Jestem nowa

1. Data: 2000-01-17 03:34:37

Temat: Jestem nowa
Od: Małgorzata Wrzosek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!!!!!!
Jestem tu po raz pierwszy. Nie czytałam wszystkich postów ,ale tylko te
z 3 dni wstecz. Nie było ich dużo . Myślę że się powoli wcišgne. Mam
jedno małe pytanko. Zakupiłam do swojego ogródka mnóstwo cebul .
Niestety moje kilkuletnia praca została zniszczona przez robotników
,którzy tynkowali dom . Cebule udało mi się posadzić 3 tygodnie temu do
skrzynek w ziemie. Skrzynki postawiłam w ciemnym i zimnym miejscu(ok 5
stopni). Nadmienie że cebule w domu już zaczęlly kiełkować. Czy zrobiłam
dobrze i kiedy te skrzynki mam przenieść do mieszkania. Na razie kiełki
nie wyszły jeszcze z pod powierzchni ziemi,którš je przykryłam. Pytam
ponieważ we wszystkich pismach piszš o hodowli w doniczkach ,ale nie
piszš kiedy te cebule trzeba w doniczki szadzić i ile trwa okres rozwoju
cebuli aby pojawił sie kwiat w warunkach domowych.

Pozdrawiam
Małgorzata Wrzosek

1. Data: 2000-01-17 07:34:03

Temat: Re: Jestem nowa
Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, nie chcę być niegrzeczny ale czy masz jakieś książki o
ogrodach?
Pozdrawiam
Grzegorz
<3...@p...onet.pl>...

1. Data: 2000-01-17 19:56:41

Temat: Odp: Jestem nowa
Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witamy Cię Małgorzato w najsympatyczniejszej Grupie Dyskusyjnej w
Internecie(podobno?).
Fajnie,że jesteś.
A teraz o Twoim problemie.Muszę Ci się przyznać,że nie bardzo Cię
zrozumiałem o co tutaj chodzi z tymi cebulami.Piszesz,że:
Mam
> jedno małe pytanko. Zakupiłam do swojego ogródka mnóstwo cebul .
> Niestety moje kilkuletnia praca została zniszczona przez robotników
> ,którzy tynkowali dom .

Tzn.,że je wsadziłaś do ogródka ,do ziemi?Jeżeli tak to nikt Ci je nie
zniszczył(chyba,że je wykopali Ci niedobrzy robotnicy).Odbiją na
wiosnę!Chyba,że je też zatynkowali? :-(

> [...]
kiełki
> nie wyszły jeszcze z pod powierzchni ziemi,którš je przykryłam.

W tym miejscu zadałaś trudną zagadkę.Przyznam się,że nic z tego nie
rozumię(?).

> [...]
rozwoju
> cebuli aby pojawił sie kwiat w warunkach domowych.

Cebule w doniczki do hodowli w mieszkaniu można sadzić(moim zdaniem) od
jesieni do wiosny.Niestety nie napisałaś jakich roślin są to cebule i na
dalszą część Twojego pytania nie potrafię Ci odpowiedzieć.:-(

Trzymaj się ciepło.
s...@w...com.pl

1. Data: 2000-01-18 09:30:04

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,
przede wszystkim napisz co to są za cebule - jakich roślin. Niektóre sadzi
się jesienią a niektóre wiosną . Jak podasz więcej szczegółów napewno
otrzymasz odpowiedź.

--
Pozdrawiam_
Edyta Szajnóg

1. Data: 2000-01-18 20:51:44

Od: "Staszek Nowak" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cebule udało mi się posadzić 3 tygodnie temu do
> skrzynek w ziemie.
> Skrzynki postawiłam w ciemnym i zimnym miejscu(ok 5
> stopni).

Wszystko zależy od tego co to za rośliny. Różne cebule potrzebują różnej
temperatury podczas zimowania lub pędzenia. (Chociaż 3 tygodnie to i tak za
mało, aby po wykiełkowaniu zakwitły).

> Nadmienie że cebule w domu już zaczęły kiełkować. Czy zrobiłam
> dobrze i kiedy te skrzynki mam przenieść do mieszkania. Na razie kiełki
> nie wyszły jeszcze z pod powierzchni ziemi,którą je przykryłam.

Do domu skrzynki można przenieść po wystarczająco długim czasie "hibernacji"
i tu znowu wszystko zależy od roślin. Przynieść rośliny trzeba także w
przynajmniej z lekka czasie zbliżonym do ich naturalnej pobudki. Polecam
wydanie specjalne pisemka "mój piękny Ogród" wydanie specjalne 3/99
"Wszystko o roślin
ach cebulowych". Jeśli go nie znajdziesz to mogę Ci pożyczyć.

(Ja też jestem "nowy" nie tylko z nazwiska :)

Pozdrawiam
Staszek

1. Data: 2000-01-20 15:50:00

Od: Małgorzata Wrzosek < megi52@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-01-20 15:50:02

Temat: Re: Odp: Jestem nowa
Od: Małgorzata Wrzosek < megi52@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wszystko zależy od tego co to za rośliny. Różne cebule potrzebujš różnej
> temperatury podczas zimowania lub pędzenia. (Chociaż 3 tygodnie to i tak za
> mało, aby po wykiełkowaniu zakwitły).

Tzn że że zakwitńa później . Właściwie dobrze żeby przetrwały chociaż
cebule i
na jesieni można je było wysadzić do gruntu.

> . Polecam
> wydanie specjalne pisemka "mój piękny Ogród" wydanie specjalne 3/99
> "Wszystko o roślin
> ach cebulowych".

Mam to wydanie i wszystkie inne. Strasznie to pismo zeszło na psy. Na
zdjęciach
naustawiajš tych donic a w rzeczywistości one wcale nie kwitnš w tym
samym
czasie.

Pozdrawiam
Małgorzata Wrzosek

1. Data: 2000-01-24 20:48:28

Temat: Odp: Odp: Jestem nowa
Od: "Staszek Nowak" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam to wydanie i wszystkie inne. Strasznie to pismo
> zeszło na psy. Na zdjęciach naustawiają tych donic a w
> rzeczywistości one wcale nie kwitną w tym samym czasie.

Możliwe, że tak jest, (nie czytuję regularnie tego pisma), ale numer ten
dostarczył mi wielu ciekawych pomysłów i informacji. Chociaż też zauważyłem
kilka fotomontaży

1. Data: 2000-01-26 16:22:20

Temat: Re: Odp: Odp: Jestem nowa
Od: Małgorzata Wrzosek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Możliwe, że tak jest, (nie czytuję regularnie tego pisma),

Ja robię to regularnie ,ale w zasadzie z przyzwyczajenia.

Pozdrawiam Małgorzata Wrzosek

zapachy w internecie ....
krety
Netykieta