Odp: Jaką patelnię lupić?

From: "@" <s...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Odp: Jaką patelnię lupić?
Date: Sat, 14 Feb 2015 22:50:12 +0100

Użytkownik "Adam" <A...@A...pl> napisał w wiadomości
news:54df6b80$0$2186$65785112@news.neostrada.pl...
> Witam
>
> Gotowanie nie jest moją mocną stroną,
> a odbija się to przede wszystkim na patelniach.
> Bardzo często coś mi się przypala, potem muszę
> taką patelnię czyścić, w wyniku czego bardzo
> szybko jest porysowana. Kupuję nową i całość
> się powtarza.
> Jaką patelnię kupić (nie musi być tania) żeby uniknąć
> przypalania i ewentualnie, gdy to się już stanie,
> żeby łatwo można było ją czyścić? I czym czyścić?
>
> Będę wdzięczny za rady.
>
> Pozdrawiam
> Adam

Polecilabym Ci ceramiczna.
Moim zdaniem najlatwiejsza w "obsludze", tzn. mozna smazyc bez tluszczu, w
porownaniu do innych patelni nic nie przywiera, czyszczenie banalne - zarazz
po zdjeciu smazenca z patelni wystarczy przeplukac ja goraca woda i
przetrzec sciereczka albo recznikiem papierowym.
Mialam rozne patelnie - zeliwne (tez niezle), ze stali nierdzewnej,
teflonowe (tefala) i zdecydowanie optuje za ceramiczna. Nie mam super
patelni za nieboskie pieniadze - kupilam w hipermarkecie komplet 3 patelni
plus dodatkowo plaska do nalesnikow. i wszystkie inne poszly w odstawke.
Czasami uzywam pseudo-woka pokrytego teflonem (kiedy robie "chinszczyzne)
kupionego w tesco za jakies 25 zł. i sprawdza sie doskonale.
Poza tym wazne jest co i na jakim tluszczu smazysz, bo kazdy rodzaj tluszczu
ma inna temperature spalania.

Pozdrawiam
@

---