Jak znalezc nowotwor w organizmie

1. Data: 2005-02-07 16:02:03

Temat: Jak znalezc nowotwor w organizmie
Od: "Pawel" <p...@n...ld.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po wycieciu guza mozgu u pacjenta i poddaniu tegoz guza badaniu
histopatologicznemu stwierdzono ze jest to przerzut.

Przed operacja wykonano RTG pluc i USG jamy brzusznej ale nie wykazalo to
niczego.

OB wynosi 10. Wszystkie inne wyniki badan krwi w normie.

Mam pytanie jako laik, JAK znalezc ow pierwotny nowotwor? Czy jest jakas
metoda na znalezienie guza w organizmie skoro nie wiadomo gdzie jest
umiejscowiony?

Bede bardzo wdzieczny za pomoc.

Pozdrawiam,

Pawel

2. Data: 2005-02-07 16:39:58

Temat: Odp: Jak znalezc nowotwor w organizmie
Od: "Zbigniew Rudzki" <m...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sporo moze przyblizyc dokladne badanie materialu z przerzutu, w tym
zwalszcza ocena immunohistochemiczna. Wyniki maja zwykle charakter
probabilistyczny (tzn. np. "przypuszczlanie rak zoladka"), ale sa
wartosciowe jako punkt uchwytu dla dalszych poszukiwan.

Z.

3. Data: 2005-02-07 19:42:45

Temat: Re: Jak znalezc nowotwor w organizmie
Od: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Mam pytanie jako laik, JAK znalezc ow pierwotny nowotwor? Czy jest jakas
> metoda na znalezienie guza w organizmie skoro nie wiadomo gdzie jest

Oczywiscie.

Oprocz badania histpat, ktore moze przyblizyc pierwotne ognisko, mozna
zrobic np. scyntygrafie, czyli badanie po podaniu radioizotopu i
"zeskanowanie" ciala gammakamera - ujawni ona ogniska zwiekszonego
metabolizmu - np. w kosciach lub tez w innych tkankach, w zaleznosci od
uzytego radiofarmaceutyku.

K.

4. Data: 2005-02-07 20:21:42

Od: Josef Morko <j...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 07 Feb 2005 17:02:03 +0100, Pawel wrote:

> [...]
>
> Mam pytanie jako laik, JAK znalezc ow pierwotny nowotwor? Czy jest jakas
> metoda na znalezienie guza w organizmie skoro nie wiadomo gdzie jest

Czolem! Jezeli badanie histologiczne nie bedzie jednoznaczne, niektorzy
szukaja tez "na slepo" ogniska pierwotnego za pomoca roznego rodzaju
technik wziernikowania. Zwlaszcza gastroskopia i coloskopia (badanie
zoladka/dwunastnicy oraz jelita grubego) moga byc tu wartosciowe. Mozna
tez sie zastanowic, znajac plec i wiek pacjenta, jakiego rodzaju nowotwory
sa w danej grupie najczestsze i rozpoczac szukanie w tym kierunku.U
kobiety warto zawsze obmacac dokladnie sutki, ewtl. zrobic mammografie, u
mezczyzn zbadanie palcem przez odbyt przez urologa (wykluczenie
raka prostaty), w razie podejrzanego wyniku - biopsje.

Pozdrawiam

Waldek

Usuwanie zmian barwnikowych + bliznowce
Coś jak "raczki", ale mniejsze i od potu
Jakie ciśnienie u 8 latka?
Naczyniak jamisty po niemiecku.
gastroskopia