcinek pod krtanią tam gdzie "nic niema"?
Chcesz go dobić długopisem? ;-)
Wpadnij na Vortal Budo www.budo.net.pl (rejestracja darmowa, reklam nie
dostajesz). Jest tam (między innymi) dział o Combacie. Poznasz podobnie
"nawiedzonych" rozważających takie dziwne scenariusze.

--
Bydło umiera, krewni umierają. Każdy człowiek jest śmiertelny.
Jedna rzecz nie umiera nigdy - sława wielkich czynów.

Twarz po tradzikowa i co robic?
leukopenia
test ciazowy
Może tu się znajdzie....